وزیر امور خارجه پاکستان: علت کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بی‌اعتمادی است

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد، به اندازه‌ای وام خارجی دریافت کرده که توان بازپرداخت ندارد و برای رهایی از این قرض‌ها دوباره باید مبالغی را وام بگیرد که موجب بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: علت کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بی‌اعتمادی است.

وی افزود: پاکستان به اندازه‌ای وام خارجی دریافت کرده که توان بازپرداخت ندارد و برای رهایی از این قرض‌ها دوباره باید مبالغی را وام بگیرد که موجب بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری می‌شود.

قریشی تأکید کرد: هر سال در آسیا 476 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود اما سهم پاکستان از تجارت جهانی فقط 12 درصد است.

وی افزود: از نظر ایجاد تسهیلات برای رونق اقتصادی از دیگر کشورها عقب هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: نابسامان بودن اوضاع سیاسی داخل کشور تأثیر منفی بر اعتبار پاکستان در سطح جهانی دارد.

وی افزود: در گذشته به علت اینکه دستگاه وزارت امور خارجه درست به وظیفه خود عمل نکرد و افرادی که وزیر امور خارجه بودند نخواستند از یک حد فراتر فعالیت کنند نتوانستیم برای اقتصاد کشور کاری از پیش ببریم.

قریشی گفت: سعی داریم ضمن برقراری ارتباط عمیق‌تر با سفرای کشورهای مختلف همچنین سفیران پاکستان در دیگر کشورها مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

حل بحران اقتصادی بزرگترین چالش دولت پاکستان است و اسلام‌آباد سعی کرد با دریافت کمک مالی از عربستان و امارات متحده عربی همچنین دریافت وام از صندوق بین المللی پول این مشکل را حل کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان