به این دلایل، نوشیدنی آلوئه ورا را فراموش نکنید!

آلوئه ورا فقط به برای زیبایی پوست نیست. آلوئه ورا دارای مزایای سلامتی بی شماری است. نوشیدنی آلوئه ورا را در منزل تهیه کرده و در برنامه غذایی خود قرار دهید.

گیاه آلوئه ورا یکی از شناخته شده ترین گیاهان در جهان است. ژل آن کابردهای زیادی در لوازم آرایشی دارد. آلوئه ورا همچنین دارای محتوای بالای مواد مغذی است. از آنجا که آلوئه ورا غنی از آب، آنتی اکسیدان ها، فیبر و سایر مولکول های سالم است، برای همه سنین به عنوان یک درمان مناسب برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. استفاده از آن در حالت طبیعی آن هنوز بهترین انتخاب است، زیرا این کار موثرترین راه برای لذت بردن از 100٪ از خواص آن است. آلوئه ورا به شما کمک کند وزن خود را با یک روش سالم کاهش دهید، زیرا دارای مقدار کالری بسیار کم است. دلایل استفاده از آلوئه ورا در رژیم غذایی خود را در ادامه مطلب بخوانید.

 

آلوئه ورا

 

1. از یبوست جلوگیری می کند

مصرف متعادل نوشیدنی آلوئه ورا یکی از بهترین راههای طبیعی برای مبارزه با یبوست خفیف و مزمن است. سطوح بالای آب و فیبر دارای اثر ملایم است که موجب حرکت روده برای حذف مناسب موائد زاید می شود.

 

2. به کاهش وزن کمک می کند

مصرف آب آلوئه ورا یک عادت عالی برای بهبود برنامه های رژیم غذایی کاهش وزن است. توصیه می شود قبل از شروع رژیم غذایی مصرف آن را شروع کنید، زیرا آن را به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی برای حذف سموم که بر هضم و متابولیسم تاثیر می گذارد، عمل می کند. علاوه بر این می توان آن را به عنوان یک ماده کم کالری برای کنترل گرسنگی استفاده نمود.

 

3. اثر ضد التهابی دارد

افراد مبتلا به بیماری های التهابی مزمن می توانند از طریق مصرف آب آلوئه ورا از مزایای قابل توجهی برخوردار شوند. ترکیبات ضد التهابی آن مانند کمپسترلول، لوپئول و بتا سیتوستورول باعث کاهش تورم و درد مرتبط می شوند. نوشیدنی آلوئه ورا برای کمک به درمان موارد زیر توصیه شده است:

  • سندرم روده تحریک پذیر
  • آرتروز
  • مشکلات قلبی عروقی
  • دیابت نوع 2

 

4. مواد مغذی بسیاری دارد

یک دوز کوچک از آب آلوئه ورا طبیعی برای مبارزه و جلوگیری از برخی از کمبودهای تغذیه ای مناسب است. نوشیدنی آلوئه ورا شامل ویتامین ها (A، B complex، C و E) و مواد معدنی (کلسیم، آهن، منیزیم، روی، سدیم، منگنز، پتاسیم) است که نقش بسیار مهمی در سلامت عمومی بدن خواهند داشت.

 

نوشیدنی آلوئه ورا

5. سموم بدن را از بین می برد

مواد فعال در این گیاه برای بهبود روند حذف سم های ساخته شده در جریان خون، کبد و کلیه مفید هستند. مصرف متعادل آن از آسیب سلولی و مسائل مزمن مرتبط با مسمومیت خون جلوگیری می کند.

 

6. کلسترول را تنظیم می کند

باور کنید یا نه، مواد مغذی در این آبمیوه طبیعی می توانند سطح کلسترول خوب را افزایش داده و هم زمان کلسترول بد و تری گلسیرید اضافی را کاهش دهد. این امر به خاطر عوامل ضد التهابی آن است که برای جلوگیری از سخت شدن شریان و افزایش فشار خون است.

 

7. سلامت دهان را بهبود می بخشد

این موضوع حقیقت دارد که قدرت ضد میکروبی و ضد التهابی آلوئه ورا حتی برای جلوگیری از آسیب دندان ها و عفونت های دندانی مفید است. مصرف و کاربرد آن در دندان باعث کاهش سطح باکتری می شود. بنابراین برای جلوگیری از تشکیل پلاک و همچنین بهبود بوی دهان مفید خواهد بود. علاوه بر این، یکی از بهترین راههای درمان زخم های دهان است.

 

8.  قند خون را کنترل می کند

آب آلوئه ورا طبیعی دارای اثر هیپوگلیسمی است که به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا افرادی که سطح قند خون ناشتا دارند کمک می کند. آلوئه ورا حاوی ماده ای است که به عنوان گلوکومنان شناخته می شود، که کمک می کند قند را به انرژی تبدیل کند تا از انباشت آن در خون جلوگیری شود.

 

آلوئه ورا

 

چگونه نوشیدنی آلوئه ورا را تهیه کنیم؟

برای تهیه این نوشیدنی سالم، باید ژل موجود در داخل برگ را استخراج کنید. اولا مهم است بدانیم گیاه باید حداقل دو ساله باشد. این امر به این دلیل است که خواص آن در زیر دو سال کامل نخواهد شد. 

 

عناصر

  • 1 برگ آلوئه ورا
  • 1/2 فنجان آب (100 میلی لیتر)
  • 1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم) (اختیاری)

 

آماده سازی

  • ابتدا برگ های آلوئه ورا را با یک چاقو برش داده و ژل روشن داخل آن را خارج کنید
  • سپس آن با آب بشویید تا مواد اضافی ان پاک شود
  • هنگامی که ژل روشن است، آن را با نیم فنجان آب مخلوط کنید
  • اگر دوست دارید، کمی عسل را اضافه کنید تا آن شیریتن تر شود
  • ان ها را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا ترکیب نمایید
  • نوشیدن نیم  فنجان تا یک فنجان در طول روز می تواند مصرف متعادل باشد
  • برای جلوگیری از واکنش های نامطلوب بیش از حد نوشیدن نکنید

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان