خیابانی در پایتخت به نام قربانیان سانچی نامگذاری شد

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه خود، لایحه تغییر نام و نامگذاری معابر را در دستور کار قرار دادند که مهمترین آن نامگذاری خیابانی بنام قربانیان سانچی بود .

(16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد؛ نفتکش سانچی، پس از انفجار، غرق شد و 29 خدمه خود را به کام دریا فرو برد.)

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون

فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: تغییر نام و نامگذاری معابر و خیابانها با همفکری و پیشنهاد اعضای شورای های هر محله انجام میشود.

وی درباره پیشنهاد شماره‌گذاری خیابان‌ها که در دوره قبل شورای شهر  مطرح و ساز و کار آن پیگیری شده بود،  گفت: باید زیرساخت‌ها مناسب باشد و در محلاتی که قاعده‌مند ساخته شده‌اند، این شماره‌گذاری انجام شود .

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جریان بررسی این نامگذاری گفت: برخی محلات از قدیم به یک نام  معروف بوده و بهتر است این محلهها به نام قدیم خود باقی بماند.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز بر توجه به نام قدیم محلات تأکید کرد و گفت: محله هزار  سنگ در شمال تهران، از قدیم بوده و بهتر است به این نام  باقی بماند.

 مجید فراهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای سوم و طرحی که در کمیسیون نامگذاری شورای چهارم دنبال می‌شد، گفت: باید به سمت شماره‌گذاری معابر در پایتخت برویم.

اعضای شورای شهر، پس از بررسی ، به تغییر نام بازار میوه و تره بار محله هزار سنگ در منطقه 1 که نام قبلی کوهساران بود، نام‌گذاری خیابانی بی نام در منطقه اراج در حدفاصل شهید صیاد شیرازی و به نام اراج، نام‌گذاری  پلی بی نام در منطقه دارآباد به نام شهیدان دارآباد،

تغییر نام خیابان کی کاووس با حفظ شماره بنام شهید عباس معنوی (از ساکنان همین منطقه) و تغییر نام کوچه ای حدفاصل خیابان شقایق و لاله جنوبی نام شهید فاتح، نامگذاری خیابان یکم حدفاصل خیابان شهید ابراهیمی پور و خیابان حسن آباد بنام شهید محمدرضاخزایی رأی دادند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان