ماهان شبکه ایرانیان

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد خبر داد

انجام بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: با شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام می‌گیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و ... بود، به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد، گفت: جلب رضایت مردم، گره گشایی و تسریع و تسهیل کار ارباب رجوع بهترین کار فرهنگی است که معاونت فناوری اطلاعات با بهرگیری از تکنولوژی‌های نوین در این مسیر گام بر می‌دارد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد بیان داشت: امروزه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دستاورد‌های نوین اجتناب ناپذیر است؛ عصری که با عنوان عصر ارتباطات سرعت را افزایش، هزینه را کاهش و امنیت را بالا برده است.

وی کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از سوء استفاده‌های فردی و اجتماعی را از مزیت‌های استفاده از فناوری‌های جدید در دستگاه قضایی ذکر کرد و اظهار داشت: ارتقاء امنیت در فرایند رسیدگی، صرفه جویی در وقت و هزینه، کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، شفاف سازی فرایند‌های قضایی و افزایش رضایمندی مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر محاسن مکانیزه کردن دستگاه قضایی استان است.

این مقام قضایی از ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به عنوان یک نمونه یاد کرد و گفت: ارسال ابلاغ الکترونیک در مقایسه با ابلاغ سنتی، یک نوآوری و کارآمدی بسیار مفیدی دارد که توانست سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی را افزایش و از سوء استفاده‌های احتمالی زیادی جلوگیری نماید.

وی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نیز یکی دیگر از نوآوری‌های قوه قضاییه دانست و بیان داشت: با شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از 90 درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام می‌گیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و سایر مسائل دیگر بود نیز به حداقل ممکن رسیده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، تصریح کرد: با توجه به شرایط استاندارد و خدمات شایسته از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، می‌توان این رویکرد را بهترین کار فرهنگی و از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع اعلام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان