آیا تاکسی‌های خودران اوبر دیگر آدم نمی‌کشند؟! +تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان: 17 اسفند‌ماه سال گذشته، برخورد یکی از تاکسی‌های خودران اوبر با یک خانم 49 ساله در ایالت آریزونای آمریکا منجر به مرگ وی می‌شود. خبر این حادثه مرگبار به سرعت در رسانه‌های جهان پخش شده و فرماندار آریزونا به سرعت انجام آزمایش بر روی هرگونه تاکسی خودران از سوی این شرکت را در این ایالت به حالت تعلیق در‌آورد.

حال با گذشت 9 ماه از این تصادف مرگبار، اوبر رسماً اعلام کرده که آزمایش سرویس تاکسی خودران مجدداً راه‌اندازی می‌شود. اوبر که تغییرات زیادی در سیستم‌های ایمنی تاکسی‌های خودران خود اعمال کرده، برای از سر‌گیری ارائه این سرویس فعلاً فقط از SUV ولوو XC 90 استفاده می‌کند. در حال حاضر تنها دو دستگاه خودروی خودران به صورت آزمایشی در مسیر مشخص رفت‌وبرگشتی به طول یک مایل در محلی نزدیک به دپارتمان تکنولوژی‌های پیشرفته اوبر انجام خواهد شد.

همچنین سرعت خودرو‌ها نیز از 40 کیلومتر در ساعت تجاوز نخواهد کرد و برای احتیاط بیشتر، دو راننده در هر خودرو حضور خواهند داشت.
دلیل این حجم از احتیاط و محافظه‌کاری این است که علت بروز حادثه قبلی، بی‌احتیاطی راننده کمکی در حین برخورد با خانم 49 ساله درحال عبور با دوچرخه از خیابان بود. به گزارش پلیس، راننده کمکی خودروی خودران در‌حال تماشای فیلم در گوشی هوشمند خود بود که این حادثه رخ داد. پس از این اتفاق اوبر صد‌ها نفر از راننده‌‎های کمکی برنامه آزمایشی تاکسی‌های خودران خود را از کار بر‌کنار کرد.

دارا خسروشاهی، مدیر‌عامل شرکت اوبر پس از این اتفاق، در مصاحبه‌های متعدد از پافشاری بر آزمایش پروژه تاکسی‌های خودران خبر داد و حال پس از چند ماه بررسی نمونه‌های آزمایشی در پیست، مجوز آزمایش سیستم خودران در خیابان‌های عادی نیز صادر شده است. در حال حاضر خودرو‌ها با هماهنگی شرکت ولوو مجهز به سیستم ترمز اتوماتیک هوشمند شده‌اند و دو راننده کمکی نیز که از بهترین راننده‌های کمپانی به شمار می‌روند، در این آزمایش حضور خواهند داشت. در کنار ولوو، شرکت تویوتا نیز به جهت همکاری با اوبر در راه‌اندازی سامانه خودران کاملاً ایمن، سرمایه‌گذاری 500 میلیون‌دلاری انجام داده است.حال باید دید که آیا رعایت جوانب احتیاط و انجام هزاران بار رانندگی آزمایشی، تضمینی برای عدم وقوع چنین حوادث مرگباری خواهد بود؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان