چهره‌های ایرانی مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ دارند

هنرمندان و چهره‌ها به واسطه شهرتی که دارند وارد حرفه وسوسه‌انگیز رستوران‌داری می‌شوند. شغلی که به ظاهر ساده و پرسود بوده و می‌تواند در مدت کوتاهی به پشتوانه‌ای برای درآمدزایی چهره‌ها تبدیل شود، اما باید پذیرفت که این شغل سخت و وقت‌گیر بوده و در بیش از ۶۰ درصد مواقع به نتیجه نمی‌رسد و با شکست مواجه می‌شود.

روزنامه همشهری: هنرمندان و چهره‌ها به واسطه شهرتی که دارند وارد حرفه وسوسه‌انگیز رستوران‌داری می‌شوند. شغلی که به ظاهر ساده و پرسود بوده و می‌تواند در مدت کوتاهی به پشتوانه‌ای برای درآمدزایی چهره‌ها تبدیل شود اما باید پذیرفت که این شغل سخت و وقت‌گیر بوده و در بیش از 60درصد مواقع به نتیجه نمی‌رسد و با شکست مواجه می‌شود. در زیر به معرفی تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌های چهره‌های مطرح می‌پردازیم. این اطلاعات حاصل آخرین یافته‌های خبرنگار ما بوده و ممکن است برخی از این رستوران‌ها و کافه‌ها هم‌اکنون مشغول به فعالیت نباشند.

محمد صالح‌علاء

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

کافه علاء گویا نخستین کافه‌تریایی بوده که بعد از انقلاب برپا شده است. محمد صالح‌علاء آن را تاسیس کرد، اما بعد از مدتی مدیریت آن را به برادرش حسین سپرد. دکوراسیون ساده و البته عجیب آن همه را یاد 30سال پیش می‌اندازد. دورانی که با هرچه دم دستت بود باید زندگی می‌کردی. میز‌های کافه‌تئاتر میز‌های مخصوص چرخ‌خیاطی‌های کارگاهی است. میز‌ها پر از کنده‌کاری و یادداشت و اسامی و تاریخ هستند. بارزترین ویژگی کافه تئاتر، البته به غیراز قهوه فرانسه عالی و اسپرسو‌ی دابل‌اش، قانون نا‌نوشته‌ای است که به مشتری‌ها اجازه می‌دهد هرچه دل‌شان می‌خواهد روی میز‌ها و دیوار‌ها حک کنند.


شهاب حسینی

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

بعد از محمد صالح‌علاء، یکی از نخستین بازیگرانی که قدم در راه رستوران‌داری گذاشت و در این راه نیز موفق بوده است، شهاب حسینی بازیگر توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون است که به واسطه زندگی در لواسان، کافه‌ای را در دهه 80 تاسیس کرد و تاکنون نیز به مدیریت آن ادامه می‌دهد و بسیاری از قرارهای کاری و مصاحبه‌هایش را در آنجا انجام می‌دهد. شهاب حسینی به همراه همسرش کافه هنر را راه‌اندازی کرد و هم‌اکنون نیز همسرش مدیریت کافه رستوران را برعهده دارد. انگیزه شهاب حسینی از تاسیس یک رستوران، تامین مالی خانواده به غیر از سینما بوده است که او را بر آن داشته تا شغلی به غیر از سینما بتواند تامین‌کننده خانواده‌اش باشد.


احمدرضا عابدزاده

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

عابدزاده -دروازه‌بان سابق تیم ملی- کشورمان ازجمله چهره‌های مطرح است که توانسته در رستوران‌داری موفق عمل کند و به الگویی برای چهره‌های ورزشی و هنری تبدیل شود. او از چند سال پیش رستورانی در متل قو راه‌اندازی کرده که به پاتوق چهره‌های مطرح کشور در این شهر تبدیل شده است.


بهرام رادان

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

بهرام رادان نیز جزو هنرمندانی است که کافه‌داری را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب کرد. هرچند که گفته می‌شود رادان تنها سرمایه‌دار این کافه-رستوران است و نقشی در اداره آن ندارد. کافه رادان از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است.


اشکان خطیبی

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از چهره‌های محبوب و مردمی مدتی مدیر رستورانی در تهران بود. به‌رغم انتظار بسیاری از مردم، رستوران خطیبی سال گذشته تعطیل شد و این هنرمند به همکاری‌اش با شرکای خود خاتمه داد. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که به‌دلیل مشکلات حاد مالی که با چند شریکش داشته، از آن گروه جدا شده است. رستوران خطیبی جزء رستوران‌های موفقی بود که هیچ‌کس انتظار تعطیلی‌اش را نداشت.


سام درخشانی

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

سام درخشانی نیز رستورانی ایرانی را در حوالی چهارراه جهان کودک راه انداخته که غذاهای ایرانی خاص سرو می‌کند. این رستوران به‌تدریج به پاتوقی برای هنرمندان و ورزشکاران تبدیل شده و همچنان طرفداران خاص خود را دارد.


علی دایی

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

علی دایی در ارگ تجریش فودکورتی افتتاح کرده که سالانه گردشگرهای زیادی را به‌خود جذب می‌کند. دایی این بار یک برند مشهور فرانسوی را به ایران آورده اما با این تفاوت که در این فودکورت، به‌جای غذاهای اروپایی، غذاهای ایرانی و فست فود سرو می‌شود. فوت کورت او جزء رستوران‌های موفق چهره‌ها طی این سال‌ها بوده است.


امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق، زوج هنرمندی هستند که از سال 93 کافه کوچک خود را در لواسان راه‌اندازی کرده‌اند. مدیریت این کافه زیبا را نیلوفر خوش‌خلق برعهده دارد و امین حیایی برای کافه حکم یک مشتری همیشگی را دارد. نکته جالب توجه در طراحی داخلی کافه این زوج هنرمند، استفاده از نقاشی‌های هنرمندان نه چندان مشهور ولی خلاق است که بعضا این آثار به فروش هم می‌رسند.


علی مصفا و لیلا حاتمی

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

علی مصفا و لیلا حاتمی نیز سال‌ها پیش یک کافی‌شاپ در خیابان آبان داشتند که بسته شد اما اکنون کافه‌ای را در طبقه بالای سینما جمهوری راه انداخته‌اند که به گفته مصفا قرار است پاتوقی برای اهل هنر باشد. در این کافه فیلم‌های مستند و زبان اصلی نمایش داده می‌شود و در کنار این کار، کافه تریایی هم برای پذیرایی مهمانان و علاقه‌مندان درنظر گرفته شده است.


فرزاد فرزین

نگاهی به فعالیت چهره‌های مشهوری که رستوران و کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند

فرزاد فرزین خواننده پاپ کشورمان آخرین چهره مشهوری است که اقدام به افتتاح رستوران کرده است. فرزین کافه رستوران خود را آذرماه با حضور چهره‌های مطرح راه‌اندازی کرد.

دیگر چهره‌ها

چهره‌های مشهور بسیاری هستند که رستوران‌دار بوده‌اند. حالا یا در آن موفق بوده یا رهایش کرده‌اند. اینها فهرست طولانی این چهره‌هاست:

روناک یونسی به همراه همسرش در جزیره زیبای کیش رستورانی داشت که قید آن را زده است. جواد عزتی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز زیاد در شغل رستوران‌داری موفق نبود و مدتی بعد از تاسیس ترنج، آن را بست. رستوران لیالی نیز متعلق به هادی کاظمی بود که در آن غذای هندی، ایتالیایی و لبنانی سرو می‌شد که متأسفانه بعد از اینکه رستوران طعمه حریق شد، ‌دیگر باز نشد. رضا صادقی خواننده پاپ نیز کافی‌شاپی در میدان شیخ بهایی به نام «بلک کافه» داشت که مدتی است بسته شده. محمدرضا هدایتی، مهران غفوریان و نادر سلیمانی و‌ سامان مقدم نیز از چهره‌هایی بودند که نتوانستند در حرفه رستوران‌داری موفق باشند.

سیاوش خیرابی، امیرقلعه‌نوعی، فریبا نادری، فرشاد پیوس، مهدی طارمی، لاله اسکندی، مسعود صادقلو، علیرضا منصوریان، امیرنوری، محمدرضا گلزار، جواد رضویان، بهاره رهنما، مسعودفراستی، حسین پاکدل، حمید عسگری، ابوالفضل‌پورعرب و سیدمحمدموسوی هنوز در گیر و گرفت این حرفه جذاب هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان