با ۷ مورد از زبده ترین و خوفناک ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا شوید

نیروهای ویژه در زمره ی زبده ترین و ترسناک ترین نیروهای واکنش سریع در یک کشور محسوب می شوند که سخت ترین کارها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. این افراد به جاهایی نفوذ می کنند که نیروهای نطامی دیگر جراتش را ندارند و پس از خنثی کردن تهدید یا از بین بردن هدف مورد نظر یا انجام عملیات نجاتی متهورانه همه چیز را به حالت عادی خود باز می گردانند.

با 7 مورد از زبده ترین و خوفناک ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا شوید

نیروهای ویژه در زمره ی زبده ترین و ترسناک ترین نیروهای واکنش سریع در یک کشور محسوب می شوند که سخت ترین کارها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. این افراد به جاهایی نفوذ می کنند که نیروهای نطامی دیگر جراتش را ندارند و پس از خنثی کردن تهدید یا از بین بردن هدف مورد نظر یا انجام عملیات نجاتی متهورانه همه چیز را به حالت عادی خود باز می گردانند.

در واقع می توان آن ها را بهترین بهترین ها نامید. اگر چه بسیار سخت است که این نیروها را در کشورهای مختلف با هم مقایسه و سپس رده بندی کرد اما برخی از این واحدها بر اساس تعداد عملیات موفقی که انجام داده اند یا مقدار رعب و وحشتی که در میان خلافکاران ایجاد کرده اند از بقیه ی واحدها پیشی گرفته اند.

این نیروها بعد از تمرینات و امتحان های سخت برگزیده شده و به عبارتی از بین هزاران نیروی زبده ی دیگر دستچین شده اند. در دنیای امروزی که دیگر اندازه ی ارتش به عنوان معیار اصلی برای رده بندی قدرت نیروها محسوب نمی شود این نیروها بار اصلی را به دوش می کشند.

در ادامه شما را با 7 مورد از زبده ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا خواهیم کرد.

7- گروه عملیات ویژه در ارتش پاکستان

jjj

این گروه در پاکستان به خاطر کلاه کماندویی خاص شان بیشتر با نام «لک لک های سیاه» شناخته می شوند. بر اساس گزارش ها بخشی از دوره ی آموزشی این نیروها شامل 58 کیلومتر پیاده روی در 12 ساعت و 8 کیلومتر دویدن به مدت 50 دقیقه با بالاترین سرعت است.

gggg-w700

در اکتبر سال 2009 کماندوهای گروه عملیات ویژه ی ارتش پاکستان به یک ساختمان دولتی هجوم برده و 40 نفر که توسط شورشیان طالبان بعد از حمله به مقر ارتش به گروگان گرفته شده بودند را آزاد کردند.

6- نیروهای ویژه ی دریایی اسپانیا

این گروه یکی از زبده ترین و قابل احترام ترین نیروهای ویژه در بین تمام کشورهای اروپایی به شمار می آید. واحد فوق با نام “volunteer Amphibious Climbing Company” در سال 1952 در این کشور تشکیل شد و از آن زمان تاکنون به فعالیت های خود ادامه داده است.

444-w700

پذیرفته شدن در این گروه بسیار مشکل است به طوری که 70 تا 80 درصد کسانی که برای عضویت در این گروه کاندید می شوند موفق به گذراندن دوره های آموزشی و آزمایشی نمی گردند.

5- گروه آلفای ارتش روسیه

p0o-w700

گروه آلفای ارتش روسیه یکی از شناخته شده ترین واحدهای عملیات ویژه در جهان به شمار می آید. این واحد ضدتروریسم زبده در سال 1974 توسط کا گ ب تشکیل شد و امروزه نیز تحت نظر سرویس امنیتی فدرال روسیه به فعالیت خود ادامه می دهد.

32wer-w700

نیروهای ویژه ی ارتش روسیه و به ویژه گروه آلفا به خاطر عملیاتشان در جریان بحران گروگانگیری در سال 2002 در مسکو مورد انتقاد قرار گرفتند که در جریان آن 120 نفر از گروگان ها به دلیل استنشاق گازی که این نیروها برای بیرون کشیدن گروگانگیران به کار برده بودند جان خود را از دست دادند.

4- گروه واکنش سریع ژاندارمری ملی فرانسه

tyty

تعداد کمی از نیروهای ضد تروریسم در جهان می توانند با این گروه فرانسوی رقابت کنند. این گروه 200 نفری متشکل از نیروهای آموزش دیده برای عکس العمل نشان دادن در موارد گروگانگیری سازماندهی شده است. بر اساس گزارش ها این گروه از زمان تشکیل در سال 1973 تاکنون توانسته بیش از 600 گروگان را آزاد کند.چاپ کردن یا عکس گرفتن از صورت اعضای این گروه در فرانسه ممنوع است.

tyiop-w700

یکی از شگفت انگیزترین عملیات های این گروه در سال 1979 در مسجد جامع شهر مکه اتفاق افتاد. از آن جایی که ورود به این «شهر مقدس» برای غیرمسلمانان ممنوع بود، یک تیم 3 نفره از اعضای این گروه موقتاً به دین اسلام گرویدند و سپس به کمک نیروهای عربستان سعودی برای بازپس گیری مسجد برنامه ریزی کرده و عملیات را باموفقیت به پایان رساندند.

3- سرویس هوایی ویژه بریتانیا

23423-w700

روی آرم رسته ی این گروه نوشته شده است: “هر کس جرات داشته باشد پیروز خواهد شد”. ژنرال آمریکایی استنلی مک کریستال در مورد اهمیت این گروه در مناقشات بعد از جنگ عراق در سال 2003 چنین گفت: ” نقش آن ها حیاتی بود. بدون آن ها نمی توانستیم این کار را انجام دهیم”.

2- سرویس ویژه دریایی ارتش بریتانیا

british-SAS-w700

فرآیند انتخاب این گروه شامل تست طاقت فرسای آمادگی جسمانی، آموزش در جنگل های بارانی و آموزش زنده ماندن در میدان نبرد خواهد بود. گذراندن این دوره ها بسیار مشکل بوده و تنها دو بار برای شرکت در این دوره فرصت خواهید داشت.

1- تفنگداران ویژه ی دریایی آمریکا

45465-w700

تفنگداران ویژه نیروی دریایی ایالات متحده بدون شک زبده ترین نیروهای ویژه در جهان هستند. این گروه که در سال 1962 تشکیل شده است توانایی انجام عملیات در زمین ، هوا و دریا را دارد و برای این کارها سال ها آموزش می بینند. آموزش های این گروه بعد از عملیات تروریستی 11 سپتامبر شدت بیشتری گرفت و بسیاری از نیروهای ویژه در کشورهای دیگر این واحد را الگوی خود قرار داده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر