در سفر به تمیزترین سرویس‌های بهداشتی بروید!

دستشویی‌های عمومی به راستی هم خطرناک اند. درون این دستشویی‌ها می‌تواند چندین گونه باکتری مختلف مثلا ای کولی (یا همان ای کولای)، سالمونلا، کلی‌فرم و غیره زندگی کند. با این حال این باکتری‌ها بیرون از بدن انسان خیلی زنده نمی‌ماند و میکروب‌هایی که در یک سرویس بهداشتی عمومی یافت می‌شوند خیلی میکروب‌های خانه متفاوت نیستند.

در سفر به تمیزترین سرویس‌های بهداشتی بروید!

استفاده از سرویس بهداشتی عمومی می‌تواند ناخوشایند باشد و خیلی از ما در هنگام استفاده از آنها به بیماری‌هایی که ممکن است بگیریم فکر می‌کنیم! اما با روش‌ها و کارهایی ساده می‌توانید بهترین و تمیزترین سرویس‌های بهداشتی را شناسایی کنید.

دستشویی‌های عمومی به راستی هم خطرناک اند. درون این دستشویی‌ها می‌تواند چندین گونه باکتری مختلف مثلا ای کولی (یا همان ای کولای)، سالمونلا، کلی‌فرم و غیره زندگی کند. با این حال این باکتری‌ها بیرون از بدن انسان خیلی زنده نمی‌ماند و میکروب‌هایی که در یک سرویس بهداشتی عمومی یافت می‌شوند خیلی میکروب‌های خانه متفاوت نیستند.

در حالی که همه دستشویی‌ها به یک شکل نیستند و برخی از بعضی دیگر کثیف‌تر اند، اگر دستورالعمل‌ها را به خوبی راعایت کنید و خوب بگردید می‌توانید سرویس بهداشتی تمیزی پیدا کنید و از نزدیک شدن به جرم و باکتری اجتناب کنید.

پیدا کردن یک دستشویی عمومی تمیز

1- بدانید در کجا می‌توانید تمیزترین سرویس‌های بهداشتی عمومی را پیدا کنید. برای اینکه هر چه بیشتر از کثیفی‌ها دور بمانید، باید تنها به دستشویی‌های بیمارستان‌ها یا ساختمان‌هایی که سرویس‌ها بهداشتی‌شان را مرتبا تمیز می‌کنند بروید. معمولا دستشویی بیمارستان‌ها تمیزترین دستشویی است چرا که مرتبا با مواد ضد عفونی کننده قوی تمیز می‌شوند.

از رفتن به دستشویی فرودگاه‌ها و دستشویی هواپیما خود داری کنید. در این دستشویی‌ها به علت کوچک بودن فضا و سخت بودن حرکت مردم کمتر دست‌‌های خود را می‌شویند و شما هر جا را که لمس کنید امکان برخوردتان با باکتری‌ها و ویروس‌ها هست. فرودگاه مکانی پر رفت و آمد است و ممکن است دستشویی‌ها آن به علت جمعیت زیادی که همیشه در آن است کمتر شسته شود.

2- به سمت اولین دستشویی بروید. در یک سرویس بهداشتی عمومی مردم معمولا به استفاده از دستشویی وسطی یا آخری تمایل دارند چرا که احساس می‌کنند حریم خصوصی بیشتری دارند. پس بهتر است شما همیشه از دستشویی اول استفاده کنید تا با باکتری‌های کمتر تماس داشته باشید.

3- هرگز وسایل‌تان را کف دستشویی نگذارید. تحقیقات نشان داده بیشترین تمرکز میکروب‌ها در یک دستشویی، در کف زمین آن است. دومین محلی که بیشترین تمرکز باکتری را دارد جا دستمالی و دستگیره شیر آب و سینک است. برای جلوگیری از تماس با هر گونه ویروس و باکتری از روی زمین قرار داد کیف یا دیگر وسایل‌تان اجتناب کنید و آنها را به جالباسی آویزان کنید.

اگر دستشویی جالباسی ندارد، کیف‌تان را دور گردن‌تان ببندید.

از پراکندن باکتری و بیماری جلوگیری کنید

1- از استفاده از توالت فرنگی عمومی نترسید. نشستن بر روی ادرار یا کثیفی که بر روی نشیمنگاه توالت فرنگی است ناخوشایند است اما از نظر بهداشتی مشکلی ندارد که پوست‌تان با این کثیفی‌ها برخورد کند. خطری که در این هنگام شما را تهدید می‌کند آن است که این کثیفی‌ها را با دست‌تان لمس کنید و سپس دست‌هاتان را نشویید!

اگر از نظر روانی اذیت می‌شوید که از توالت فرنگی استفاده کنید و چاره دیگری هم ندارید، می‌توانید به صورت نیمه نشسته در مرکز توالت قرار بگیرید به طوری که پوست‌تان نشیمنگاه توالت را لمس نکند و روی آن قرار نگیرید. با این وجود از لمس سیفون و درب توالت فرنگی اجتناب کنید (سیفون را با یک تکه دستمال فشار دهید و در غیر این صورت به سرعت دست‌هاتان را طور کامل بشویید.) چرا که از این طریق میکروب‌ها به صورت و بعد به دهان‌تان راه می‌یابند، بدون اینکه خودتان بفهمید!

2- بعد از اینکه از دستشویی استفاده کردید دست‌هاتان را بشویید. این بدیهی به نظر می‌رسد اما بسیار مهم است که بعد از استفاده توالت عمومی دست‌هاتان را به خوبی بشویید. به این ترتیب از پراکندن باکتری‌ها و میکروب‌هایی که به دست‌تان هستند جلوگیری خواهید کرد.

برای اینکه دست‌هاتان را به طور درست بشویید از صابون استفاده کنید و آنها را برای 20 ثانیه با کف ماساژ دهید. سپس دست‌هاتان را به خوبی آبکشی کنید و با دستمال یا خشک کننده خشک کنید. در هنگام ترک سرویس بهداشتی از لمس در خود داری کنید چرا که خیلی از افراد دست‌هاشان را نمی‌شویند (یا به خوبی شما نمی‌شویند).

3- برخوردتان را با سطوح، مثلا دستگیره شیر آب یا سینک، کم کنید. اگر امکان پذیر است دستگیره شیر آب را لمس نکنید چرا که آن هم جز مواردی است که پوشیده از باکتری است. اگر سرویس بهداشتی شیر اتوماتیک چشمی دار دارد، بهتر است. دستگاه خشک کننده هم بهتر از استفاده از دستمال است چرا که دیگر با جا دستمالی تماس پیدا نخواهید کرد.

در کل این را هم با یاد داشته باشید که بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دستشویی، چه ایرانی و چه فرنگی، سیفون را بکشید.

مجتمع‌های تفریحی بین راهی که به تازگی ساخته شده اند هم دستشویی‌های نسبتا تمیزی دارند که مرتبا شسته می‌شوند، استفاده از سرویس‌های بهداشتی این گونه مجتمع‌ها از دیگر دستشویی‌های سر راهی بهتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر