به گزارش اقتصادآنلاین، تمام این وسایل نقلیه در برخی امکانات مهم ویژگی های مشترکی دارند از جمله: تمام این وسایل نقلیه در تعداد بالا به فروش رسیدهاند؛ به این معنی که این خودروها سود قابل توجهی برای تولیدکنندگان خود داشته اند. اما در بیشتر بخشها سود به اندازه سال گذشته نبود.هفت ماشین از این 10ماشین در برخی موارد دیگر نیز با هم مشترک هستند: فروش آنها در سال 2017 پایین آمد، چون مصرفکنندگان به جای خرید ماشینهای سدان سنتی بیشتر به سمت خرید خودروهای شاسی بلند رفتند.
اشاره ای به 10خودرو پر فروش سال 2017:
10- شورلت مالیبو:
زمانی که جنرال موتورز آخرین مالیبو را برای سال 2016 تولید کرد، این امتیازات بالا را به دست آورد.از این رو پیشرفت بزرگی در صنف خود داشت. این نوع مالیبو دارای ظاهری براق، فضای داخلی بزرگ و کیفیت عالی و از نظر سوخت کممصرف است. این ماشین در ابتدا فروشی قوی داشت اما در سال 2017 با رکود روبرو شد. بخشی از علت این بود که جنرال موتورز فروش خود را به ناوگان اتومبیل اجارهای واگذار کرد.
از ماه اکتبر 2017 فروش مالیبو 16.5 درصد نسبت به همان دوره در سال گذشته کاهش داشته است.
9-هیوندا النترا:
تولید این خودرو بر پایه خودروهای با حمل و نقل ارزان است. از ویژگیهای نسخه جدید این ماشین در 2017 میتوان به روان بودن، قابل اطمینان بودن و جادار بودن اشاره کرد. این ماشین مانند دیگر ماشینهای هیوندا، این ویژگیهای جدید را برای گرانتر کردن قیمت های خود اضافه کرد. هیوندا تولیدکننده بزرگی است اما نه مانند سال گذشته. از ماه اکتبر 2017 فروش آن 8.8 درصد نسبت به همان دوره در سال گذشته کاهش داشته است.
8-شورلت کروز:
زمانی که این خودرو در سال 2011 عرضه شد، نسل اول آن شوی کروز به عنوان یک ماشین بی نقص و کوچک تولید شد که جنرال موتورز مجبور بود بهبود گستردهای به موتور بدهد که همین باعث پیشی گرفتن آن از کبالت و کاوالیر نسبت به دهههای گذشته شد. کروز برای سال 2016 طراحی مجدد شد و آخرین نسخه آن براساس ویژگیهای نسخه نخست کروز ساخته شد که ویژگیهای آن شامل فضای داخلی به روز شده، وزن کمتر و از نظر سوخت کم مصرفتر است.
7-فورد فوژن:
شرکت فورد نسل فوژن را در سال 2012 رونمایی کرد. خودروهای پیشین فورد، خودروهای خوبی بودند اما فوژن جدید پس رونمایی با دارا بودن ظاهری براق و ساخت قابل اطمینان باعث شده است که آن را به عنوان یک ماشین لوکس آلمانی نسبت به یک سدان سنتی آمریکایی بدانند.فوژن جدید، صندلیهای خانواده سدان را با حساسیت بیشتری نسبت به رقبا طراحی کرد که همین باعث شد فروش خیلی خوبی داشته باشد.
6-نیسان سنترا:
ساخت فضای داخلی این ماشین به خوبی انجام شد اما تا حدودی کمجا بود و همین باعث به چالش کشیده شدن آن از سوی منتقدین بود.اما سنترا مزیتی داشت که میتوانست روی آن مانور دهد:تخفیفهای ویژه نیسان به این معنی است که شما احتمالا میتوانید یکی از آنها را زیر برچسب قیمت خریداری کنید! این قیمتگزاری همراه با تخفیف، فروش سنترا را نسبت به برخی رقبا حفظ کرده است که بیش از 0.2 درصد در ماه اکتبر 2017 بوده است.
5- نیسان آلتیما:
از نظر منتقدین، این ماشین به نوعی بدون تنوع و تغییر بوده است. با این وجود که از نظر سوخت کم مصرف و فضای داخلی بزرگی دارد اما در برابر رقبای خود خوب پیش رفته است.با اینکه تخفیف خود را در سال 2017 حفظ کرد، فروش در این سال از ماه اکتبر 17.1 درصد کاهش یافت.
4- هوندا آکورد:
هوندا برای دهههای متعدد یکی از بزرگترین فروشندهها بوده است. فرمول موفقیت هوندا تقریبا همانند تویوتا است با اندکی تفاوت. جدیدترین آکورد در ماه اکتبر سال 2018 وارد بازار شد. فروش آن در سال 2017 خوب بوده است اما نه به اندازه سال پیشین. میزان فروش آکورد در این سال 2.3درصد کاهش داشت. هوندا امیدوار است که مدل جدید را تقویت کند.
3- تویوتا کارولا:
یکی از محبوبترین ماشینهای دنیا تویوتا است که طرفداران زیادی دارد. ویژگیهای موفقیتآمیز کارولا برای سالها یکسان مانده است؛ همانند داشتن قابلیت اطمینان بالا و نداشتن افزایش قیمت نجومی. اما کارولا هم تا حدودی فروش خود را از دست داده است. در ماه اکتبر 2017 میزان فروش 9درصد کاهش یافت.
2- تویوتا کمری:
برای سالهای متمادی کمری و آکورد برای قرار گرفتن در صدر این فهرست مبارزه کردهاند. در ماه آگوست با آخرین مدل تویوتا که وارد بازار شد، مشخص گردید که از هوندا تقلید کرده است و تمام ویژگیهای آن را دارد که از نظر منتقدین کاری بسیار زننده بود! پس از آن نیز با تقلید از فضای داخلی آ.او.دی به کار خود ادامه داد. فروش اولیه مدل جدید کاملا خوب بوده است اما از ماه اکتبر 2017 به میزان 5.6درصد کاهش یافت.
1-هوندا سیویک:
هوندا سیویک محبوبترین خودرو آمریکاییها برای دهههای متوالی به شمار میرود که در تغییرات جدید آن از جمله جمع و جورتر شدن، افزایش قدرت، کلاسیکتر شدن ظاهر آن، فروش این خودرو را بیشتر کرد.
سیویک در سال 2016 بزرگترین فروش خود را تجربه کرد و تا اکتبر 2017 1.5 درصد افزایش یافت.