توسعه زیرساخت حمل‌ونقل اولویت اصلی دولت در سال۹۸ است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مژگان خانلو، افزود: با وجود محدودیت های منابع، اعتبارات طرح های عمرانی در لایحه بودجه 98 به میزان 620 هزار میلیارد ریال و معادل مصوب سال 1397 حفظ شد.

وی گفت: استفاده از روش‌های نوین تامین منابع مالی و تخصیص بودجه عمومی (تا 10 درصد اعتبارات) برای تسریع در اتمام طرح‌ و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل و بهره‌‌برداری از طرح‌های عمرانی، افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات عمومی در حوزه‌های مختلف، تمرکززدایی در اجرای طرح‌های عمرانی و اجرای آنها به صورت استانی از سیاست های تنظیم اعتبارات طرح های عمرانی است.

به گفته خانلو، توزیع بهینه اعتبارات طرح‌های عمرانی به گونه ای که بخش اقتصادی و زیرساخت‌های توسعه کشور بیشترین سهم را در راستای اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص دهد، همچنین ساماندهی و اولویت‌بندی این طرح‌ها با در نظر گرفتن پروژه‌های مصوب سفرهای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در کنار طرح‌های تأمین و انتقال آب شرب و توسعه شبکه ریلی کشور، از دیگر سیاست های تامین اعتبار طرح های عمرانی است.

سخنگوی لایحه بودجه اظهارداشت: از کل اعتبار 62 هزار میلیارد تومانی طرح های عمرانی، 24 میلیارد و 800 میلیون تومان مختص دستگاه های اجرایی، 11 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش استانی و 25 میلیارد و 800 میلیارد تومان به ردیف های متفرقه اختصاص یافته است.

به گفته وی، پس از طرح های حمل و نقل، بخش آب با چهار هزار و 146 میلیارد تومان اعتبار، ارتباطات و فناوری اطلاعات با سه هزار و 41 میلیارد تومان، کشاورزی با 2 هزار و 68 میلیارد تومان و آموزش و پرورش عمومی با یک هزار و 81 میلیارد تومان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم تخصیص اعتبار عمرانی در لایجه بودجه سال آینده را دارند.

وی یادآورشد: اولویت تخصیص اعتبار برای طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد و قابلیت بهره برداری در سال 98 است.

خانلو گفت: برای 2 هزار و 658 طرح دستگاه های اجرایی، اعتبار درنظر گرفته شده است.

به گفته سخنگوی ستاد بودجه، 858 هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه های مشارکت عمومی و خصوصی اعتبار مورد نیاز است.

رییس جمهوری چهارم دی ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 1398 را با سقف 17 میلیون و 32 هزار و 332 میلیارد و 270 میلیون ریال ( ١٧.٠٣٢.٣٣٢.٢٧٠.٠٠٠.٠٠٠) تقدیم مجلس کرد.

منابع بودجه عمومی دولت چهار میلیون و 77 هزار و 137 میلیارد و یک میلیون ریال ( ٤.٠٧٧.١٣٧.٠٠١.٠٠٠.٠٠٠) و درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی 709 هزار و 126 میلیارد و 827 میلیون ریال (٧٠٩.١٢٦.٨٢٧.٠٠٠.٠٠٠) است.

بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت از نظر درآمدها نیز 12 میلیون و 747 هزار و 545 میلیارد و 475 میلیون ریال (١٢.٧٤٧.٥٤٥.٤٧٥.٠٠٠.٠٠٠) و از لحاظ هزینه ها و سایر پرداخت ها، همین میزان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان