۹ روش برای حل مشکل شارژ آیفون

برخی کاربران آیفون بعد از به‌روزرسانی سیستم عامل موبایلشان به iOS ۱۲.۱ از کاهش زمان شارژدهی باتری گلایه دارند. این مساله در بعضی موارد به صورت همیشگی و گاهی به صورت موقتی رخ می‌دهد. اگر شما هم با مشکل شارژ آیفون دست و پنجه نرم می‌کنید برای اطلاع از علت و روش حل آن با بامیلوبلاگ همراه باشید.

برخی کاربران آیفون بعد از به‌روزرسانی سیستم عامل موبایلشان به iOS 12.1 از کاهش زمان شارژدهی باتری گلایه دارند. این مساله در بعضی موارد به صورت همیشگی و گاهی به صورت موقتی رخ می‌دهد. اگر شما هم با مشکل شارژ آیفون دست و پنجه نرم می‌کنید برای اطلاع از علت و روش حل آن با بامیلوبلاگ همراه باشید.

برای حل مشکل شارژ آیفون از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

1. به تازگی iOS 12 را نصب کرده‌اید؟

اگر جدیدا سراغ آخرین نسخه iOS رفته‌اید بهترین راه حل این است که چند روز صبر کنید تا فرایندهای پس از نصب تمام شوند. معمولا پس از نصب یک آپدیت اصلی پردازش‌های زیادی در پس زمینه انجام می‌شود که از فهرست کردن همه فایل‌ها تا تجزیه و تحلیل تصاویر برای سازگار کردن آنها با جستجو را شامل می‌شود. انجام این بهینه‌سازی‌ها باری اضافی را به پردازنده تحمیل می‌کند که در نهایت به مصرف بیشتر شارژ موبایل منجر می‌شود.

بنابرین افزایش مصرف باتری بعد از نصب به‌روزرسانی‌های اصلی و حتی برخی آپدیت‌های جانبی نباید چندان شما را نگران کند.

2. شناسایی اپ‌های پرمصرف

مشکل شارژ آیفون

در iOS 12 ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل باتری در بخش Settings > Battery ارائه شده‌اند. با استفاده از اطلاعات و نمودارهای این قسمت می‌توان داده‌های مربوط به مصرف باتری در روزهای گذشته، مصرف طی ساعاتی خاص و اپ‌های با مصرف شارژ بالا را شناسایی کرد. در صورتی که هیچ اپ پرمصرفی در کار نباشد ممکن است مشکل در خود باتری و ضعیف شدن آن ریشه داشته باشد.

3. استفاده از پیشنهادات iOS

مشکل شارژ آیفون

با مراجعه به منوی تنظیمات و بخش باتری پیشنهاداتی برای بهبود عمر باتری به شما ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر بالا سیستم عامل به کاربر توصیه کرده روشنایی نمایشگر کاهش دهد و در واقع این روش یکی از بهترین راهکارها برای کاهش فشار بر باتری است.

4. بررسی وضعیت باتری

کارایی و حداکثر ظرفیت باتری موبایل با گذشت زمان کاهش پیدا کرده و شارژدهی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. iOS 12 اطلاعاتی غیر تخصصی اما کاربردی را برای بررسی وضعیت سلامت باتری در اختیار شما قرار می‌دهد که برای دسترسی به آن می‌توانید وارد منوی تنظیمات شده و از بخش باتری گزینه Battery Health را باز کنید. نمایش گزینه Peak Performance Capable بدین معنی است که باتری شما در سلامت کامل به سر می‌برد.

5. کاهش روشنایی نمایشگر

مشکل شارژ آیفون

قبلا گفتیم که این کار یکی از بهترین راهکارها برای رفع مشکل شارژ آیفون است و با مراجعه به Settings > Display & Brightness یا از بخش کنترل سنتر می‌توانید روشنایی صفحه را تنظیم کنید.

6. فعال کردن حالت مصرف کم

این حالت (Low Power Mode) همانطور که از نامش پیداست دستگاه را در حالت کم مصرف قرار داده و حدود 3 ساعت به عمر باتری اضافه می‌کند. اگر شارژدهی یک روزه آیفون برایتان اهمیت زیادی دارد، این حالت را فعال کنید. البته هرگاه سطح باتری باقیمانده به زیر 20 درصد برسد، پیام حالت کم مصرف روی صفحه ظاهر شده و با شارژ مجدد تا سطح 80 درصد این حالت غیرفعال می‌شود.

نباید فراموش کرد که Low Power Mode برخی ویژگی‌ها مثل فعالیت‌های پشت پرده مربوط به ایمیل، اجرای اپ‌ها در پس زمینه، دانلود خودکار و برخی افکت‌های بصری را غیر فعال ساخته و سطح روشنایی صفحه، زمان روشن ماندن نمایشگر و سطح کارایی پردازنده و پردازشگر گرافیکی را کاهش می‌دهد.

12 ترفند و میانبر iOS 12.1 که هر کاربری باید بداند

برای رفع مشکل شارژ آیفون از طریق این ویژگی به صورت دستی می‌توان به کنترل سنتر یا منوی باتری در بخش تنظیمات مراجعه کرد. با توجه به کاهش کارایی دستگاه در حالت کم مصرف استفاده دایمی ‌از آن توصیه نمی‌شود.

7. کنترل اجرای اپ‌ها در پس زمینه

مشکل شارژ آیفون

در اغلب پلتفرم‌ها اپلیکیشن‌هایی در پس زمینه اجرا شده و بار پنهانی را به سخت افزار و باتری تحمیل می‌کنند و iOS هم از این قضیه مستثنی نیست. اپل امکان غیرفعال سازی فعالیت‌های پس زمینه را فراهم کرده و برای اینکار باید در بخش تنظیمات به منوی General  رفته و Background App Refresh را خاموش کنید. علاوه بر این در بخش پایین‌تر می‌توانید فعالیت در پس زمینه را تنها برای برخی از اپ‌ها غیرفعال ساخته یا تنها در صورت اتصال به وای‌فای این اجازه را به آنها بدهید.

اگر حین بررسی میزان مصرف شارژ هر اپلیکیشن (که در مورد دوم روش آن را توضیح دادیم) به اپی برخوردید که بیش از حد شارژ باتری را هدر می‌دهد، می‌توانید از فعالیت آن در پس زمینه جلوگیری کنید تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

8. عدم پوشش شبکه

قرار داشتن در مناطق با آنتن دهی ضعیف یا خارج از شبکه موبایل روی مصرف شارژ تاثیری منفی خواهد داشت. برای بررسی این مساله هم مطابق مورد دوم به منوی باتری در بخش تنظیمات مراجعه کرده و به دنبال گزینه No Cellular Coverage بگردید. اگر این گزینه بین 5 تا 10 درصد از مصرف باتری را به خود اختصاص داده بهتر است تا زمان ورود به منطقه با پوشش شبکه کافی آیفون یا آیپد را روی حالت هواپیما یا همان Airplane Mode قرار دهید.

9. راهکارهای دیگر

از نظر من عمر کوتاه‌تر از آن است که نگران مصرف شارژ موبایل باشم و به همین خاطر اغلب اوقات یک پاور بانک همراه دارم. امروزه پاور بانک‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و قیمت چندان بالایی هم ندارند. از سوی دیگر قرار دادن موبایل روی حالت کم‌مصرف کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد بنابرین در صورت عدم مواجه با مشکل شارژ آیفون حتما این حالت را غیرفعال کنید.

شما با مشکل شارژ آیفون روبرو شده‌اید؟ این مشکل تا چه حد بر زندگی یا کارهای شما تاثیر گذاشته است؟ اگر از چنین روش‌هایی برای حل مشکل شارژ آیفون استفاده کرده‌اید، کدام یک برای شما سودمندتر بوده است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان