زمانی موتورهای قدرتمند و هشت سیلندر در صنعت خودروسازی فرمانروایی میکردند و اکثر شرکتهای بزرگ خودروسازی در تلاش برای تولید ماشینهای قدرتمند و مشتریان هم به دنبال خرید ماشینهای قوی بودند، اما رفته رفته با افزایش بهای سوخت و مشکلات زیست محیطی پیشرانههای بزرگ و پرمصرف بخصوص در قاره اروپا، شرکتهای بزرگ خودروسازی بار دیگر به طراحی و ساخت موتورهای کوچک و کم مصرف توربوشارژر، اما پرقدرت روی آوردهاند تا پاسخگوی هر دو نیاز جامعه یعنی مصرف و آلایندگی پایین در کنار قدرت بالا باشند که اخیرا در این راستا کمپانی خودروسازی جگوار سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد پوندی (1.28 میلیارد دلار) کرده است تا پیشرانهی کوچک بنزینی، اما پرقدرت برای محصولات خود طراحی کند.
برای ساخت چنین پیشرانهای، کمپانی خودروسازی جگوار با سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد پوندی و همکاری با مرکز اختصاصی طراحی و ساخت موتورهای جدید انگلستان، در نهایت موفق به طراحی و ساخت پیشرانهای چهار سیلندر 2 لیتری شده است که اولین نمونههای آن اوایل تابستان سال جاری بر روی محصولات جگوار لندروور مورد استفاده قرار میگیرد.
براساس ادعای جگوار، برای این پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر خروجیهای قدرت متفاوتی در نظر گرفته شده است که قویترین پیشرانه مجموعه قادر به تولید حداکثر نیرویی 300 اسب بخاری خواهد بود که امکان استفاده از آنان بر روی ماشینهای شاسی بلند و همچنین ماشین های اسپرت جگوار F-Type وجود دارد، ولی برای مصارف دیگر میتوان از خروجیهای 150 اسب بخاری، 163 اسب بخاری و در نهایت 240 اسب بخاری هم استفاده کرد.
برای ساخت و مونتاژ پیشرانههای جدید جگوار هم یک کارخانه مجزا در اطراف " ولورهمپتون" انگلستان تاسیس شده است که از 1400 نیروی کار آن، حدود 80 درصد آنان کسانی هستند که در شهر " ولورهمپتون" زندگی میکنند و کمپانی خودروسازی جگوار برای آموزش همه آنان، چیزی معادل 125 هزار ساعت زمان صرف کرده است تا نیروی کار مورد نیاز خود را بدست آورد.