وقتی یوگا می کنید، چه اتفاقی در بدن می افتد؟

یوگا مانند تمام فعالیت های بدنی به سلامت بدن شما کمک می کند. این تمرین ثابت در دستیابی به کنترل ذهنی بیشتر و توانایی تمرکز بر لحظه کنونی به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

یوگا یک انضباط با مزایای متعدد است. یوگا ارتباط بین جسم و روح را فراهم می کند. وقتی تمرین یوگا را شروع می کنید، از مزایای سلامتی بی شماری بهره مند خواهید شد. اول اینکه تغییر در سلامت عمومی را متوجه خواهید شد. سطوح استرس و اضطراب کاهش می یابد و تعادل ذهنی در لحظه را  یاد خواهید گرفت. یوگا به عنوان یک درمان دارویی می تواند برای بهبود کیفیت زندگی مردم استفاده شود. از طریق این رشته می توانید مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، گردش خون، آرتریت، درد کمر و غیره را حل کنید. اما هنگامی که تمرین یوگا را شروع می کنید چه اتفاقی برای بدن شما خواهد افتاد؟

 

فواید یوگا

 

حجم ریه ها افزایش می یابد

تنفس یک عنصر کلیدی در این تمرین است، زیرا به مغز امکان می دهد که اکسیژن دریافت کرده و به طور منظم عمل کند. در یوگا تنفس از شکم به شما کمک می کند تا تعادل خود را حفظ کنید و قدرت حفظ مواضع خود را به دست آورید. تنفس عمیق، دم و بازدم از طریق بینی ریه های شما را گسترش می دهد. این نه تنها به بهبود سلامت ریه ها کمک می کند، بلکه اکسیژن بهبود یافته نیز در حفظ سلامت و پاک کردن ذهن کمک خواهد کرد.

 

قدرت عضلات و مفاصل تقویت می شود

هنگام تمرین یوگا، عضلات خود را تقویت می کنید. این عضلات و مفاصل در پاها، باسن، کمر و دست ها وجود دارند. یوگا باعث ایجاد مقاومت بیشتر در عضلات خواهد شد. در همین حال مشکلات مشترک نیز بهبود خواهد یافت. موقعیت ها و وضعیت های کششی و چرخشی نیز به بهبود انعطاف پذیری شما کمک می کند.

 

گردش خون و قلب تقویت می شود

موقعیت یوگا موجب جریان خون مطلوب می شود. گردش خون مطلوب برای قلب و دیگر اعضای بدن حیاتی خواهد بود. در همین حال، تمرینات تنفسی به شما کمک می کند فشار خونتان را تنظیم کنید. با توجه به این موضوع، اگر از فشار خون بالا رنج می برید، این فعالیت درمان عالی برای بهبود سلامت شما خواهد بود.

 

فواید یوگا

 

پایداری استقامتی بهبود می یابد

تمرینات یوگا به شما کمک می کند تا استقامت فیزیکی را بهبود بخشید. این موضوع در کاهش بی حوصلگی و خستگی بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر این، تنفس یوگا در حین انجام تمرینات قلبی و عروقی به شما کمک می کند تا استقامت بیشتری داشته باشید. به طور کلی پایداری استقامتی افراد با این نوع از تمرینات افزایش خواهد یافت.

 

باعث کاهش وزن می شود

یوگا به شما کمک می کند تا وزن خود را از کاهش دهید. زیرا به سوختن کالری کمک می کند. به همین دلیل یوگا یک فرم عالی از ورزش است. اگرچه این تمرین می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما به یاد داشته باشید که هر فعالیت بدنی باید با رژیم غذایی متعادل و عادات سالم همراه باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر