اختصاصی میزان/

دفع حملات سنگین در شمال شرق پایتخت یمن؛ کشته و زخمی شدن ۷۷ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در بخش راهبردی نِهم

از بخش مهم «نِهم» در شمال شرق استان صنعاء خبر می‌رسد، نیرو‌های مزدور سعودی درصد بودند حملات جدید و گسترده‌ای را علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله انجام دادند.

دفع حملات سنگین در شمال شرق پایتخت یمن؛ کشته و زخمی شدن 77 تن از نیروهای مزدور سعودی در بخش راهبردی « نهم»به گزارش گروه بین الملل میزان، از بخش مهم «نِهم» در شمال شرق استان صنعاء خبر می‌رسد، نیرو‌های مزدور سعودی درصد بودند حملات جدید و گسترده‌ای را علیه نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های مزدور سعودی تلاش کردند تا مواضع نیرو‌های یمنی را در مناطق و بلندی‌های «ابوحاتم، البارک و سد بنی بارق» در بخش «نهم» هدف قرار دهند.

نیرو‌های یمنی مستقر در بلندی‌ها که در حالت آماده باش بودند و بر منطقه اشراف کامل داشتند در همان گام نخست تحرکات نیرو‌های مزدور سعودی را رصد کردند و با کمک نیرو‌های یگان مهندسی در مسیر آنان کمین کردند.

به گفته منابع میدانی، حدود 20 تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان عبور از مسیر آلوده به تله‌های انفجاری کشته و زخمی شدند و به تعدادی از خودرو‌های نظامی آنان هم آسیب وارد آمد.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی در ادامه به سمت نیرو‌های مزدور سعودی هجوم آوردند و پس از 5 ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

حدود 57 تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ سایر نیرو‌های مزدور سعودی که توانستند از این درگیری‌ها جان سالم به در ببرند از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

براساس اخبار به دست آمده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی حدود 13 مرتبه مواضع نیرو‌های یمنی و مناطق مسکونی را در بخش «نهم» به شدت هدف قرار دادند، اما این حملات نتیجه‌ای نداشت.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله همزمان به سمت مواضع نیرو‌های مزدور سعودی در منطقه «حریب» در بخش «نهم» حمله کردند و موفق شدند ده‌ها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

نیرو‌های یمنی مستقر در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء در تلاش هستند تا تمامی حملات نیرو‌های مزدور را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ آنان به عمق پایتخت جلوگیری کنند؛ بخش نهم دروازه ورود به شهر صنعاء از محور شرقی است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر