ماهان شبکه ایرانیان

دولت پیر و خسته ناتوان در مدیریت بحران

رئیس جمهور باز هم دیر رسید!

درست یک روز بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مسئولین تاکید کردند که در ادای وظیفه خدمت رسانی به مردم سیل زده «هیچ تأخیر و سستی» انجام نشود حسن روحانی و تیم همراه خود به سفری غیر ضروری و نمایشی به عسلویه اقدام کردند و همت خود را صرف افتتاح چندباره پروژه های گذشته کردند.

رئیس جمهور باز هم دیر رسید!/  سفر به خوزستان دوهفته بعد از بحران ریزگردها؛ سفر به آذربایجان 5 روز بعد از سیل پرخسارت/ مقام معظم رهبری: مسئولین تاخیر و سستی نکنند
گروه اجتماعی – رجانیوز: بعد از گذشت پنج روز از سیل ویران گر در استان های شمال غربی کشور که منجر به خسارات فراوان و کشته شدن چهل نفر از هم وطنانمان گشت، بالاخره رئیس جمهور خود را به آذربایجان شرقی رساند تا از مناطق سیل زده بازدید کند.
 
به گزارش رجانیوز؛ دولت یازدهم که به خستگی و کم تحرکی و پیری شهرت دارد و در مدیریت بحران ها همیشه از نهادهای مختلف و مردم عقب تر بوده است اینبار دو روز بعد از سیل خسارت ساز آذربایجان و استان های شمال غربی کشور به عسلویه رفت تا دستاوردهای تقریبا هیچ دولت خود را افتتاح کند.
 
زمانی که شهر و روستاهای سیل زده زیر آب بود و مردم در جست و جوی جنازه های خانواده خود و چشم به امدادها و همدردی مسئولین داشتند دکتر روحانی ووزیران نفت، امور خارجه، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، دکتر  نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، ستاری معاون علمی و فناوری به منطقه عسلویه رفته بودند.
 
سفری که با انتقادات فراوان از سوی مردم و دیگر مسئولین همراه شد ونشان از مدیریت غیرکارشناسی و غیرجهادی و نشناختن اولویت ها داشت.
 
 
 
نکته قابل تامل اینجاست که درست یک روز بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مسئولین تاکید کردند که در ادای وظیفه خدمت رسانی به مردم سیل زده «هیچ تأخیر و سستی» انجام نشود حسن روحانی و تیم همراه خود به سفری غیر ضروری و نمایشی به عسلویه اقدام کردند و همت خود را صرف افتتاح چندباره پروژه های گذشته کردند.
 
حال بعد از مدت زمان زیاد که شاید آب های بارانی که سیل را به راه انداخته بود خشک شده است حسن روحانی با قدم گذشتن روی فرش قرمز فرودگاه به بازدید از مناطق سیل زده رفته است.
 
پیش از این هم در بحران خوزستان و قطع شدن آب و برق و دشوار شدن تنفس مردم که با کم کاری دولتی ها رو به رو شده بود، رهبر معظم انقلاب در جلسه خارج فقه خود فرمودند:« مسئولان وظیفه دارند که به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومتهاست که به فکر مردم باشند.» درنهایت حسن روحانی بعد از دو هفته از شروع بحران به خوزستان رفت اما متاسفانه دستاوردی که باید برای مردم به ارمغان می آورد را نتوانست محقق کند.
 
آنچه گفته شد تنها قسمتی از مدیریت فشل دولتی است که مدعی تدبیر بوده است. 
 
تصاویری از حضور با تاخیر روحانی در شهرهای سیل زده
 
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان