ماهان شبکه ایرانیان

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

نیاز بخش کشاورزی به داده‌های فضایی

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود حجتی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بخش فضایی کشور همچنین سامانه‌های فضایی پایش منابع آبی کشور و آخرین مراحل آزمایش‌های کنترل کیفیت دو ماهواره پیام امیرکبیر و دوستی شریف افزود: یکی از پروژه‌هایی که فوق العاده برای ما حیاتی است و برخی از گرفتاری‌هایی که کشاورزان و مردم و مصرف کنندگان با آن دست به گریبان هستند، بحث سیاست‌های کشت و چگونگی اعمال سیاست کشت برپایه داده‌ها و اطلاعات دقیق است.

وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید که شامگاه سه شنبه در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شد، گفت: چند سال پیش در سفر به یکی از کشورهای همسایه دیدیم آنها مرکز کنترل ملی دارند. کارشناسان خود را برای بازدید از آن مرکز اعزام کردیم و متوجه شدیم اطلاعات دقیق فعالیت های کشاورزان و مراحل مختلف کشت در مرکز فوق ثبت می‌شود.

حجتی ادامه داد: این مساله را مقایسه کنید با مثالی که می‌خواهم بزنم؛ سال گذشته در یکی از شهرستان‌ها قرار بود 30 هکتار پیاز کشت شود، از قبل هم به ائمه جمعه و مسئولین امر اعلام کردیم. اما فصل برداشت دیدم دو هزار و 100 هکتار پیاز کشت شده، این مساله ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و پایش زمین‌های کشاورزی بود.

وی افزود: امیدواریم امروز بر اساس همکاری‌هایی که با پژوهشگاه فضایی ایران آغاز کردیم بتوانیم داده‌های دقیق را از زمین‌های زراعی در اختیار داشته باشیم.

حجتی تاکید کرد: کاری که در پژوهشگاه فضایی با زیر شاخه‌های مختلف آن انجام می‌شود، می‌تواند در خدمت کشور، عرصه‌های طبیعی، کشت و زرع، مرتع و در نهایت تولید ثروت و تقویت اقتصاد ملی باشد.

نمایشگاه دستاوردهای بخش فضایی ایران در روزهای گذشته میزبان وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ویر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان