یک سال رنج بی‌مادری و سرانجام مرگ کودک ۲ ساله یمنی در آمریکا

خبرگزاری فارس: یک کودک 2 ساله یمنی که دولت آمریکا تا مدت‌ها به مادر وی اجازه ورود به کشور را نمی‌داد، سرانجام در یکی از بیمارستان‌های این کشور جان باخت.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» غروب شنبه با اشاره به این خبر نوشت: مادر «عبدالله حسن» کودک 2 ساله یمنی پیشتر از دولت آمریکا بابت عدم دریافت مجوز ورود به این کشور شکایت کرده بود.

بر این اساس، این کودک یمنی چند روز قبل و در حالی‌که «علی حسن» پدر وی در فصل پائیز او را به بیمارستان کودکان «بنیاف» در «اوکلند» برای درمان اختلال مغزی به آورده بود، جان سپرد.

از نکات حائز اهمیت در این ماجرا سختگیری‌های اداره مهاجرتی آمریکا به دنبال دستور‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور بود به طوری‌که «شیما سویله» مادر این کودک بعد از ازدواج با همسر خود و به دلیل قوانین سختگیرانه واشنگتن، مجبور به اقامت در قاهره شد. وی از سال 2017 به این سو تلاش کرد تا روادید ورود به آمریکا را کسب کند، اما هر بار با ممانعت دستگاه‌های مهاجرتی این کشور مواجه شد.

به نوشته این منبع خبری، این پسر نوزاد یمنی از سوی پزشکان و البته بدون حضور مادری که در کشمکش دریافت روادید ورود به آمریکا بود، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

دولت آمریکا ظاهرا بعد از کش و قوس‌های فراوان مورخ 17 دسامبر (26 آذر) برای مادر این کودک یمنی مجوز ورود صادر می‌کند و او در 28 آذر و با گذشت یک سال و در حالی که تنها چند روزی به این عمر این کودک بیش نمانده بود قادر به دیدن کودک خود شود.

یک وکیل شورای مسلمانان آمریکا با انتقاد از رویکرد مهاجرتی ترامپ گفت: «این خانواده با شجاعت خود ملت ما را تحریک کرده تا به مقابله به قوانین مهاجرتی ضد مسلمانان برخیزد. عبدالله در عمر کوتاه خود برای همه ما در زمینه مبارزه با بیگانه ستیزی و جدا سازی خانواده‌ها "نور هدایت" شد.»

این خبرگزاری در خاتمه به قوانین سختگیرانه مهاجرتی دولت ترامپ برای شهروندان یمنی و چهار کشور مسلمان دیگر از جمله ایران و کشور‌های غیر مسلمان، چون ونزوئلا و کره شمالی اشاره کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان