به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست سراسری مدیران کل ستادی و اجرایی این سازمان اظهار داشت: پاسخگویی با نگاه خدمتی نسبت به مردم محقق میشود و خوشبختانه در مسیر پاسخگویی به مردم هستیم.
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست سراسری مدیران کل ستادی و اجرایی این سازمان، گفت: اقدامات انجام شده در سال جاری رویکردهای مثبت و منفی بسیاری داشت و بیشتر از گذشته در معرض مطالبات عمومی هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین قرار گرفتیم.
وی افزود: خوب است که قضاوت نگری بیرونی نسبت به ما وجود داشته باشد، اما بد نیست که خودمان هم کارمان را قضاوت کنیم و من معتقدم که سازماندهی مناسب برای ورود به شرایط اقتصادی کنونی برای سازمان وجود نداشت، اما توفیقات اقدامات انجام شده بسیار خوب بوده است.
انصاری تصریح کرد: این توفیقات مبتنی بر برنامه ریزیهای انجام شده است و آنچه که اتفاق افتاده حاصل تلاشهای مدیران و همکاران سازمان در سراسر کشور است و از سایر دستگاهها نیز برای همکاری و تعاملی که داشتند بسیار سپاسگزاریم.
معاون وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت توجه به مطابات مردم، اظهار داشت: حرف جدید ما با مردم چیست؟ اینکه به یک شرایط نسبی رسیدیم دلیل بر این نیست که از پای بنشینیم و به وظایف معمول عمل کنیم تا بحران دیگری ایجاد شود و رسالت ما به عنوان یک سازمان رسیدگی محور سخت است، زیرا در جامعهای خدمت میکنیم که تعداد قابل توجهی شهدای معزز را برای انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده ایم.
وی افزود: آنچه در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده حاصل تلاش مردم است و پایههای این نظام مردم هستند و مردم میتوانند نظام را حفظ کنند، ما باید به داشتن چنین مردمی افتخار کنیم و در مسیری که قرار گرفتیم و ماموریتی که به ما محول شده؛ هر مسالهای که بتواند به این تقویت نگاه مردم خلل وارد کند، ما مکلفیم برای اصلاح و مقابله با این عوامل تلاش کنیم.
انصاری با بیان این مطلب که ماموریت امروز سازمان، توجه به مسائل مردم است؛ گفت: اگر به دنبال رضایتمندی مردم هستیم که موجب استحکام نظام است، پس راهی نداریم جز اینکه با نگاههای جدید و مطالبه گری مردم کنار بیایم چراکه امروزه حاکمیت جهوری اسلامی ایران بر این است که بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ بدهیم و بخشی از این پاسخگویی با نگاه خدمتی نسبت به مردم محقق میشود و خوشبختانه در مسیر پاسخگویی به مردم هستیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: ما باید با سیاستهای حاکمیتی و دولتی همراه باشیم و اگر چه همراهیم، اما نیاز به انعطاف به موقع سیاستهای سازمانی داریم و باید بتوانیم در فراز و نشیبهای دورهای و ادواری جایگاه خود را در خدمت به مردم حفظ کنیم.
انصاری با تاکید بر اینکه خدمت و مدیریت تحمیل نیست بلکه یک ارزش است، خاطر نشان کرد: باید در مسیر خودمان نگاهمان ارزشی و خدایی باشد تا خدواند متعال نیز به ما کمک کند و راه خدمت به مردم برای ما هموارتر شود.
وی در ادامه با اشاره به نقظ نظارت محوری و رسیدگی کنندگی سازمان به تخلفات، افزود: بخشی از کارهای نظارتی ما حق محوری و عدالت گستری است و عدالت تنها به صدور حکم نیست. مرز احقاق حق و اجرای عدالت بسیار پیچیده و حساس است و وزیر محترم دادگستری هموارد تاکید میکنند که به حقوق مردم در صدور احکام توجه کنید.
رئیس سازمان تعزیرات با بیان این مطلب که متخلفان از نام سازمان واهمه دارند، گفت: تصمیمات و نظارتهای ما و واهمهای که متخلفان از ما دارند و اینکه مردم از ابهت یک سازمانی اطمینان حاصل میکنند، یعنی این سازمان میتوند برای مردم موثر باشد، اما فراموش نکنیم که کسانی که کار سالم انجام میدهند نباید از سازمان واهمه داشته باشند.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مولفه های اجرای عدالت و احقاق حق، این است که اگر کسی تفکر تولید و اشتغال دارد، نباید فکر و برنامه سازمانی ما افکار آنها را مختل کند.
انصاری در ادامه با تاکید بر اینکه نباید از بار مسئولیتها فرار کرد، اظهار داشت: همه ما باید پاسخگو باشیم و امروز توقعها از سازمان به حدی است که مردم همه چیزهای پیرامون سازمان را چه خوب و چه بد میگویند کار تعزیرات پس باید در سیاست گذاریها این موارد را نیز در نظر بگیریم.