ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Aquaman در صدر است؛ Escape Room فروش غافل‌گیر‌کننده‌ی را رقم می‌زند

سلطه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی بر باکس آفیس ادامه دارد، «آکوامن»به کارگردانی جیمز وان James Wan در سومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۳۰

سلطه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی بر باکس آفیس ادامه دارد، «آکوامن»به کارگردانی جیمز وان James Wan در سومین آخر هفته‌ی خود با فروش 30.7 میلیون دلاری در داخل آمریکا در صدر جدول قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به 259.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن به 940.7 میلیون دلار رسیده است.
این فیلم کمپانی برادران وارنر Warner Bros. در روز جمعه توانست رکورد «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» Batman v Superman: Dawn of Justice (با 873.6 میلیون دلار) را بشکند و پرفروش‌ترین عنوان در دنیای گسترده‌ی دی‌سی DC، بدون در نظر گرفتن تورم، شود. «آکوامن» Aquaman با درخشش جیسون موموآ Jason Momoa در نقش اصلی در آستانه‌ی گذر از مرز فروش جهانی 1 میلیارد دلار است.

تنها عنوان جدید آخر هفته فیلم روان‌شناسانه‌ی سونی Sony به نام «اتاق فرار» Escape Room بود که با فروش 18 میلیون دلاری بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست جایگاه دوم جدول باکس آفیس را بر خلاف بازخوردهای متوسط و امتیاز B در سینمااسکور نصیب خود کند. تخمین‌ها پیش‌بینی می‌کردند این فیلم بیش از 14 میلیون دلار در اکران خود فروش نخواهد داشت، اما استقبال گسترده‌ای از طرف مخاطبان زیر 35 سال که 80 درصد خریداران بلیت را تشکیل می‌دادند ورق را برای این فیلم برگرداند.«اتاق فرار» Escape Room که با هزینه‌ی 9 میلیون دلار پیش از تبلیغات، ساخته شده است درباره‌ی شش غریبه است که خود را در اتاق فراری پر از تله‌های مرگ‌بار محبوس می‌یابند. آدام روبیتل Adam Robitel کارگردانی این فیلم را عهده‌دار بوده است.
«بازگشت مری پاپینز» Mary Poppins Returns ازکمپانی دیزنی Disney با فروش 15.8 میلیون دلاری در سومین آخر هفته‌ی خود توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 138.7 میلیون دلار برساند و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار بگیرد. این فیلم موزیکال به کارگردانی راب مارشال Rob Marshall در سطح جهانی موفق شده است 258 میلیون دلار بفروشد. این فیلم که قسمت دوم فیلم اصلی سال 1964 است، در خارج از آمریکا با سرعت کمتری در حال اکران شدن است (این فیلم در 47 مارکت اکران شد، در حالی‌که «آکوامن» Aquaman در 79 مارکت اکران شد).

«بامبلبی» Bumblebee و «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse بر سر جایگاه چهارم در رقابت تنگاتنگی هستند. این فیلم‌ها، به ترتیب، آخر هفته‌های سوم و چهارم خود را سپری کردند. سونی Sony با فروش 13 میلیون دلاری «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse ادعای پیروزی می‌کند، در حالی‌که پارامونت Paramount فروش «بامبلبی» Bumblebee را 12.8 میلیون دلار اعلام کرده است. نتیجه‌ تا اعلام ارقام نهایی فروش در روز دوشنبه مشخص نخواهد شد.

«بامبلبی» Bumblebee در خارج از آمریکا با 82.7 میلیون دلار فروش در این آخر هفته، پیروزی را نصیب خود کرد و «آکوامن» Aquaman را (با 56.2 میلیون دلار فروش) شکست داد. بزرگ‌ترین مارکت آن چین با 59.4 میلیون دلار فروش در اکران بود. فروش خارجی این فیلم تا پایان یکشنبه 192 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن 289.1 میلیون دلار است.

«قاطر» The Mule به کارگردانی کلینت ایستوود Clint Eastwood در چهارمین آخر هفته‌ی خود تنها 26 درصد افت داشت و 9 میلیون دلار فروخت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به 81.1 میلیون دلار رسید که یکی از بهترین عملکردها در میان فیلم‌های اخیر کلینت ایستوود Clint Eastwood محسوب می‌شود. «قاطر» The Mule شانس گذشتن از مرز 100 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا را دارد.فیلم «رذیلت» Vice از کمپانی آناپرنا Annapurna و به کارگردانی آدام مک‌کی Adam McKay درباره‌ی دیک چنی Dick Cheney، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با نقش‌آفرینی کریستن بیل Christian Bale با 5.8 میلیون دلار فروش در دومین آخر هفته‌ی خود در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم 60 میلیون دلاری جمع فروش خود در داخل آمریکا را تا پایان روز یکشنبه به 29.8 میلیون دلار رساند. این فیلم با 25 درصد افت، کمترین میزان افت را در بین ده فیلم برتر داشت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان