همانطور که میدانید اپل در نمایشگاه CES 2019 حاضر نخواهد شد و قصد ندارد که بطور رسمی از این رویداد برای معرفی گجتهای جدیدش استفاده کند. با این وجود، به نظر میرسد کمپانی کوپرتینویی برنامه جالبی برای این گردهمایی در نظر گرفته و قصد دارد با بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگش در شهر لاس وگاس، حضور نامحسوسی در CES امسال داشته باشد.
این بیلبود که نمونهای از آن کنار سوییتهای هتل معروف Marriott، نزدیک محل برگزاری نمایشگاه نصب شده، پس زمینهای کاملاً مشکی دارد و بدنهی پشتی آیفونهای جدید را به نمایش میگذارد. زیر این تصویر با حروف بزرگ نوشته شده:
«آنچه در آیفون شما اتفاق میافتد در آیفونتان باقی خواهد ماند.»
البته این جمله در واقع برگردان عبارتی معروف است که برای اتفاقات رخ داده در شهر لاس وگاس گفته میشود. اصولاً اتفاقات زیاد و شرم آوری برای مسافران طی حضورشان در آن شهر رخ میدهد و ممکن است هر رخدادهای عجیبی را مشاهده کنند، به همین دلیل ضرب المثل«هر آنچه در لاس وگاس رخ داده، در این شهر باقی خواهد ماند.» برای لاس وگاس بر سر زبانها افتاده است.
حال اپل سعی کرده از این عبارت و محل نمایشگاه CES یعنی لاس وگاس استفاده کند و امنیت اطلاعات شخصی مشتریانش را به رخ کاربران و دیگر شرکتها بکشاند. به همین دلیل است که این ضرب المثلی قدیمی را در بیلبوردهای تبلیغاتی خود تغییر داده و آدرس وب سایت امنیتی جدیدش را نیز زیر آن حک کرده است.
در روزهایی که هکرها دوران خوبی را سپری میکنند و سال گذشته دیتای شخصی یک میلیارد کاربر را به سرقت بردهاند، کمپانی کوپرتینویی وب سایتی با عنوان صفحه حریم خصوصی طراحی کرده و در آن به مشتریان این برند تعهد میدهد که محصولاتش برای حفظ حریم شخصی کاربران طراحی شده اند.
اپل اصولاً در هیچ نمایشگاه به خصوصی آنچنان حضور پیدا نمیکند و ترجیح میدهد که رویدادهای مخصوص خود را برای معرفی محصولاتش به راه بیاندازد اما این بار به نظر می رسد سعی کرده، با حضور نامحسوس در این نمایشگاه، پیغامش را به گوش کاربران برساند.
تماشا کنید:جلیقه زردهای فرانسه فروشگاه اپل را غارت کردند [تماشا کنید]