امام جمعه کرمان:

ولایت‌پذیری شهداء باید ترویج شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های شهدا این است که اهل بینش و آگاهی و درک موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند و با آگاهی کامل به مسائل اسلام در این نبرد حضور پیدا کردند.

ولایت‌پذیری شهداء باید ترویج شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلین"حسن علیدادی سلیمانی" امروز 15 دی ماه در شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان اظهار کرد: شهداء با جان دادن در راه حق، فرهنگی را به وجود آوردند که این فرهنگ کاملا زنده است و قابلیت ترویج، بزرگداشت و ارائه را دارد.


وی با اشاره به اینکه این فرهنگ انسان ساز است، افزود: به همین دلیل به بهانه‌های مختلف از شهداء تجلیل کرده و مجالسی برای آنها تشکیل می‌دهیم تا خودمان از این مجالس مدد بگیریم. کسانی که در این کنگره مورد تجلیل واقع می شوند مجاهد فی سبیل الله و مدافع معتقدند و آنها در نبرد دلیرانه در هشت سال دفاع مقدس فقط با خدا معامله کردند و برای خدا جنگیدند.اگر تسلیم امریکا و استکبار می‌شدیم شاید سختی‌ها کمتر می‌شد اما شرافت و آزادی را از دست می‌دادیم و برده و اسیر می‌شدیم لذا شهداء با آگاهی کامل سختی‌ها را پذیرفتند. ولایت پذیری شهداء نیز باید ترویج شود. آنها فهمیده بودند ولایت حیات طیبه است و این حیات را تعقیب و پذیرش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خطاب به مسئولان گفت: هر چه می‌توانید به بهترین وجه ممکن برای برگزاری کنگره شهداء کمک کنید تا بتوانیم بخشی از دین خود را ادا کنیم و امیدواریم بهترین، مفیدترین و موثرترین کنگره های کشور را برگزار کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان