ماهان شبکه ایرانیان

بررسی دو پلاک ثبتی جهت تشخیص باغ در شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی دو پلاک ثبتی جهت تشخیص باغ بودن یا نبودن آنها یکی را به کمیسیون اصلی برگرداندند و دیگر پلاک ثبتی نیز به عنوان باغ تشخیص داده شد.

بررسی دو پلاک ثبتی جهت تشخیص باغ در شورای شهر تهران

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و یازدهمین جلسه علنی این شورا بررسی دو پلاک ثبتی را جهت تشخیص باغ بودن یا نبودن در دستور کار خود داشتند که در جریان بررسی این دو پرونده محمد سالاری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران - در تشریح مشخصات یکی از این پلاک ثبتی‌ها گفت: مساحت این زمین 23 هزار و 471 متر مربع است که در شهر ری و جاده رجایی واقع شده است. کاربری قدیم این زمین کشاورزی بوده و در حریم شهر تهران قرار گرفته است.

وی افزود: کمیسیون ماده 7 شهرداری، کاربری این زمین را زراعی تشخیص داده و عنوان کرده که این زمین فاقد درخت است. بر اساس عکس‌های هوایی نیز اثری از وجود درخت در این زمین مشاهده نمی‌شود. لذا به این ترتیب این ملک باغ محسوب نمی‌شود. در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز این زمینه کشاورزی تشخیص داده شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی این پرونده با 12 رای موافق و سه رای مخالف این پرونده را به کمیسیون جهت بررسی‌های بیشتر برگشت دادند. در پرونده دیگر نیز با توجه به نظریه کمیسیون ماده 7 آئین‌نامه اجرایی ماده 1 قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و با توجه به گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری اعضای شورای اسلامی شهر تهران زمین را با 17 رای موافق باغ تشخیص دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان