به گزارش ایسنا، پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: وضعیت تبلیغات محیطی در کرج به مرحله بحران و هشدار رسیده و ضروری است تا فکری به حال آن شود.
وی با اشاره به اینکه همه تابلوهای تبلیغاتی شهر به شهرداری تعلق ندارد افزود: طبق قانون، مدیریت فضای تبلیغاتی شهر با شهرداری است ولی در حال حاضر این حاکمیت وجود ندارد.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه به دلیل اقدامات غلط گذشته، نهادها، سازمانها و ارگان مختلف طبق مجوزهایی که به صورت قانونی و یا غیر قانونی دریافت کردهاند اقدام به نصب و استقرار سلیقهای و بدون نظم و قاعده تابلوها در سطح شهر کردهاند که نتیجه آن منجر به وضعیت نابسامان امروز در سیمای بصری شهر شده است.
وی بهبود وضعیت سیمای شهر را در گرو همکاری و تعامل مشترک نهادها و ارگانهای مختلف دانست و تصریح کرد: متأسفانه تعدد تابلوهای تبلیغاتی کرج علاوه بر مخدوش کردن زیبایی بصری شهر، فضای تبلیغاتی را هم تحت تأثیر قرار داده و شرایط روحی و روانی ناپایدار و چالش برانگیزی را برای شهروندانی که برای امور روزمره خود در خیابانها و معابر شهری تردد میکنند به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: این سازمان علاوه بر تدوین طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر، با ارگانهای دارای تابلوهای تبلیغاتی چندین بار جلسه برگزار کرده تا با تعامل و همفکری، بهترین روش برای ساماندهی وضعیت تبلیغاتی شهر اتخاذ شود .
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: طی دو ماه گذشته 250 تابلوی تبلیغاتی از سطح شهر جمع آوری شده است.
بضاعتی پور در پایان با اشاره به اینکه نابسامانی تبلیغات شهری زیبنده مردم کرج نیست گفت: این موضوع در شورای تامین استان در دست بررسی است و مجموعه مدیریت شهری هم با جدیت از حق و حقوق شهروندان در برابر هجمهای که در خصوص تبلیغات محیطی نامناسب ایجاد شده دفاع کرده و برای دستیابی به سیمای مطلوب شهر تمام توان و امکانات خود را به کار خواهند گرفت.