در کوی نیکنامان از خانواده شهید سلیمانی تجلیل شد

فرهنگسرای گلستان در برنامه «در کوی نیکنامان» میزبان همسر شهید علی موسی تیموری، خواهر شهید امیر حسین سلیمانی و فرزند شهید رجبعلی سلیمانی بود.

در کوی نیکنامان از خانواده شهید سلیمانی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، برنامه این هفته «در کوی نیکنامان» که صبح پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه در فرهنگسرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان اسلام تاکنون و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدا منطقه 8 برگزار شد.

این برنامه با خواندن زیارت توسل توسط حاج آقای رفیعی و زیارت پر فیض زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت آقای باقر ربیعی آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با اشاره به پایان فروردین و آغاز ماه دوم سال جدید گفت: ایرانی‌ها اسم ماه دوم سال را گذاشته‌اند اردیبهشت و به نام بهشت این ماه را می‌شناسند و از برکات این ماه که از ماه رجب و ماه شعبان دارد استفاده خوبی بگیریم. همه‌ی ما که این جا هستیم چه شد که در این مکان هستیم! تنها دلیلش این است که فکر کردیم و ذهن ما آن را پذیرفت که امروز صبح بیاید این جا. نمی‌شه که بگویم من تصادفی می‌رفتم و در ِاین جا باز بود و ما اتفاقی اینجا آمدیم.  

وی با بیان اینکه در دنیا سه گروه انسان وجود دارند، افزود: دسته اول انسان‌های بزرگ دنیوی بودند، کسانی که اول در ذهنشان تعیین و مشخص کردند به کجا می‌خواهند برسند و دومین گروه از انسان‌ها، افرادی هستند که دیندار هستند.  

حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه سومین گروه از انسان‌ها، شهدا هستند که امروز به بهانه اینان در  اینجا جمع شده‌ایم، اظهار داشت: شهید در ذهنش یک مرگ بزرگ را قبول کرد و تمام تلاشش را برای رسیدن به آن مرگ بزرگ و در ذهنش پرورشش داده و بزرگش کرده و زندگی دنیایی‌اش را در راستای آن طراحی کرده است.

وی ادامه داد: سوای شهید، در سراسر دنیا سرباز گمنام را انسان بزرگی می‌دانند، زیرا به پایان زندگیش فکر کرده است، او ننشسته تا پایان زندگیش برسد برای رسیدن به شهادت خیلی کارها باید انجام داد و ایثار و از خودگذشتگی را به عنوان پایان زندگی خودش آن را معنا داده است.

در ادامه این برنامه کلیپی ویژه شهدا پخش شد و فاطمه سلیمانی (همسر شهید علی موسی تیموری، خواهر شهید امیر حسین سلیمانی و فرزند شهید رجبعلی سلیمانی) خاطرات خود را از همسر، برادر و پدر شهید خود بیان کردند.

همچنین مادر شهید امیرحسین سلیمانی خاطرات خود را از همسر و فرزند و داماد شهیدش بیان کردند در پایان برنامه از این خواهر شهید و مادر شهید تقدیر و تجلیل شد.

علاقمندان به حضور در این مراسم می‌توانند پنجشنبه هر هفته از ساعت 7 و سی‌دقیقه مهمان فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر