پیام رئیس فیفا از امارات با ابراز عشق

کشورهای خلیج فارس جام جهانی مشترک برگزار کنند

رئیس فیفا معتقد است که افزایش تعداد تیم های جام جهانی ۲۰۲۶ اتفاقی خوب و مثبت برای فوتبال جهان بوده است.

به گزارش" ورزش سه" رقابت های جام ملت های آسیا در حالی از ساعاتی دیگر در امارات برگزار می شود، که آسیا خودش را برای انجام یک رویدادبزرگتر در سال 2022 آماده می کند. مسابقات جام جهانی 2022 که در کشور قطر برگزار می شود از نظر دیگری نیز حائز اهمیت است چرا که این آخرین جام جهانی است که با شرکت 32 تیم برگزار می شود.


جیوانی اینفانتینیو رئیس فیفا با شعار افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی توانست به ریاست فدراسیون جهانی فوتبال را به دست بیاورد. او در اولین اقدام توانست کاری کند که رقابت های جام جهانی 2026 با حضور 48 تیم برگزار شود. اینفانتینو که برای مراسم افتتاحیه رقابت های جام ملت های آسیا به امارات آمده در این رابطه گفت:« افزایش تیم های حاضر در جام جهانی 2026 به رای گذاشته و تصویب شد و اما اکنون فکر می کنیم که این یک تصمیم کاملا درست بوده که مسابقات با 48 تیم برگزار شود. در این شرایط مردم سراسر جهان می توانند از این مسابقات استقبال و از آن لذت ببرند. ما در حال توسعه فوتبال هستیم و می خواهیم این فرصت را در اختیار کشورهایی قرار دهیم که قبل از این شانس حضور در جام جهانی را پیدا نمی کردند. حالا اما با افزایش فرصت ها برای همه کشورها و در همه قاره ها حضور در جام جهانی قابل دسترس است و این هدف کلی ما در فیفا است.»


رئیس فیفا همچنین گفت:« جام جهانی 2026 در سه کشور امریکایی برگزار می شود و حالا این سوال وجود دارد که چرا این اتفاق در خلیج فارس نمی افتد؟ شرایط شاید برای قطر به تنهایی سخت بود اما به صورت مشترک امکان برگزاری بازی ها با 48 تیم وجود داشت.»


اینفانتینو افزود:« به عنوان رئیس فیفا من به طور داوطلبانه امیدوار و آرزومندم که تیم های حاضر در جام جهانی را افزایش بدهم. این رویای من است که جام جهانی 2022 بتواند مردم بیشتری را به فوتبال جذب کند. جام جهانی فقط یک مسابقه برای قهرمانی در جهان نیست بلکه مسابقه ای است که باید مردم زیادی از آن لذت ببرند. 4 میلیارد نفر رقابت های جام جهانی در روسیه را دیدند و این اتفاق مهمی است. برگزاری جام جهانی 2022 در قطر هم اتفاق خوبی است، این یک موفقیت بزرگ برای کشورهای خلیج فارس است. من این منطقه را دوست دارم و امیدوارم که کشورهای این منطقه هم بتوانند به آنچه در قاره امریکا رخ داد دست پیدا کنند.»


او گفت:« واقعا چرا ما  چند بازی از جام جهانی 2022 را به امارات منتقل نکنیم؟ شاید شگفت انگیز باشد اما من آرزو می کنم که کشورهای دیگر منطقه هم به یک تفاهم مشترک در فوتبال برسند و این می تواند پیام فوق العاده ای برای جهان داشته باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر