بی‌عدالتی آشکار در دولت آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از روزنامه واشنگتن پست، در حالیکه در بحبوحه تعطیلی دولت آمریکا، صد‌ها هزار کارمند فدرال برای چندمین هفته متوالی بدون دستمزد مشغول به‌کار هستند، شماری از مقامات سیاسی ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قرار است حدود 10 هزار دلار در سال افزایش حقوق داشته باشند.

بنا به اسناد منتشره از سوی اداره مدیریت منابع انسانی دولت آمریکا، افزایش حقوق برای وزرای کابینه، معاونان وزیر، مدیران ارشد و حتی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است از روز شنبه اجرایی شود.

به نظر می‌رسد افزایش دستمزد صد‌ها مقام سیاسی دولت ترامپ از جمله سفرای این کشور، یکی از پیامد‌های تعطیلی دولت آمریکا باشد. تعطیلی دولت آمریکا از زمانی صورت گرفت که قانونگذاران این کشور در 21 دسامبر سال گذشته میلادی نتوانستند بودجه نهاد‌های چندگانه فدرال را مورد تصویب قرار دهند. قانون افزایش حقوق مقامات ارشد دولتی سال 2013 برای مدیران اجرایی به تصویب رسید و هر ساله مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

قرار است افزایش دستمزد وزرای کابینه از 199 هزار دلار به 210 هزاردلار برسد. دستمزد معاونان وزیر نیز از 179 هزار دلار به 189 هزار دلار افزایش خواهد یافت. دستمزد مایک پنس نیز قرار است از 230 هزار دلار به 243 هزار دلار افزایش یابد. با این حال معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این افزایش حقوق صورت نمی‌گیرد.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، روز گذشته اعلام کرد به تعلیق درآمدن افزایش دستمزد‌ها یکی دیگر از تبعات ناخواسته تعطیلی دولت است. این در حالی است که در شرایط تعطیلی دولت فدرال آمریکا، حدود 800 هزار کارمند و کارگر دولت برای سومین هفته پیاپی، دستمزد و حقوقی دریافت نمی‌کنند.

با رسیدن سال نو میلادی، حدود سیصد و هشتاد هزار کارمند دولت فدرال آمریکا در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند و چهارصد و بیست هزار نفر از آنان نیز بدون دستمزد کار می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر