ماهان شبکه ایرانیان

اعتراض پسر کیارستمی به بازی انتخاباتی دولت با پرونده پدرش

بهمن کیارستمی گفت: برایم عجیب است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی با پرونده‌های کهریزک و کوی دانشگاه مقایسه می‌شود. فکر می‌کنم پیش از انتخابات ریاست جمهوری طرح چنین مسئله‌ای هم به شکل آشنای پرونده‌های مشابه، مورد بهره‌برداری سیاسی جناح‌ها قرار گرفته است.

بهمن کیارستمی و وزیر بهداشت

سرویس فرهنگی فردا: روز گذشته بود که در گزارشی به این موضوع پرداختیم که پس از فوت عارف لرستانی و قوت گرفتن احتمال وجود قصور پزشکی درپرونده درمانی این بازیگر کشورمان؛ موجی از ناراحتی و عصبانیت در میان جامعه هنری کشور در ارتباط با این موضوع به وجود آمده است. موجی که درست یک سال پیش و در پرونده پزشکی عباس کیارستمی نیز به وجود آمده بود. (مشروح گزارش را در اینجا بخوانید.)

اما در این میان اظهارنظر نسنجیده وزیر پرحاشیه دولت یازدهم در ارتباط با پرونده درمانی عباس کیارستمی همان‌طور که پیش از این پیش‌بینی کرده بودیم با واکنش‌های منفی خانواده و اطرفاین این هنرمند بزرگ روبرو شد. 

روزنامه جوان در شماره امروز خود به تحلیل این موضوع پرداخته است. در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه در ارتباط با این ماجرا آمده است: با گذشت کمتر از 24‌ساعت از صحبت‌های وزیر بهداشت، بهمن کیارستمی به این موضوع واکنش نشان داده و ابراز تعجب کرده که چرا وزیر بهداشت پرونده پزشکی عباس کیارستمی را با ماجراهای کوی دانشگاه و کهریزک مقایسه کرده است.

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی درباره نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت: «برای پاسخ به این سؤال که چرا پرونده مرحوم کیارستمی تاکنون اعلام نشده باید به تمام پرونده‌های بلاتکلیفی که تاکنون اعلام رأی نشده، نگاه کنیم و در این رابطه هیچ چیز بهتر از راستی و درستی نیست. اگرچه من هم‌اکنون مسئولم و باید پاسخگو باشم، اما می‌خواهم بپرسم تکلیف پرونده آقای کیارستمی چه شد و چرا در قوانینی که داریم اینقدر ناتوان هستیم و در یک سلسله باطل گرفتار می‌شویم. در پرونده کیارستمی نیز مانند پرونده کوی دانشگاه و کهریزک این سؤال مطرح است که نتیجه رسیدگی به این پرونده چه شد؟»

جالب آن که این اظهارات وزیر بهداشت که پیش از این به سیاسی و انتخاباتی بودن آن پرداخته بودیم، از دید فرزند مرحوم کیارستمی نیز صرفا با همین هدف بیان شده است: بهمن کیارستمی درباره مقایسه پرونده پزشکی پدرش با وقایعی همچون کهریزک و کوی دانشگاه به ایسنا گفت: «برایم عجیب است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی با پرونده‌های کهریزک و کوی دانشگاه مقایسه می‌شود. صحبت‌های آقای هاشمی برایم تعجب‌برانگیز بود و فکر می‌کنم پیش از انتخابات ریاست جمهوری طرح چنین مسئله‌ای دو هدف دارد؛ اول اینکه این پرونده هم به شکل آشنای پرونده‌های مشابه، مورد بهره‌برداری سیاسی جناح‌ها قرار گرفته و بعد از یک سال سکوت، شنیدن چنین اظهارنظرهایی چند هفته مانده به انتخابات چندان دلگرم‌کننده و جدی نیست.»

کیارستمی در ادامه خاطرنشان کرد: «نکته دوم این است که به نظر می‌رسد آقای هاشمی (وزیر بهداشت) به جای اینکه خود را در مقام مسئول ببیند، ترجیح داده است که در مقام یک منتقد قرار گیرد، این در حالی است که در مراسمی که ایشان روز گذشته (28 فروردین‌ماه) اظهارنظر خود را مطرح کردند، در کنارشان آقای حریرچی ـ معاون وزارت بهداشت ـ‌ ایستاده است. ایشان در بیشتر جلسات پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی که برای بررسی پرونده پدرم تشکیل شد، حضور داشتند و عضوی از کمیسیون‌های تخصصی بودند و نه تنها از جزئیات پرونده مطلع هستند، بلکه در مقام کارشناس در پرونده اظهارنظر کرده‌اند، اما حالا ترجیح داده شده که توپ به زمین دیگری انداخته شود و مقامات وزارت بهداشت از مسئولیت درباره بررسی پرونده شانه خالی کنند.»

این مستندساز در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در مورد اعلام نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت: «مسئولان وزارت بهداشت اگر نتوانستند در حوزه سازمان نظام پزشکی پیگیری دقیق‌تری را انجام دهند، لااقل می‌توانستند این کار را در پزشکی قانونی که فعالیتش زیر نظر خود وزارتخانه است انجام دهند، اما پزشکی قانونی هم با اینکه ماه‌هاست با حضور نماینده وزارت بهداشت در حال بررسی این پرونده است، گزارش روشن و کاملی ارائه نکرده است.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان