ماهان شبکه ایرانیان

گزارشی از اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم

مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین برگزار شد و نامزدهای بخش رمان و مجموعه داستان این دوره از این جایزه تقدیر شدند.

گزارشی از اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم با مدیرمسئولی آیت دولتشاه و سردبیری ناهید طباطبایی روز چهارشنبه (30 فروردین) برگزار شد. ناهید طباطبایی، گلی امامی‌ و بهناز علیپور گسکری داوران بخش رمان بوده و داوران بخش داستان کوتاه هم علی خدایی، فرهاد کشوری و شاپور بهیان بودند.

احمد حسن‌زاده با مجموعه داستان مستر «جیکاک» از نشر نیماژ و طیبه گوهری با رمان «گلوگاه» از نشر صدای معاصر برنده جایزه هفت اقلیم شدند. در بخش مجموعه داستان نیز سلمان باهنر با مجموعه «سی و سه پل  چهار و نیم اکتاو» از نشر نگاه و آتوسا افشین نوید با مجموعه «گچ و چای سرد» از نشر چشمه تقدیر شدند.

ابراهیم دمشناس با رمان «نامه نانوشته» از نشر بوتیمار، جمشید ملک پور با رمان «روز اول مهر هرگز نیامد» از نشر افراز و ناهید فرامرزی با رمان «برف سوزی» از نشر ثالث  تقدیر شدند و به نفرات برگزیده در هر بخش لوح و تندیس جایزه و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی اعطا شد.

هیئت داوران این دوره از جایزه ادبی هفت اقلیم بعد از بررسی آثار داستانی منتشر شده در سال 1394، به این نتیجه رسید که هرچند این آثار از نظر کمیت ارتقاء یافته، اما از نظر کیفیت ، به نسبت آثار منتشر شده در دهه ی اخیر نتواسته اثر ممتاز و متمایزی را بوجود بیاورد. بنابراین اعلام می دارد که در انتخاب رمان و مجموعه داستان کوتاه ، به نسبت وجود فصل های درخشان تر و داستان های بهتر در آثار موجود قضاوت کرده و نتیجه را به اطلاع می رساند.

 نامزدهای بخش رمان و مجموعه داستان این دوره از این جایزه، به ترتیب زیر معرفی شده بودند:

نامزدهای بخش رمان

- این سگ می‌خواهد رکسانا را بخورد - نوشته قاسم کشکولی - نشر بوتیمار
- برف‌سوزی - نوشته ناهید فرامرزی - نشر ثالث
- پیاده - نوشته حمید بابایی - نشر  مروارید
- روز اول ماه مهر هرگز نیامد - نوشته جمشید ملک‌پور - نشر افراز
- گلوگاه - نوشته طیبه گوهری - نشر صدای معاصر
- نامه نانوشته - نوشته ابراهیم دمشناس - بوتیمار

نامزدهای بخش مجموعه داستان

- رولت روسی - نوشته کامران محمدی - نشر چشمه
- سی‌وسه پل چهار و نیم اکتاو - نوشته سلمان باهنر - نشر نگاه
- شرم - نوشته وحید افتخارزاده - نشر ثالث
- گچ و چای سرد - نوشته آتوسا افشین نوید - نشر چشمه
- نوبت سگ‌ها - نوشته سروش چیت‌ساز - نشر مرکز
- مستر جیکاک - نوشته احمد حسن‌زاده - نشر نیماژ

بیانیه هیئت داوران سومین جایزه ادبی هفت اقلیم

هیئت داوران انتخاب مجموعه داستان کوتاه فرهاد کشوری، شاپور بهیان و علی خدایی بعد از بررسی 75 مجموعه داستان کوتاه که به دبیرخانه جایزه هفت اقلیم رسیده، مجموعه داستان کوتاه «گچ و چای سرد شده» از آتوسا افشین نوید از انتشارات چشمه و مجموعه داستان کوتاه «سی و سه پل: چهار و نیم اکتاو» از سلمان باهنر از انتشارات نگاه را شایسته دریافت لوح تقدیر دانسته و مجموعه داستان کوتاه «مستر جیکاک» از احمد حسن زاده از انتشارات نیماژ را شایسته ی دریافت تندیس جایزه ی ادبی هفت اقلیم، لوح و جایزه نقدی می‌داند.

همچنین هیئت داوران انتخاب رمان «خانم‌ها» گلی امامی، بهناز علیپور کسگری و ناهید طباطبایی ، بعد از بررسی 110 رمانی که به دبیرخانه جایزه هفت اقلیم رسیده، سه رمان قابل تقدیر و یک اثر برتر را معرفی می‌کند. این هیئت رمان «برف سوزی» اثر ناهید فرامرزی از انتشارات ثالث، رمان «روز اول مهرماه هرگز نیامد» اثر جمشید ملک پور از انتشارات افراز، و رمان «نامه نانوشته» از ابراهیم دمشناس از انتشارات بوتیمار را شایسته دریافت لوح تقدیر و رمان «گلوگاه» از طیبه گوهری از انتشارات صدای معاصر را شایسته دریافت تندیس جایزه ادبی هفت اقلیم، لوح تقدیر و جایزه نقدی می‌داند.

در پایان هیئت داوران خوشنودی خود را از برگزاری این جایزه ی ادبی ابراز می دارد و امیدوار است که جوایز  ادبی مستقل هر چه بیشتر سبب رشد خلاقیت در نویسندگان و حمایت ناشران از ایشان بشود.


                                                                                                                       

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان