افزایش ۱۱۰۰میلیارد تومانی هزینه اتصال ریل به چابهار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اتصال چابهار به شبکه ریلی پروژه‌ای 580 کیلومتری است که توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دنبال می‌شود و از سال 1389 کلید خورده است و برآورد هزینه‌ای آن در لایحه بودجه سال 1398 که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد رقمی معادل 5632 میلیارد و 649 میلیون تومان است.

در حالی زمان اتمام این پروژه در لایحه بودجه سال جاری، سال 1399 لحاظ شده بود که در لایحه بودجه سال آتی که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، یک سال دیگر به مدت‌ زمان اتمام این پروژه اضافه شده تا 1400 به عنوان سال پایانی اتمام پروژه مهم لحاظ شود.

براساس آمار عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن، در مورد اتصال چابهار به شبکه ریلی رقمی معادل 463 میلیارد و 192 میلیون تومان تخصیص یافته است و این در حالی است که عملکرد سال 1396 برای این پروژه اعتباری معادل 289 میلیارد و 457 میلیون تومان بود.

باید خاطر نشان کرد که براساس ابلاغیه مربوط به سال 1397 میزان اعتبار مورد نظر در سال جاری برای این پروژه 75 میلیارد تومان است و برآورد می‌شود در سال 1398 رقمی معادل 110 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

بنابراین در مورد پیش‌بینی‌های صورت گرفته به منظور رقم مورد نیاز برای اتمام این پروژه در لایحه بودجه سال آتی رقمی معادل 4695 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا بتوان به رقم کلی 5632 میلیارد و 649 میلیون تومانی در نظر گرفته شده به منظور اتمام این پروژه رسید.  

نکته قابل تامل در مورد جمع کل اعتبار مورد نظر برای اتمام این پروژه است که براساس قانون بودجه سال 1397 رقمی معادل 4528 میلیارد و 442 میلیون تومان بود که با توجه به افزایش هزینه‌های عمرانی و تحولات به وجود آمده در مقوله ارز این رقم در لایحه بودجه سال 1398 مبلغی معادل 5632 میلیارد و 649 میلیون تومان لحاظ شده است که از تفاوتی یک هزار و 104 میلیارد و 207 میلیون تومانی خبر می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان