چیپست AMD رایزن ۹ مدل ۳۸۰۰X با ۱۶ هسته پردازشی به بازار می آید

پیش از این شایعاتی درباره احتمال عرضه یک چیپست ۱۶ هسته ای AMD برای مصرف کنندگان عمومی منتشر شده بود و حالا کمتر از یک هفته مانده به CES ۲۰۱۹، یک وبسایت روسی چیپست رایزن ۹ با شانزده هسته پردازشی را در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داده است.

چیپست AMD رایزن 9 مدل 3800X با 16 هسته پردازشی به بازار می آید

پیش از این شایعاتی درباره احتمال عرضه یک چیپست 16 هسته ای AMD برای مصرف کنندگان عمومی منتشر شده بود و حالا کمتر از یک هفته مانده به CES 2019، یک وبسایت روسی چیپست رایزن 9 با شانزده هسته پردازشی را در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داده است.

فرکانس پردازشی رایزن 9 جدید در حالت بوست به 4.7 گیگاهرتز می رسد

فروشگاه اینترنتی روسی E-Katalog به تازگی پنج مدل مختلف از پردازنده های نسل سوم AMD را در وبسایت رسمی خود به نمایش گذاشته که در رأس آنها، رایزن 9 با شماره مدل 3800X به چشم می خورد. این چیپست با 16 هسته و 32 ترد، فرکانس پردازشی پایه 3.9 گیگاهرتز داشته که در حالت بوست به 4.7 گیگاهرتز می رسد و توان طراحی گرمایی 125 وات دارد.

رایزن 9

کارایی چیپست 7 نانومتری مورد بحث به نسبت پرچمدار قبلی AMD که 8 هسته ای بود و فرکانس آن در حالت بوست به 4.3 گیگاهرتز می رسید، به طرز قابل توجهی افزایش یافته و رقیبی جدی برای محصولات اینتل به حساب خواهد آمد.

در کنار رایزن 9 3800X، چیپست رایزن 7 3700X نیز معرفی شده که 12 هسته و 24 ترد داشته و با فرکانس پایه و بوست 4.2 و 5 گیگاهرتز، توان طراحی گرمایی 105 واتی دارد. (توان طراحی گرمایی به مقدار گرمای تولیدی در زمان پیک پردازش توسط چیپست گفت می شود.)

موارد دیگر شامل دو مدل از سری رایزن 5 با شماره های 3600X و 2600X به علاوه یک مدل رایزن 3 3300X می شوند که اولی 8 هسته ای بوده و دو مدل دیگر 6 هسته ای هستند.

لازم به ذکر است که علی رغم اطلاعات منتشر شده از چیپست های جدید AMD، خبری از قیمت نهایی آنها برای مصرف کنندگان نیست و حتی به باور بعضی از تحلیلگران، همچنان احتمال عرضه یک پردازنده 16 هسته ای در ابعاد متعارف وجود ندارد و احتمالاً وبسایت روسی در ارائه اطلاعات دچار اشتباه شده است.

به هر حال برای اطلاع دقیق از توانمندی های چیپست پرچمدار 7 نانومتری AMD با معماری ذن 2 باید تا معرفی رسمی آن در نمایشگاه CES هفته آینده صبر کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان