اکرمی: وزیر صنعت در انتصاب داماد رئیس جمهور عجله کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ، در خصوص انتصاب‌های فامیلی در دولت، اظهار کرد: مجلس یک مصوبه دو بخشی در زمینه انتصابات در دولت دارد که البته تنها مقامات پایین‌تر از وزیر را شامل می‌شود.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اهمیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که همه بازنشسنگان نباید مشمول این قانون شوند؛ اما به هر حال باید تلاش کنیم تا زمینه فعالیت برای دیگران هم فراهم شود؛ جوانان خود را نشان دهند و مسئولیت‌پذیر باشند و بازنشستگان هم به استراحت بپردازند.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: تا زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان کامل نشود، باید همین قانون موجود را به طور کامل رعایت کرد؛ با توجه به صحبت‌های مطرح شده بنا است که قانون به صورت کامل‌تری درآید؛ مثلا در قانون فعلی و در مورد خانواده شهدا پسر شهید را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان جدا کردند، اما پدر استثنا نشده است؛ یا در مورد درصد‌ها به جانبازان بالای 50 درصد اشاره شده است. به طور طبیعی این قانون باید به صورت جامع‌تر رسیدگی شود؛ ضمن اینکه این قانون شامل همگان است.

وی درخصوص انتشار اخبار انتصاب‌های فامیلی در سطح جامعه اظهار کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: این قانون منع به کارگیری بازنشستگی، قانون خوبی است که مجلس این طرح را تصویب و دولت را مکلف به اجرا این قانون کرده است.

اکرمی با اشاره به اینکه کشور ما در کادرسازی دچار مشکل است، ادامه داد: از زمانی که فردی استخدام می‌شود برای خدمت وی یک زمان معینی در نظر می‌گیرند؛ طبیعی است فردی که 30 سال فعالیت داشته است کنار برود و یک جوان با استعداد جایگزین شود.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تشکل و تحزب گرایی را مشکل دیگر کشور دانست و افزود: قوانینی که در راستای استخدام و کادرسازی انجام می‌شود قوانین کاملی نیست؛ بیشتر این قوانین حالت ظاهری دارد و به دور از حالت واقعی و عینی خود است.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب‌های فامیلی در دولت افزایش پیدا کرده است، گفت: در خصوص انتصاب کامبیز مهدی زاده به نظرم می‌آید که وزیر صنعت تا اندازه‌ای درباره این موضوع عجله کرد. وزیر صنعت در انتصاب کامبیز مهدی زاده دچار اشتباه استراتژیک شده است. وزیر صنعت می‌توانست از ظرفیت داماد رئیس جمهور در سمت و جایگاه پایین تری استفاده کند. اما وزیر صنعت اشتباه خود را در این زمینه پذیرفت لذا این موضوع را باید تمام شده دانست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان