ماهان شبکه ایرانیان

فیسبوک و ترسیم آینده آرایش مجازی با کمک واقعیت افزوده

همه ما با اپلیکیشن های موبایل واقعیت افزوده ای که برخی نقاب ها یا نقاشی های خاص را روی چهره کاربر قرار می دهند آشنایی داریم، اما مارک زاکربرگ موسس فیسبوک معتقد است که این تکنولوژی پتانسیل بسیار وسیع تر و جدی تری در زمینه «آرایش مجازی» دارد.

فیسبوک و ترسیم آینده آرایش مجازی با کمک واقعیت افزوده

همه ما با اپلیکیشن های موبایل واقعیت افزوده ای که برخی نقاب ها یا نقاشی های خاص را روی چهره کاربر قرار می دهند آشنایی داریم، اما مارک زاکربرگ موسس فیسبوک معتقد است که این تکنولوژی پتانسیل بسیار وسیع تر و جدی تری در زمینه «آرایش مجازی» دارد.

فیسبوک مدت هاست که روی تلفیق تکنولوژی واقعیت افزوده و سرویس های متعدد شبکه اجتماعی خود کار می کند. یک فیلتر دیجیتالی را در نظر بگیرید که می تواند چهره افراد را در عکس های سلفی، تماس های تصویری و یا استریم آنلاین ویدیو -به دلخواه و سلیقه خودشان- آرایش نماید.

با این تکنولژی هر لحظه که اراده کنید می توانید بهترین و زیباترین تصاویر را از چهره خود به ثبت برسانید

با بهره گیری از این فناوری دیگر لازم نیست که برای گرفتن عکس یا ویدیوهای سلفی برای آراستن چهره خود به زحمت بیوفتید. حتی می توانید برخی عناصر چون عینک، کلاه یا حتی ریش و سبیل هولوگرافیک را به شکلی کاملاً طبیعی و باورپذیر به صورت خود بیافزایید، یا بدون صرف وقت یا هزینه خود را آرایش نمایید.

تعداد تماس های تصویری و ویدیوهای سلفی به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی با شتابی خیره کننده ای در حال افزایش است. هر روز نیز به تعداد دنبال کنندگان این محتواها افزوده می شود. با این تکنولژی هر لحظه که اراده کنید می توانید بهترین و زیباترین تصاویر را از خود به ثبت برسانید.

شاید زنان بیش از مردان به تکنولوژی مورد بحث علاقه مند باشند، اما باید در نظر داشت که کاربردهای آرایش دیجیتال تنها محدود به زیباسازی چهره نمی شود. به نقاب ها و گریم های ویژه ای فکر کنید که به مناسبت های مختلف به کارتان خواهد آمد. گریمی پرحجم و خلاقانه برای مراسم هایی چون هالووین یکی از بهترین مثال ها است.

فیسبوک تنها شرکتی نیست که در زمینه آرایش مجازی فعالیت می کند. ماه قبل یک تولید کننده لوازم آرایش (Sephora) با همکاری یک استارت آپ فعال در زمینه واقعیت افزوده (ModiFace) اقدام به ارائه سرویسی کرده است که کاربران را قادر می سازد پیش از خرید یک محصول، آن را به صورت مجازی روی صورت خود امتحان کنند.

کلید همه گیر شدن سرویس هایی این چنین، دقت ابزارهای ردیاب است. سیستم شناساگر اجزای چهره کاربران باید بتواند با سرعت و دقتی بسیار بالا عمل کند تا تصویر خروجی در هر حالتی کاملاً طبیعی جلوه کند. در حال حاضر دستیابی به چنین دقت و سرعتی نیازمند تجهیزات گرانقیمت و دست و پاگیر است، اما اگر فیسبوک بتواند این سطح از کیفیت را به موبایل ها بیاورد، به طور قطع آینده این صنعت را در دست خود خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان