ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی‌ به فروش‌ فیلم‌ها در ۴هفته اول اکران نوروزی

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت، ناجی سینماها می‌شود؟

با نگاهی به آمار فروش مکانیزه فیلم‌ها در ۴ هفته اول اکران نوروزی شاهد افزایش فروش ۲ میلیاردی هستیم که این مبلغ نسبت به افزایش قیمت بلیت در سال جدید رقم قابل توجهی نیست.

افزایش 20 درصدی قیمت بلیت، ناجی سینماها می‌شود؟

به گزارش سینماپرس، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در چهار هفته اول اکران نوروزی با اقبال چندانی نسبت به سال گذشته مواجه نشد. افزایش 20 درصدی قیمت بلیت باعث شد تا کاهش مخاطب در سالن‌های سینما به دلیل افزایش قیمت زیاد به چشم نیاید اما کارشناسان و سینماگران باید تحلیل درستی از علاقه مخاطب به فیلم‌های سینمایی داشته باشند و امروز بعد از گذشته 4 هفته از اکران نوروزی نیازسنجی درستی از مخاطبان داشته باشند.  

مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی در سال 95 در هفته سوم به مبلغ 5 میلیارد و 503 میلیون تومان رسید که در هفته سوم سال 96 با رشد قابل توجهی در فروش فیلم‌ها مواجه شدیم و به یک باره فروش فیلم‌ها به 7 میلیارد و 611 میلیون تومان رسید. در این هفته با افزایش فروش 2 میلیارد و 108 میلیون تومان روبرو شدیم. بسیاری از کارشناسان معتقدند تعطیلات در هفته سوم به پایان رسید و مخاطب توانست سینماها را برای پرکردن اوقات فراغت انتخاب کند.  

مجموع فروش فیلم ‌های اکران نوروزی سال 95 در هفته چهارم به مبلغ 4 میلیارد و 754 میلیون و 692 هزار تومان رسید. در سال 96 در هفته چهارم به مبلغ 5 میلیارد و 441 میلیون و 487 هزار تومان رسید. در این هفته افزایش فروش فیلم به 686 میلیون 695 هزار تومان رسید که نسبت به هفته سوم کاهش چشمگیری داشت.  

اگر نگاه دقیق‌تری به فیلم‌های اکران سال 95 و 96 در نوروز بیاندازیم خواهیم دید فیلم‌های اجتماعی که برای اکران در نوروز 95 انتخاب شده بود پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب داشت. فیلم «ابد و یک روز» با تبلیغات گسترده‌ای که در جشنواره فیلم فجر برایش فراهم شد اکران خوبی را تجربه کرد. فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نیز مخاطبانی که کمتر به سالن‌های سینما می‌آیند و تنها به دیدن آثار ارزشی عادت دارند را به سالن‌های سینما فراخواند.  

به نظر می‌رسد مخاطبان سال گذشته سالن‌های سینماها در ایام نوروز بیشتر خانواده‌ها بودند و فیلم‌ها اقشار مختلف خانواده را با خود درگیر می‌کرد اما امسال فیلم‌های اکران نوروزی تنها توانستند نظر قشر همیشگی سینما رو را راضی نگه دارد و تمام اهالی خانواده را درگیر نکرد. البته در میان فیلم‌های اکران شده در ایام نوروز فیلم «ماجرای نیمروز» توانست نظر بسیاری از افرادی که آثار ارزشمند سینما را دنبال می‌کنند جذاب بود اما متاسفانه تبلیغات ناکارآمد برای این فیلم نتوانست مخاطب را با خود همراه کند در حالی که فیلم پتانسیل فروش و اقبال بیشتر مخاطب را داشت اما تبلیغات آنگونه که شایسته بود نتوانست مخاطب را با فیلم همراه کند.  

مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی سال 95 در هفته اول نمایش به مبلغ 3 میلیارد و 31 میلیون تومان رسید.  این در حالی است که در هفته اول نمایش سال 96 فروش فیلم‌ها به 2 میلیارد و 745 میلیون تومان رسید. در هفته اول کاهش 286 میلیون تومانی در اکران را شاهد هستیم.  

مجموع فروش فیلم ‌های اکران نوروزی سال 95 در هفته دوم نمایش به مبلغ 6 میلیارد و 914 میلیون تومان رسید. این در حالی است که در هفته دوم نمایش سال 96 با افزایش فروش فیلم های سینمایی مواجه هستیم. مبلغ فروش فیلم‌ها به 7 میلیارد و 50 میلیون تومان رسید. در هفته دوم اکران نوروزی با افزایش فروش 136 میلیون تومانی مواجه هستیم.

فروش کل فیلم‌ها در اکران نوروزی سال 95 براساس سیستم مکانیزه در چهار هفته اول اکران به فروش 20 میلیارد و 199 میلیون و 692 هزار تومان رسید.  

فروش کل فیلم‌ها در اکران نوروز 96 در چهار هفته اول به فروش 22 میلیارد و 847 میلیون و 487 هزار تومان رسید.  افزایش فروش فیلم ها نسبت به سال گذشته 2 میلیارد و 647 میلیون و 795 هزار تومان بود که کارشناسان معتقدند این مبلغ اگر افزایش قیمت بلیت نبود امکان نداشت با این افزایش فروش مواجه باشیم.

* فارس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان