برند بلک بری ۱۸ ساله شد

دیروز سالروز ۱۸ سالگی برند بلک بری و معرفی اولین محصول تحت این نام بود. درست در روز ۱۹ ژانویه سال ۱۹۹۹ (مصادف با ۲۹ دی ۱۳۷۷) بود که شرکتی کاملاً گمنام تحت عنوان «Research In Motion» یا «RIM» اقدام به معرفی اولین محصول خود با برند بلک بری نمود. این دستگاه یک ابزار قابل حمل برای مدیریت ایمیل ها با نمایشگر LCD بود که در آن زمان محصولی پیشتاز و نوآورانه به حساب می آمد.

برند بلک بری 18 ساله شد

دیروز سالروز 18 سالگی برند بلک بری و معرفی اولین محصول تحت این نام بود. درست در روز 19 ژانویه سال 1999 (مصادف با 29 دی 1377) بود که شرکتی کاملاً گمنام تحت عنوان «Research In Motion» یا «RIM» اقدام به معرفی اولین محصول خود با برند بلک بری نمود. این دستگاه یک ابزار قابل حمل برای مدیریت ایمیل ها با نمایشگر LCD بود که در آن زمان محصولی پیشتاز و نوآورانه به حساب می آمد.

محصول فوق بعدتر به «BlackBerry 850» معروف شد و درست از همان زمان بود که این شرکت سنت استفاده از کیبوردهای QWERTY را به محصولات خود آورد. این گجت از پردازنده 32 بیتی اینتل و 2 مگابایت رم برخوردار بود و یک روز کامل را با یک باتری “AA” سر می کرد.

محصولات RIM به سرعت در میان کاربران به محبوبیت رسیدند و شرکت ها به مقدار زیاد اقدام به سفارش این موبایل ها برای کارکنان خود نمودند. در آن زمان بود که امپراتوری موبایل های هوشمند بلک بری در آمریکا آغاز شد و تقریباً تا زمان معرفی نخستین آیفون در سال 2007 ادامه یافت.

ورود به عصر صفحات لمسی همزمان شد با افول بلک بری و محصولات این شرکت دیگر نتوانستند جایگاه پیشین خود را بازیابند. در نهایت کار به جایی رسیده که قرار است ماه آینده آخرین موبایل اصیل این شرکت با نام مرکوری روانه بازار شود و پس از آن امتیاز تولید محصول تحت این برند به کمپانی چینی TCL واگذار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان