ماهان شبکه ایرانیان

جزئیات توقیف غیرقانونی شناور ایرانی در کویت

باشگاه خبرنگاران: هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یک شناور ایرانی در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کره‌ای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفت، گفت: بعد از اتمام کار، پیمانکار کره‌ای، شناور متعلق به ایران را به نام شرکت کویت تغییر ثبت داده است.

وی گفت:، چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده، از اینرو تخلف بزرگی در این باره صورت گرفته است. تغییر ثبت شناور ایرانی به نام یک شرکت کویتی توسط پیمانکار کره‌ای یک ثبت مسئله دار و حقوقی است و سازمان بنادر به شدت پیگیر این موضوع است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خدمه این شناور از لحاظ ورود و خروج و همچنین آذوقه هیچ مشکلی ندارند و در شناور محبوس نیستند.

حق شناس اظهار کرد: چنین دعوا‌های حقوقی در حوزه شناور و بنادر عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ممکن است در هفته آینده ما هم یک شناور یا کشتی کره‌ای را در بنادر ایران متوقف کنیم و این مسئله برطرف شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه زمان برطرف شدن این مسائل به هیچ عنوان مشخص نیست، افزود: در حال رایزنی با سفارت ایران در کره هستیم و امیدواریم این مسئله هرچه سریعتر برطرف شود.

حق شناس ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده است تا به زودی این مسئله حل شود.

حق‌شناس تاکید کرد: بخش زیادی از کار‌هایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیر‌های سازمان بنادر و دریانوردی بوده است و در این مسئله چندین شرکت از جمله شرکت‌های ایرانی ذینفع هستند.

گفتنی است؛ این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن اروند تاید بوده که مخصوص نصب سازه در دریاست.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان