شهرداری‌های استان تهران در هفته‌ای که گذشت؛

وعده تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرداریهای استان تهران

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای توسعه فضای سبز و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در سال جاری با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

وعده تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرداریهای استان تهران

به گزارش ایسنا،  در هفته جاری اخباری چون اختصاص بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب پرند جهت توسعه فضای سبز به شهرداری، برپایی نمایشگاه آسمان در خانه فرهنگ علامه طباطبایی شهر قدس، نصب 434 انواع پایه چراغ روشنایی در پردیس طی سال 95 و ... از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پرند؛

 1396 ، سال پر کاری برای شهرداری پرند است

نظرپور در تشریح فعالیت های عمرانی شهرداری پرند اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری پرند پروژه هایی همچون احداث پارکینگ عمومی بوستان کوهسار، لکه گیری و آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر، جدول گذاری و پیاده روسازی را در دست اقدام دارد. بیشتر این اقدامات در راستای تکمیل پروژه های سال گذشته است که بهار 96 به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: هم اکنون مرحله خاکبرداری و تسطیح مسیر راه پروژه احداث پارکینگ عمومی بوستان کوهسار عملیاتی شده و مرحله ی برق رسانی آن در حال اجراست. پروژه احداث پارکهای محله‌ای در مکان هایی از جمله در توچال، سبلان و پرسپولیس در دست طراحی و برآورد هزینه می باشد که سعی داریم آن‌ها را در سال 96 اجرایی کنیم.

اختصاص بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب پرند جهت توسعه فضای سبز به شهرداری/ پرند سبزتر خواهد شد

به دنبال پیگیری های شهردار پرند و در حاشیه ی مراسم افتتاحیه ی تصفیه خانه فاضلاب پرند که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، چیت چیان وزیر نیرو، هاشمی استاندار تهران، جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام شد، مقرر شد بخشی از پساب تصفیه خانه پرند جهت استفاده در بخش فضای سبز به شهرداری اختصاص داده شود.

نظرپور شهردار پرند با تأکید بر اهمیت این تصفیه خانه در رفع مشکلات آبیاری فضای سبز پرند، اظهار کرد: بزرگترین مشکل فضای سبز پرند تاکنون، تأمین آب بود که به خوشبختانه با ساخت و افتتاح این تصفیه خانه، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر پرند تأمین می شود. تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها از سطح کیفی بالایی برخوردار است. به طوری که پساب خروجی از تصفیه خانه استانداردهای لازم جهت استفاده در آبیاری فضای سبز را داراست.

رخدادهای شهرداری قدس؛

برپایی نمایشگاه آسمان در خانه فرهنگ علامه طباطبایی شهر قدس

همزمان با 29فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نمایشگاهی از ماکتهای هواپیما در خانه فرهنگ علامه طباطبایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس دایر گردید. در این نمایشگاه تعداد 20 ماکت بر گرفته از نمونه های واقعی هواپیماها و جنگنده های مختلف از جنس چوب و در ابعاد گوناگون در معرض دید عموم قرار گرفته است .

مراحل پایانی ساخت چمن مصنوعی فوتبال در محوطه مجموعه ورزشی جنب سپاه شهر قدس 

به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قدس آخرین مراحل ساخت چمن مصنوعی فوتبال در سپاه شهر قدس در حال انجام است. عملیات اجرایی ساخت این  پروژه ورزشی از اواخر شهریور ماه سال 95 آغاز و همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 2 اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

این چمن مصنوعی در ابعاد 46در26 متر مربع و در مجموع 1200متر مربع گردیده و در ساخت آن از بهترین چمن مصنوعی ایرانی با ارتفاع پایل 5 سانتیمتر استفاده شده است. عملیات اجرایی این پروژه ورزشی در بخش جدولگذاری شامل 165متر جدول دوبل،50متر جدول تک و 90 متر نهر40،بخش پیاده روسازی شامل 350متر مربع کفپوش بتنی پرسی پیش ساخته و بخش زیرسازی شامل مخلوط ریزی،اساس و بتن ریزی به ضخامت 10سانتیمتر انجام و به پایان رسیده است.

رخدادهای شهرداری پردیس؛

نصب 434 انواع پایه چراغ روشنایی در پردیس طی سال 95

محمد لاله، شهردار پردیس اظهار کرد: یکی از راه های ارتقای سطح امنیت در هر نقطه ای، وجود روشنایی مناسب در معابر و شوارع است از این رو، شهرداری پردیس به منظور جلب رضایت شهروندان خود را ملزم به همکاری با دیگر نهادهای شهری و شهرستانی از جمله اداره برق شهرستان برای توسعه روشنایی می داند.

وی افزود: بدین ترتیب طی سالی که گذشت، 434 پایه چراغ روشنایی و برج نوری در نقاط مختلف شهر جانمایی و نصب شد. این تجهیزات روشنایی را 361 پایه چراغ دو متری در ورودی شهر، انتهای بلوار خلیج فارس شمالی، ضلع جنوبی و غربی پل خلیج فارس، بوستان ولایت، بوستان سرو و ... شامل می شود.

پیشرفت 10 درصدی ایستگاه آتش نشانی فاز 11 پردیس

شهردار پردیس از پیشرفت 10 درصدی ایستگاه آتش نشانی فاز 11 پردیس خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری پردیس، طراحی و آغاز به ساخت ایستگاه آتش ‌نشانی در فاز 11 شهر پردیس است.

وی ادامه داد: خدمات رسانی در حوزه آتش‌ نشانی در شهر پردیس با سایر شهرهای شرق استان تهران متفاوت است، زیرا وجود 960 برج 10 الی 16 طبقه در این شهر شرایط خدمات رسانی را با دشواری هایی همراه کرده است. اگر ایستگاه آتش‌نشانی فاز 11 ساخته شود تبدیل به اولین ایستگاه استاندارد در شرق استان تهران خواهد شد که چنین خودروهایی در داخل آشیانه ‌های بزرگ آن مسقر است.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه1؛

تردد معلولین در بوستان های شمال تهران مناسب سازی شد

مجید نوربخش معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری این منطقه از مناسب سازی بوستان های شمال تهران با سهولت و ایمنی در تردد کم توانان جسمی و حرکتی خبر داد و افزود: شمال تهران با داشتن بوستان های فرامنطقه ای یکی از قطب های گردشگری تهران محسوب می شود که در هفته به خصوص روزهای پایانی و تعطیلات میزبان تعداد بسیاری از شهروندان است که در این بین شهروندانی که از توان حرکتی کمتری برخوردار بودند نمی توانستند به راحتی از فضاهای موجود استفاده کنند بر همین اساس ساماندهی مسیر ویژه تردد و امکانات مناسب برای استفاده معلولین در بوستان ها انجام شد.

منطقه2؛

شهرداری منطقه دو میزبان معتکفین و مشتاقان اهل بیت شد

ویژه برنامه های امام مهربانی با برگزاری بیش از 40 جشن میلاد در سطح مساجد و سرای محلات از ایام ولادت حضرت امام جواد (ع) تا میلاد با برکت امیر مومنان علی (ع)، برپایی 4 ایستگاه صلواتی در نقاط پرتردد منطقه برای پذیرایی از شهروندان، تعامل با 24 مسجد برای میزبانی از معتکفین و اجرای ویژه برنامه فرهنگی سفرنامه ی مسجد، از جمله عناوین برنامه های برگزار شده این ایام بود.

خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 با تشریح برنامه های برگزار شده این ایام مبارک اذعان داشت: همزمان با میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و برگزاری جشن­های همزمان در سطح محلات جشنی با حضور 1000 نفر از شهروندان سطح منطقه در پارک بوستان برگزار شد.

9804 متر مربع فرش گل در منطقه 2

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو، از ایجاد 9804 متر مربع فرش گل به منظور توسعه فضای سبز در نقاط مختلف منطقه خبر داد و افزود: طرح ایجاد فرش گل در میادین و بوستان های از اسفند سال گذشته در دستور کار اداره فضای سبز منطقه  قرار گرفت و تاکنون در نه هزار و هشتصد و چهار متر مربع از فضای شهری  منطقه 2 فرش گل ایجاد شده است.

وی افزود: بزرگراه اشرفی اصفهانی خیابان عربشاهی ، بزرگراه اشرفی اصفهانی  تقاطع بزگراه همت ، بزرگراه چمران جنوب به شمال زیر پل بزرگراه حکیم ، حاشیه شمال بزرگراه همت تقاطع بزرگراه شیخ فضل الهی، بزرگراه حکیم شرق - بزرگراه یادگار امام(ره) شمال، حکیم غرب -  بزرگراه یادگارامام(ره) جنوب، بزرگراه شیخ فضل الله تقاطع بزرگراه یادگارامام (ره) شمال ، بزرگراه شیخ فضل الله جنوب به شمال خروجی بزرگراه حکیم غرب، بزرگراه شیخ فضل الله شمال نرسیده به میدان صنعت ، بزرگراه همت خروجی بزرگراه یادگارامام (ره) شمال، بزرگراه همت شرق نرسیده به تصفیه خانه، بزرگراه همت غرب خروجی به بزرگراه یادگار امام (ره)شمال، بزرگراه یادگارامام(ره) جنوب تقاطع شهرک بوعلی، بزرگراه یادگارامام(ره) جنوب مقابل ساختمان شهرداری ناحیه دو و بزرگراه یادگارامام(ره) تقاطع بزرگراه حکیم شرق و در دیگر نقاط سطح منطقه اجرا شد و به پایان رسید.

منطقه3؛

بهره برداری از آبنمای سنتی در بوستان بهشت مادران /احداث آبنما به شیوه ی حوضچه های باغ ایرانی

رضا دباغی شهردار منطقه3 از بهره برداری آبنمای سنتی با الهام از حوضچه های باغ ایرانی خبر داد و افزود: این اثر از سه آبنما تشکیل شده که با استفاده از آبراهه به یکدیگر متصل می شوند و در آن از کاشی های آبی رنگ ،نقش و نگار و سنگ گرانیت به شکل حوضچه های سنتی استفاده شده است. حوضچه ی اصلی این آبنما به صورت سه طبقه با استفاده از گرانیت های مشکی و سفید رنگ و کاشی سنتی و نقش های شطرنجی در کف حوضچه اجرا شده و در محوطه ی اطراف آن نیز از سنگ و فلاورباکس های چهارگوش و دایره ای شکل با درختچه استفاده شده است.

شهردار منطقه 3 در ادامه افزود: آبگیری و روشن و خاموش شدن و تهویه اصلی موتور خانه این آبنمای سنتی به روش هوشمند طراحی شده است.

منطقه6؛

برپایی 30 غرفه سلامت در پارک لاله به مناسبت هفته سلامت

مهرشاد الله ویردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 از برپایی 30 غرفه سلامت در پارک لاله همزمان با شروع هفته سلامت خبر داد و گفت: جشنواره سلامت پارک لاله با شعار زندگی سالم و با نشاط از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

وی تست رایگان قندخون، فشارخون، دیابت و ایدز را از جمله خدمات ارائه شده در جشنواره سلامت پارک لاله دانست و اضافه کرد: جشنواره سلامت در تمام سراهای محلات نیز برگزار می شود.

اجرای یک هزارمترمربع عملیات پیاده رو سازی در قلب تهران

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 از اجرای بیش از یک هزار مترمربع عملیات پیاده رو سازی در سطح منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین ماه و به منظور بهسازی معابر شهری و به منظور رفاه حال شهروندان عملیات تعمیر و بهسازی پیاده روهای معابر قلب پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

منطقه7؛

خیاط خانه ارتش در منطقه 7 تبدیل به مجموعه فرهنگی ورزشی می‌شود

سعید طلوعی شهردار منطقه هفت از احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سیدمهدی حسینی در بخشی از زمین خیاط خانه ارتش با هدف با لا بردن سرانه ورزشی و فضای سبز منطقه خبر داد و افزود: در بخشی از زمین خیاط خانه سابق ارتش به مساحت 2000 مترمربع برنامه‌ریزی شده تا مجموعه ورزشی چند منظوره و در چندین طبقه با امکانات ویژه و استانداردهای روز دنیا احداث شود.

تندیس برنزین شهید بهشتی در منطقه 7 نصب شد

شهردار منطقه 7 از نصب تندیس شهید بهشتی در تقاطع خیابان شریعتی خیابان شهید بهشتی خبر داد و گفت: به منظور ترویج هویت ملی و فرهنگی تندیس شخصیت‌های تاریخی اثرگذار و بزرگان، طراحی و در میادین یا چشم‌اندازهای مهم منطقه نصب خواهد شد.

منطقه10؛

کارخانه «زمرم» برنامه‌ای برای خروج ندارد/ افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه 10 بزودی

عباس بابازاده شهردار منطقه 10 با اشاره به افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه بزودی گفت: دو ایستگاه ظرف هفته‌های آینده و ایستگاه بزرگ بریانک که در دستور کار قرار دارد در مرحله بعدی به اتمام خواهد رسید. سه باغ منطقه در سال گذشته شناسایی شده و یک باغ با عنوان باغ نظر در خیابان رنجبر به وسعت 6 هزار متر مربع و هزینه 10 میلیارد تومان تملک شده که در سال جاری به بوستان منطقه‌ای تبدیل خواهد شد. با ساخت این بوستان تعداد بوستان‌های این منطقه به عدد 29 می‌رسد.

وی افزود: طی 10 سال گذشته در منطقه 10 اتفاقات کم‌نظیری در حوزه‌های مختلف شهری روی داده است که از جمله آن می‌توان به احداث 6 مجموعه ورزشی بزرگ و توسعه فضای سبز اشاره کرد.

منطقه11؛

رشد 23 درصدی جمع‌آوری پسماند در محله‌های مرکزی شهر تهران

عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران از رشد 23 درصدی جمع‌آوری پسماندهای خشک و تفکیک از مبدأ توسط شهروندان ساکن در محله‌های مرکزی شهر تهران خبر داد و افزود: با آموزش های مستمری که به صورت خانه به خانه به ساکنان محله های این منطقه ارائه شده؛ شهروندان در زمینه تفکیک زباله به آگاهی رسیده‌اند و اکنون نیازی به اجرای طرح‌های تشویقی و انگیزشی نیست.

منطقه14؛

شهردار منطقه14 خبرداد: تملک و ساماندهی باغ رئیسی در سال جاری

فراهانی شهردار منطقه14 با اشاره به طرح تملک و ساماندهی باغ رئیسی گفت: سال گذشته با حضور شهردار تهران موضوع باغ رئیسی و تبدیل آن به فضای سبز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم امسال با تواقفی که با مالک صورت می‌گیرد این تصمیم محقق شود.

منطقه15؛

افتتاح 101 پروژه شهری در جنوب شرق پایتخت تهران

انجمنی شهردار منطقه 15، از افتتاح 101 پروژه شهری، عمرانی ، ترافیکی ، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی با حضور شهردار تهران خبر داد و افزود: در این مراسم سراهای محلات ابوذر، مسعودیه، خاورشهر، ولیعصر و مسجد قدس افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی برای شهروندان منطقه 15، مجموعه سرپوشیده ورزشی مینابی، مجموعه سرپوشید استخر و سونای کیانشهر، مجموعه سرپوشیده استخر و سونای قیامدشت، مجموعه ورزشی شهدای مسگرآباد، سالن ژیمناستیک رضویه، مجموعه ورزشی استخر و سونا خاورشهر، مجموعه ورزشی اتابک، ورزشگاه باباخانی و سه زمین چمن افتتاح خواهد شد.

جمع‌آوری 80 درصد اوراقچی‌های شوش/پلمب و تغییر کاربری 200 گاراژ منطقه 15

انجمنی شهردار منطقه15 با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته بیش از 5000 میلیارد تومان برای منطقه 15 هزینه شده است افزود: 135 بوستان و فضای سبز در منطقه 15 وجود دارد و سرانه فضای سبز از 17 به 27 رسیده است. یکی از دغدغه‌های این منطقه فعالیت 300 گاراژ اوراق چی بوده است که ضایعات را خرید و فروش می‌کردند که با پیگیری‌های قالیباف 80 درصد این اوراق چی‌ها جمع آوری شد و 200 گاراژ پلمب یا تغییر کاربری دادند.

منطقه21؛

برگزاری 100 عنوان کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 21

امیر جاوید پور معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از برگزاری 100 عنوان کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در راستای افزایش سلامت اجتماعی خانواده به همت مرکز خدمات اجتماعی این معاونت در این منطقه خبر داد و افزود: 100 عنوان کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت مرکز خدمات اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان و حفظ انسجام خانواده ها در سرای محلات 13 گانه و مدارس منتخب سطح این منطقه برگزار می شود .

وی همچنین با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی افزود: 40 کارگاه مربوط به این موضوع مهم با مباحثی پیرامون آگاهی رسانی عمومی اقشار مختلف شهروندان اجرا خواهد شد و همچنین تبلیغات محیطی و فراخوان برای شرکت در این کارگاه ها با نصب بنر و اطلاع رسانی محیطی انجام شده و متقاضیان نیز می توانند به سرای محله سکونت خود مراجعه کنند و به صورت رایگان از برنامه های آموزشی که مدیریت شهری منطقه21 برای آنان در نظر گرفته است استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر