هشدار آیت‌الله مکارم‌ به خطرات بدحجابی و بی‌حجابی برای جامعه

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: بنابر این حدیث انسان نباید فقط متکی به افکار خام خود باشد بلکه باید هم به فکر و هم به منش بزرگ‌تر‌ها احترام بگذاریم.

وی افزود: بسیارند جوانانی که ازخودراضی بوده و اعتنایی به بزرگ‌تر‌ها نمی‌کنند، و بعد از شکست خوردن در زندگی و ناکامی به سمت بزرگ‌تر‌ها روی می‌آورند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر مهربان بودن نسبت به کودکان ابراز کرد: در میان کودکان و طفل صغیر افرادی پیدا می‌شوند که در آینده انسان‌های شاخصی می‌شوند، بنابراین محبت به کودکان سبب تربیت انسان‌هایی مهربان و رئوف و بامحبت در آینده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از امتیازات مهم اسلام داشتن همین امربه‌معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: نباید کلام امیرالمؤمنین (ع) درباره عدم ترک امربه‌معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم که اگر این فریضه مهم را ترک کنیم اشرار و بدان بر انسان مسلط شده و دعا نیز مستجاب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از امربه‌معروف و نهی از منکر تفسیر غلطی کرده و آن را توأم با خشونت می‌دانند، درحالی‌که این‌گونه نبوده و مصداق رعایت آداب در این فریضه مهم ائمه (ع) بودند و این‌چنین نیست که امربه‌معروف و نهی از منکر توأم با خشونت باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و عفاف و لزوم رعایت آن در جامعه گفت: جمعی از طلاب و روحانیون شهر مقدس قم طوماری نوشتند که با ادبیاتی بسیار خوب واردشده و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان گفته‌اند که شهر مقدس قم پایگاه علما و مراجع عظام تقلید بوده، اما معضل بد پوششی و بدحجابی در این شهر نه‌تن‌ها در اطراف حرم مطهر بلکه در همه‌جا تاثیرنامناسبی بر امنیت خانواده‌ها و جامعه گذاشته است، بنابراین لازم است مسئولان مربوطه نسبت به این مسئله همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های مختلف داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: مسئله بدحجابی و بی‌حجابی فقط یک مسئله تکلیف شرعی نبوده و نتیجه بسیار بدی برای جامعه دارد، ارتباط‌های نامشروع، ارتکاب جنایات، بی‌سرپرست شدن کودکان و از هم پاشیدن خانواده‌ها مسائلی بوده که براثر بی‌حجابی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: فرزندان نامشروع نتیجه بی‌حجابی و بدحجابی و تماس‌های بی‌قیدوبند است، بنابراین مسئولان باید بدحجابی و بی‌حجابی را یک مسئله واقعی برای جامعه تلقی کنند، دولت می‌تواند از ادارات شروع کرده و بگوید در ادارات مربوط کارمندان خانم حجاب را باید رعایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مسئولان نسبت به مسئله اجراشدن حجاب در جامعه یا بی‌تفاوت و یا کم تفاوت هستند، این بی‌بندوباری‌ها ناامنی زیادی در جامعه ایجاد و سبب رخ دادن طلاق‌های بسیاری در جامعه می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان