برندگان دو جایزه معتبر ژاپنی معرفی شدند

صدو پنجاه و ششمین دوره جایزه آکوتاگاوا یک نویسنده ۵۰ ساله را به عنوان برنده این دوره انتخاب کرد.

برندگان دو جایزه معتبر ژاپنی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، سومیتو یاماشیتا نویسنده 50 ساله ژاپنی برای کتابی با عنوان «جهان نو» که درباره تجربیات نوجوانی وی است از سوی هیات داوری جایزه ادبی معتبر ژاپنی به عنوان برنده معرفی شد.

یاماشیتا در کنفرانس مطبوعاتی که در هتل توکیو برگزار شد از این امر تشکر کرد. او پیش از این سه بار نامزد این جایزه شده بود و این بار برای نخستین بار به عنوان برنده انتخاب شد.

این نویسنده در سال 1966 در کوبه متولد شده ومدت‌ها به عنوان بازیگر و نمایشنامه‌نویس فعالیت می‌کرد و بعد از سال 2011 شروع به نوشتن رمان کرد. وی در این کتاب از تجربه خودش در مدرسه تئاتر در هوکایدو نوشته و تلاشی که کرد تا بتواند در کنار دیگر دانش‌آموزان درس بخواند وزندگی کند.

یاماشیتا به عنوان جایزه یک میلیون ین دریافت می‌کند و کتابش در یک مجله ادبی ماهانه به نام بونگی شونجی منتشر میشود.

جایزه ادبی ژاپنی آکوتاگاوا از 1935 به یاد ریونوسوکه آکوتاگاوا داستان کوتاه‌نویس معروف ژاپنی اهدا می‌شود. از معروف‌ترین برندگان این جایزه می‌توان به کوبو آبه (1951) و کنزابورو اوئه (1958) اشاره کرد. این جایزه دو بار در سال اهدا می‌شود و هر6 ماه یک بار برنده خود را معرفی می‌کند.

این جایزه همراه جایزه نائوکی از سوی انجمن حمایت از ادبیات ژاپنی اهدا می‌شود.

ناشر مجله بونگی شونجی گفت سال پیش به دنبال انتشار این مجله 560 هزار نسخه از کتاب برنده سال پیش به فروش رسید. با معرفی برنده سال 2013 و ساخته شدن فیلمی از آن شمار نسخه‌های فروخته شده آن کتاب نیز به 2.5 میلیون نسخه رسید.

در عین حال جایزه نائوکی نیز که به نویسندگان تجربی برای خلق آثار سرگرم کننده‌تر اهدا می‌شود از خانم ریکو اوندا وکتابش با عنوان «یک زنبور عسل و تندر دوردست» به عنوان برنده این دوره خود نام برد. این کتاب درباره یک پیانسیت جوان در رقابتی بین‌المللی است.   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر