۵۰ فیلم برتر آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب روزنامه گاردین &#۸۲۱۱; قسمت اول

با نزدیک شدن به کریسمس و جشن سال نوی میلادی داستان فیلم‌های سال ۲۰۱۸ هم به پایان خود نزدیک می‌شود. روزهای پیش از شروع شدن تعطیلات سال نو فرصت خوبی‌ست تا به برترین فیلم‌هایی که امسال اکران شدند، نگاه دوباره‌ای بیندازیم و بهترین‌های آن‌ها را برای تماشا کردن به همراه دوستان و خانواده انتخاب کنیم

با نزدیک شدن به کریسمس و جشن سال نوی میلادی داستان فیلم‌های سال 2018 هم به پایان خود نزدیک می‌شود. روزهای پیش از شروع شدن تعطیلات سال نو فرصت خوبی‌ست تا به برترین فیلم‌هایی که امسال اکران شدند، نگاه دوباره‌ای بیندازیم و بهترین‌های آن‌ها را برای تماشا کردن به همراه دوستان و خانواده انتخاب کنیم.
در ادامه لیست 50 فیلم برتر سینمای آمریکا در سال 2018 را مرور می‌کنیم:

25. Annihilation

یک فیلم ترسناک علمی-تخیلی به کارگردانی الکس گارلند Alex Garland، با بازی ناتالی پورتمن Natalie Portman درباره‌ی یک دانشمند پژوهش‌گر که به مأموریتی در راستای بررسی یک واقعه‌ی ماوراءالطبیعه، ملحق می‌شود. واقعه‌ای که شوهر او تنها بازمانده‌اش است.

26. The Kindergarten Teacherمگی جیلنهال Maggie Gyllenhaal در این بازآفرینی فوق‌العاده‌ از یک فیلم اسرائیلی درباره‌ی معلمی که به‌شدت از پسربچه‌ی پنج‌ساله‌ای در کلاس سفال‌گری‌اش محافظت می‌کند، نقش‌آفرینی کرده است.

27. Custodyاین درام احساسی از کارگردان فرانسوی خاویر لگراند Xavier Legrand حول ماجرای جنگ والدین پسر جوانی، بر سر حضانت او روایت می‌شود.

28. Green Bookاین فیلم دل‌نشین با بازی ماهرشالا علی Mahershala Ali در نقش یک پیانیست آفریقایی-آمریکایی‌تبار در یک تور کنسرت در دهه‌ی 60 میلادی در جنوب آمریکا و ویگو مورتنسن Viggo Mortensen در نقش راننده‌اش، همراه است.

29. Won’t You Be My Neighborاین مستند دل‌نشین درباره‌ی فرد راجرز Fred Rogers است، وزیری که تبدیل به مجری تلویزیونی شده است. کسی که با برنامه‌ی تلویزیونی «محله‌ی آقای راجرز» Mister Rogers’ Neighborhood در خاطره‌ها مانده است.

30. Summer 1993این درام به‌خوبی زندگی یک بچه‌ی شش‌ساله را که پس از مرگ مادرش، پیش اقوامش فرستاده می‌شود تا با آن‌ها زندگی کند را به تصویر می‌کشد. این فیلم اثر کارگردان-نویسنده‌ی اسپانیایی کارلا سیمون Carla Simón است.

31. Sorry to Bother Youلاکیت استنفیلد Lakeith Stanfield نقش یک کارمند بخش مرکز تماس را بازی می‌کند. او توسط موزیسین و فعال اجتماعی بوتس رایلی Boots Riley پی می‌برد صاحب استعدادی کشف‌ نشده است.

32. Westernدرامی تأثیرگذار از والسا گریسباخ Valeska Grisebach درباره‌ی گروهی از کارگران آلمانی است که در منطقه‌ای حومه‌ای در بلغارستان مشغول ساختن یک نیروگاه هستند و با بومیان آن منطقه به مشکل برمی‌خورند.

33. American Animals

یک کمدی جنایی سرگرم‌کننده با گوشه‌هایی از مستند از بارت لیتون Bart Layton، درباره‌ی نقشه‌ی چهار دانش‌آموز برای سرقت کتاب‌های کمیاب از کتاب‌خانه‌ی کالجشان است.34. Avengers: Infinity War

مادر تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول Marvel که در آن ابرتیمی از ابرقهرمانان در جنگی تمام‌عیار و ویرانگر به مبارزه با تانوس اهریمنی (با بازی جاش برولین Josh Brolin) می‌روند.35. First Reformedبررسی موشکافانه‌ی اعتقاد مذهبی از پل شریدر Paul Schrader، با بازی ایتان هاوک Ethan Hawke در نقش یک کشیش مسیحی که با شخصیت معنوی خود در کشاکش است و رنج می‌برد.

36. Mary Queen of Scotsاین فیلم درام با بازی سیرشا رونان Saoirse Ronan در نقش یک فرمانروای قرن شانزدهم درباره‌ی جدال مرگ و زندگی او با عموزاده‌اش الیزابت اول (با بازی مارگو رابی Margot Robbie) است.

37. A Star Is Born

بازآفرینی شگفت‌انگیزی که در آن لیدی گاگا Lady Gaga و بردلی کوپر Bradley Cooper نقش‌هایی را بازی کردند که پیش از آن، باربارا استرایسند Barbra Streisand و کریس کریستوفرسن Kris Kristofferson در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده بودند.

38. Isle of Dogs

این فیلم ادای احترام پر جزئیات وس اندرسن Wes Anderson به فرهنگ عامه‌ی ژاپنی است و داستان آن درباره‌ی پسری است که پس از تبعید شدن تمام سگ‌ها به یک جزیره، به جستجوی سگ خود می‌رود.

39. They Shall Not Grow Oldاین مستند تأثیرگذار پیتر جکسون Peter Jackson درباره‌ی سربازان انگلیسی در جبهه‌ی غربی در خلال جنگ جهانی اول است که در آن فیلم‌های آرشیو شده با دقت و ظرافت رنگی شده و ترکیب‌شده‌اند.

40. Incredibles 2

این قسمت از این مجموعه فیلم که بسیار سرزنده و سرگرم‌کننده است داستان این خانواده‌ی ابرقهرمانی را در روزهایی که کمپین #MeToo در اوج خود قرار دارد با محوریت الستیگرل Elastigirl (با بازی هالی هانتر Holly Hunter) روایت می‌کند.

41. Beastاین فیلم جنایی که در جرسی اتفاق می‌افتد با نقش‌آفرینی جسی باکلی Jessie Buckley درباره‌ی زنی است که عاشق مردی می‌شود که ممکن است یک قاتل زنجیره‌ای باشد.

42. Sweet Countryداستان این فیلم وسترن در دهه‌ی 1920 روایت می‌شود و به کارگردانی کارگردان استرالیایی وارویک تورنتن Warwick Thornton. یک کارگر مزرعه پس از کشتن صاحب مزرعه در دفاع از خود، متواری می‌شود.43. BlacKkKlansmanاین فیلم داستان آموزنده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد که مناسب دوران ریاست جمهوری ترامپ است. این فیلم از اسپایک لی Spike Lee داستان یک پلیس آفریقایی-آمریکایی‌تبار که در دهه‌ی 1970 میلادی به فرقه‌ی کو کلاکس کلن کمک می‌کند را به شکل اغراق‌گونه‌ای روایت می‌کند.44. Love, Simonاین فیلم کمدی-رمانتیک که با استقبال عمومی مواجه شد، داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی با نقش‌آفرینی نیک رابینسون Nick Robinson است که از طریق اینترنت عاشق یک فرد غریبه می‌شود.

45. The Escapeجما آرترتون Gemma Arterton به بهترین شکل نقش زنی مضطرب و درمانده را بازی می‌کند که خانواده‌اش را ترک کرده و سفر غیرمنتظره‌ای به پاریس را شروع می‌کند.

46. Let the Sunshine Inاین فیلم به بررسی هوشمندانه و ظریفی از زن تنهای مطلقه (با بازی ژولیت بینوش Juliette Binoche) در بحران احساسی میان‌سالی می‌پردازد و به کارگردانی کلر دنیس Claire Denis با الهام از رولان بارت Roland Barthes ساخته شده است.

47. The Happy Princeاین فیلم برداشت دل‌نشینی از آخرین سال‌های زندگی اسکار وایلد Oscar Wilde است که تبعید او را به اروپا به تصویر می‌کشد. روپرت اورت Rupert Everett در این فیلم که اولین تجربه‌ی کارگردانی‌اش است، نقش‌آفرینی و کارگردانی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

48. Suspiriaاین فیلم بازآفرینی عمیقی از فیلم‌های ترسناک و ژانر جالو کارگردان داریو آرجنتو Dario Argento است که به کارگردانی لوکا گوادانینو Luca Guadagnino کارگردان «مرا با نامت صدا کن» Call Me By Your Name ساخته شده است.

49. The Riderاین درام گاوبازی رودیو به کارگردانی کلوئی ژائو Chloé Zhao با استفاده از بازیگران غیرحرفه‌ای و لوکیشن‌های واقعی، فضایی به‌یادماندنی و خاص را برای تماشاگران به وجود می‌آورد.

50. Free Soloاین مستند درباره‌ی سنگ‌نورد آزاد (بدون طناب) الکس هانولد Alex Honnold است و تلاش او برای صعود از صخره‌ی ال کپتن El Capitan در پارک ملی یوزمیت Yosemite را به تصویر می‌کشد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان