ماهان شبکه ایرانیان

رئیس اتاق بازرگانی هرات :

کمیته عرضه محصولات کشاورزی در هرات تشکیل می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی هرات گفت: قرار است به زودی کمیته عرضه محصولات کشاورزی ایجاد شود تا سیاست‌های تولید محصول کشاورزی را تنظیم کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، خلیل احمد یارمند رئیس اتاق بازرگانی هرات گفت: در سال‌های اخیر کشاورزان هرات مطابق به نیازمندی بازار داخلی در این ولایت محصولاتشان را به بازار عرضه می‌کردند که سبب بروز کم فروشی و عدم نظم و انتخاب محصولات را در پی داشت.

وی تاکید کرد: در رویکرد جدید و ایجاد کمیته عرضه محصولات کشاورزی مطابق به تقاضا خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی هرات تصریح کرد: این رویکرد جدید سبب خواهد شد تا محصولات کشاورزی درجه یک و دو شناسایی و مقدار مصرف داخلی و خارجی برای صادرات مشخص و سپس محصولات کشاورزی نیز با خسارات پایین تولید و عرضه می شود.

از سوی دیگر شماری از کشاورزان در هرات نیز اعلام کردند: در سال‌های اخیر تمامی محصولات آنها با بهای اندک به فروش رسیده و خسارات هنگفتی نیز به آنها وارد شده است.

«عتیق الله رومل» رئیس برنامه‌ریزی اداره کشاورزی هرات نیز این طرح را برای پیشگیری از خسارات به کشاورزان و رشد کشاورزی مفید دانست و گفت: حکومت از کشاورزان حمایت می‌کند و برای صادرات محصولات آنها با حمایت های اتاق بازرگانی هرات زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

شغل بسیاری از مردمان هرات کشاورزی است و سیاست های دولت در بحث کشاورزی به شدت روی زندگی عادی این افراد تاثیرگذار خواهد بود.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان