ماهان شبکه ایرانیان

سهم شرکت‌های مختلف از بازار موبایل‌های پریمیوم

سامسونگ و اپل بازار موبایل های پرچمدار را قبضه کرده‌اند اما در حوزه های دیگر رقابت تنگاتنگی با چینی‌ها دارند.

سهم شرکت‌های مختلف از بازار موبایل‌های پریمیوم

سامسونگ و اپل بازار موبایل های پرچمدار را قبضه کرده‌اند اما در حوزه های دیگر رقابت تنگاتنگی با چینی‌ها دارند.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint مدتی قبل از کاهش 5 درصدی عرضه جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه سوم 2018 خبر داده بود، حالا اما این مرکز در جدیدترین گزارش خود از رشد قابل ملاحظه عرضه پرچمدارها خبر داده است.

بر اساس این گزارش طی ماه های جولای، آگوست و سپتامبر سهم گوشی های با قیمت 400 دلار یا بالاتر از بازار موبایل 22 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش پیدا کرده است. بازار موبایل

طی این ماه آیفون های اپل نیمی از کل بازار به خود اختصاص داده اند که نشان از قبضه این شرکت بر بازار پریمیوم دارد. در رده های دوم و سوم نیز سامسونگ و هواوی به ترتیب با 22 و 12 درصد قرار گرفته اند. هواوی نیز پیشرفت قابل قبولی داشته و برای نخستین باز سهم خود را دو رقمی کرده است.

در بازه 400 تا 600 دلار سامسونگ با سهم 25 درصدی رهبری را در دست دارد و اپل و هواوی به ترتیب با 21 و 17 درصدی در رتبه های بعدی جاخوش کرده اند. اهمیت بازار پر رونق چین در این بخش خود را نشان می دهد چرا که سه رتبه بعدی به ترتیب به ویوو، اوپو و شیائومی اختصاص پیدا کرده که در خانه بیش از هر جای دیگری محبوبیت دارند.

اگرچه وان پلاس در بیان 5 شرکت برتر دیده نمی شود اما Counterpoint از آن به عنوان کمپانی با سریع ترین رشد یاد کرده که مرهون محبوبیت این شرکت در چین، هند و بریتانیا است.

با افزایش قیمت شرکت های نوپا کنار می روند تا 82 درصد از بازه قیمتی 600 تا 800 دلاری بازار موبایل در مجموع به اپل و سامسونگ برسد. در بخش بالای 800 دلار هم به لطف آیفون های x، xs و xs max حدود 79 درصد در قبضه اپل قرار گرفته است.

گوگل هم به روند رو به رشد خود در بازار موبایل ادامه داده تا جزو پنج شرکت محبوب در اروپای غربی و آمریکای شمالی قرار بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان