جزئیات بودجه پیشنهادی‌۹۸ آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات بودجه 98 آموزش و پرورش در لایحه بودجه پرداخت.

وی گفت: در لایحه بودجه 98 توجه به کارکرد اصلاحات ساختاری مورد توجه است که به اثربخشی منابع کمک می‌کند که به عنوان مثال می‌توان به کاهش استفاده دولت از منابع ارزی و اصلاحات فرایندی در آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال 96 حدود  11.3 درصد از منابع بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص دارد که این رقم در سال 98 به 13.9 درصد رسیده است البته بدون اعتبار رتبه‌بندی این رقم 13.4 درصد است.

الهیار افزود: 13 ردیف اعتبار در بودجه آموزش و پرورش به غیر از سازمان‌ها داریم که رشد داشته‌اند به عنوان ردیف اعتبارات آموزش و پرورش استان‌ها 25 درصد رشد دارد.

وی به تعداد دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان در بودجه 98 تعداد 12.3 میلیون نفر است و تعداد کل کارکنان آموزش و پرورش 957 هزار و 800 نفر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: در لایحه بودجه 98 رقم 40 هزار میلیارد تومان حقوق و مزایاست؛ سرانه دانش‌‌آموزی 25 هزار و 800 تومان است،  سرانه ورزشی 7600 تومان و سرانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 255 هزار تومان برای جامعه هدف پیش‌بینی شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر