۲۶ بازی برتر پی‌سی، ایکس‌باکس وان و PS۴ در سال ۲۰۱۸

صنعت بازی در سال‌های اخیر شاهد عرضه عناوین جالب و مهیجی بوده که انتخاب بهترین‌ها از میان آنها چندان ساده نیست اما با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف نظیر گیم پلی، جلوه‌های گرافیکی و استقبال کاربران سعی کرده‌ایم بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم.

صنعت بازی در سال‌های اخیر شاهد عرضه عناوین جالب و مهیجی بوده که انتخاب بهترین‌ها از میان آنها چندان ساده نیست اما با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف نظیر گیم پلی، جلوه‌های گرافیکی و استقبال کاربران سعی کرده‌ایم بهترین بازی‌های سال 2018 را معرفی کنیم.

خوشبختانه دنیای گیم به صورت پیوسته از نظر خلاقیت، واقع‌نمایی، سبک بازی و تنوع ژانر در حال پیشرفت است و فارغ از اینکه از نوع کنسول یا سبک بازی، دستکم یکی از عناوین زیر نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

Red Dead Redemption 22 (ایکس باکس وان و PS4)

رد دد ردمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) آخرین عنوان حماسی «راک استار گیمز» است که شما را در قالب کابوی کهنه کاری به نام «آرتور مورگان» فرو برده و در واقعی‌ترین جهانی که دنیای بازی به خود دیده غوطه‌ور خواهد کرد. در محیط این بازی سوار بر اسب آزادانه در دشت‌ها، بیابان‌ها و باتلاق‌ها گردش می‌کنید. رد دد ردمپشن 2 نه تنها به داستانی تراژیک و ماموریت‌هایی جذاب مزین شده بلکه هوش مصنوعی خلاقانه آن حتی تغییرات فصول و گذر زمان را در محیط بازی و چهره آرتور به نمایش می‌گذارد. بی تردید این بازی جذاب‌ترین عنوان سال 2018 است.

God of War (PS4)

خدای جنگ (God of War) ریبوتی استادانه از سری قدیمی پلی استیشن با نامی مشابه است. در بازی جدیدی که امسال عرضه شد تمرکز از اساطیر باستانی بونان به اسطوره‌های اسکاندیناوی تغییر پیدا کرده و به همین خاطر با کوه‌های پوشیده از برف، غول‌های جنگلی و تبرهای پیل‌افکن طرف هستیم. این عنوان زیبا یکی از مهیج‌ترین بازی‌های تک نفره و انحصاری پلی استیشن 4 است که شما را عازم ماجراجویی‌های اکشن خواهد کرد.

Horizon Zero Dawn (PS4)

این بازی (Horizon Zero Dawn) یک ماجراجویی جهان باز است که توسط «گوریلا گیمز» توسعه داده شده و از موفق‌ترین عناوین انحصاری پلی استیشن 4 به شمار می‌رود. گرافیک تحسین برانگیز و داستان حماسی این بازی در آینده‌ای جریان دارد که ماشین‌ها بر انسان حکومت می‌کنند و شما در قالب دختری موقرمز به نام «ایلوی» باید به مبارزه با آنها بپردازید. ایلوی از همان بدو تولد تبعید شده و شما‌ پا‌به‌پای او از راز و رمز چگونگی سقوط بشر و غلبه ربات‌های غول پیکر آگاه خواهید شد.

هورایزن زیرو داون با قابلیت پشتیبانی از HDR و رزولوشن 4K بیش از 40 ساعت ماجراجویی و کاوش در جهانی با جزییات دقیق را به ارمغان می‌آورد. بسته الحاقی The Frozen Wilds نیز محتوا و مکان‌های جدیدی را به بازی اصلی اضافه می‌کند.

Forza Horizon 4 (ایکس باکس وان و ویندوز 10)

(Forza Horizon 4) از بهترین عناوین انحصاری مایکروسافت است که با حفظ هسته اصلی نسخه قبلی از گیم پلی بهتر، جزییات بیشتر و شرایط جوی متغیر بهره می‌برد. فستیوال جدید مسابقات هورایزن در بریتانیا برگزار می‌شود و بسته به فصل بازی آفتاب سوزان، باران سیل آسا یا برف سهمگین به تصویر کشیده می‌شوند.

استودیوی «پلی‌گراند گیمز» با اضافه کردن مسابقات متنوع و بکگراند جنگل، کوهستان و مناطق مسکونی، یکی از بهترین ریسینگ آرکیدهای سال را عرضه کرده که در آن با تغییر هر فصل نه تنها محیط ظاهری بلکه شرایط هم کاملا دچار دگرگونی می‌شوند.

The Witcher 3: Wild Hunt (PS4، ویندوز و ایکس باکس وان)

استودیوی لهستانی «سی‌دی پروجکت» در نسخه جدید ویچر (The Witcher 3: Wild Hunt) یکی از جذابترین بازی‌های نقش آفرینی را به ارمغان آورده که جهان آن نسبت به نسخه قبلی 30 برابر بزرگتر شده است. در این بازی به قالب شکارچی مشهور هیولا «گرالت ریویایی» فرو می‌روید که چشمانی زرد و مویی سفید دارد و از کودکی برای جنگ و کشتن آموزش دیده است.

داستان ویچر از روی رمانی به همین نام نوشته شده و یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی است. کندوکاو در جهان بزرگ این بازی و پایان آن دستکم شما را 100 ساعت سرگرم خواهد کرد.

Destiny 2 (PS4، ویندوز و ایکس باکس وان)

در حالی که مدت زیادی از زمان معرفی دستینی 2 (Destiny 2) می‌گذشت استودیوی سازنده چند ماه قبل با انتشار بسته‌ی الحاقی Forsaken یا «رها شده» گیمرها را بیش از پیش درگیر بازی کرد. دستینی 2 حالا به لطف ست‌ها، فعالیت‌ها و ماموریت‌های متنوع از همیشه کاملتر شده است. Forsaken همچنین Gambit را به ارمغان آورده که با ترکیب ویژگی‌های PvE و PvP به شما اجازه می‌دهد علاوه بر از بین بردن دشمنان، با تیم بازیکنان دیگر نیز درگیر شوید.

Spider-Man (PS4)

این عنوان انحصاری پلی استیشن 4 آنقدر موفق بود که در عرض 3 روز رکورد فروش 3.3 میلیون نسخه را از خود برجای گذاشت. اسپایدرمن (SpiderMan) استودیوی «اینسامنیاک گیمز» به باور بسیاری بهترین بازی ساخته شده بر اساس داستان مرد عنکبوتی است و نه تنها به گیمر اجازه می‌دهد بر فراز برج‌ها و آسمان خراش‌های نیویورک به گشت و گذار پرداخته و با خلافکاران مبارزه کند بلکه خط داستانی «پیتر پارکر» را هم دنبال می‌کند.

GTA V (ایکس باکس وان)

سومین بازی «راک استار» در این لیست به بازی اکشن ماجراجویی Grand Theft Auto V می‌رسد که پنج سال از زمان عرضه آن می‌گذرد. شهر ساختگی «لس سانتوس» هنوز هم یکی از لوکیشن‌های مجلل و بهترین جهان‌های بازی در تاریخ به شمار می‌رود.

در این بازی می‌توانید در نقش سه کاراکتر که یکی از یکی سابقه سیاهتری دارند وارد کارزار شده و چالش‌های مختلفی از شنا گرفته تا تیراندازی، پرواز و دستبرد به بانک را تجربه کنید. نسخه آنلاین بازی نیز سال گذشته منتشر شد و فرصت تجربه بازی کنار دیگران را به شما خواهد داد.

Assassin’s Creed Odyssey (PS4، ایکس باکس وان و ویندوز)

اسسینز کرید: ادیسه (Assassin’s Creed Odyssey) توسط توسط «یوبی‌سافت کبک» توسعه یافته و به روایت جنگ «پلوپونز» میان اسپارت و آتن می‌پردازد. کمتر بازی اکشن نقش‌آفرینی مثل این نسخه از آساسینز کرید جنگ را با تمام تلخی‌هایش به خوبی مجسم می‌سازد.

این بازی به شما اجازه می‌دهد بین شخصیت‌های مذکر یا مونث «کاساندرا» یا «الکسیوس» به جنگ دشمنان رفته و با سلاح‌های مختلفی نظیر شمشیر، کمان، توپ و آتش آنها را به دیار باقی بفرستید.

The Elder Scrolls V: Skyrim (ایکس باکس وان و PS4)

شاید هفت سال از زمان انتشار این بازی گذشته باشد اما به جرات می‌توان (The Elder Scrolls V: Skyrim) را از نظر محتوا غنی‌ترین عنوان این لیست دانست. گیم‌پلی غیر خطی اسکایریم در جهان باز و فانتزی «تامریل» جریان داشته و شما را به مهمانی کشتار موجودات جادویی و مبارزه با اژدهایان دعوت می‌کند.

«استودیوی بتزدا» در این نسخه امکان گردش آزادانه از دید اول شخص و سوم شخص را فراهم کرده است.

The Last of Us: Remastered (PS4)

کمپانی «ناتی داگ» که با سری آنچارتد شناخته می‌شود، با تکیه بر تکنیک‌های سینمایی یکی از بیاد ماندنی‌ترین عناوین سبک نقش آفرینی و ترس-بقا را توسعه داده است.

این بازی ابتدا در سال 2013 و روی کنسول PS3 منتشر شد اما از آن زمان ریمستر مهمی را با رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از HDR دریافت کرده است. در (The Last of Us: Remastered) شما هدایت جوئل و الی در زمانی پسارستاخیزی را برعهده می‌گیرید و باید با تکیه بر اسلحه‌ها از خطرات و چالش‌های پیش رو جان سالم به در ببرید.

Wolfenstein II: The New Colossus (PS4، ایکس باکس وان)

بی شک این عنوان یکی از بهترین تیراندازی اول شخص در دهه جاری است. ولفنشتاین 2: نیو کلوسوس جهانی را به تصویر می‌کشد که در آن نازی‌ها جنگ جهانی را به سود خود تمام کرده و بر دنیا حکمرانی می‌کنند. در این بازی با استفاده از سلاح‌های سنگین و جالب باید نازی‌ها و ربات‌های آنها را در آمریکای شمالی شکست دهید.

نیوکلوسوس با بهره گیری از داستانی گیرا، گیم پلی روان و لحظاتی اکشن و مهیج شما را ساعت‌ها پای کنسول یا سیستم میخکوب می‌کند.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4، ایکس باکس وان)

آخرین عنوان از سری محبوب متال گیر هم مثل گذشته در سبک اکشن ماجراجویی و مخفی کاری طراحی شده است. در این بازی باید با استفاده از تجهیزات مختلف ماموریت‌هایی را در بیابان‌های افغانستان و آفریقا انجام دهید.

«فانتوم پین» شاید خط روایی گیرایی نداشته باشد اما گیم پلی آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در فانتوم پین برای نخستین بار با جهانی باز مواجهیم و کاربر می‌تواند در شب یا روز و با پای پیاده یا سوار بر اسب، تانک و کامیون به پایگاه‌های دشمن نفوذ کرده و عملیات مورد نظرش را صورت دهد.

Bloodborne (PS4)

بلادبورن احتمالا چالش برانگیزترین بازی ویدیویی در سال‌های اخیر است که از گیم پلی دشوار و موزیک مهیج بهره می‌برد. این اکشن نقش آفرینی در شهر قدیمی و تاریک Yharnam جریان دارد که ساکنان آن به شکلی مرموز به هیولا تبدیل شده‌اند. گیمر در بلادبورن نقش شکارچی را بر عهده دارد و باید با استفاده از سلاح‌های متنوع موجودات عجیب را از پای درآورد.

در بخش آنلاین بلادبورن می‌توانید با شکارچی‌های دیگر هم به مبارزه پرداخته یا از کمک آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که طراحان این بازی گیم پلی سختی را برایتان تدارک دیده‌اند و اولین بی احتیاطی به معنی مرگی رقت‌بار خواهد بود.

Hitman (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

نسخه جدید از سری محبوب هیتمن یکی از مهیج‌ترین عناوین این فرانچایز به حساب می‌آید. مثل همیشه شما در نقش  مامور مخفی قرار دارید و این بار باید سه شخصیت مهم را از میان بردارید. طی این بازی از خیابان‌های آفتاب گیر «ساپینزا» گرفته تا کلینیکی در کوهستان‌های پر برف «هوکایدو» را برای کشتار مخفیانه پشت سر خواهید گذاشت.

این بازی علی رغم ثابت ماندن گیم پلی، کماکان چالش‌های مبتکرانه، جذاب و متنوعی را در آستین دارد.

Dishonored 2 (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

نسخه اول این بازی اکشن ماجراجویی و مخفی کارانه توجه گیمرها و منتقدان را به خو جلب کرد و «استودیو آرکین» توانسته با تقویت نقاط قوت بازی باز هم موفقیت قبلی را تکرار کند. گیمر در این بازی می‌تواند «کوروو آتانو» یا «امیلی کالدوین» را به عنوان کاراکتر اصلی انتخاب کرده و با از سر راه برداشتن دشمنان تاج و تخت را به آنها بازگرداند.

خط داستانی جذاب، قابلیت‌های خلاقانه و مراحل متنوع دیس آنرد 2 را بر خلاف نامش (بی آبرو) به یکی از جالب‌ترین اکشن‌های اول شخص تبدیل کرده که در آن انتخاب‌های گیمر در هر مرحله، روی نتیجه بازی تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

Overwatch (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

برای علاقمندان بازی‌های تیراندازی اول شخص چند نفره انتخاب‌های قابل توجهی چندانی وجود ندارد و اُورواچ یکی از آنها است. این بازی با ارائه کاراکترهای متنوع که هر یک از قابلیت‌های منحصر به فرد خاصی بهره می‌برند، ساعت‌ها مبارزه چند نفره استراتژیک و مفرح را به ارمغان می‌آورد.

اُورواچ در قالب رقابت بین دو تیم 6 نفره اجرا می‌شود و از نقاط قوت آن می‌توان به امکان تغییر هیرو در وسط بازی، افکت‌های صداگذاری فوق‌العاده، لزوم کار تیمی برای غلبه بر تیم مقابل و طراحی دقیق جزییات هیروها اشاره کرد.

Uncharted 4 (PS4)

این نسخه را می‌توان احساسی‌ترین عنوان در ماجراجویی‌های «نیتن دریک» به شمار آورد. البته این به معنی کنار گذاشتن حس شوخ طبعی و سبک سری آمیخته با انچارتد نیست، بلکه جنبه‌های عاطفی آن را پر رنگ می‌کند. تیراندازهای مهیج، لحظات خارق‌العاده و شخصیت سازی درخشان یکی از بهترین عناوین تک نفره PS4 را ساخته‌اند.

Monster Hunter World (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

این بازی یکی از معروفترین فرانچایزهای ژاپنی را به دنیای مدرن می‌آورد که طی آن در یک جهان باز بی‌نظیر و چشم نواز برای ساعت‌های متمادی به مبارزه با موجودات خارق‌العاده می‌پردازید

همانطور که از نام بازی پیداست روند اصلی هنوز هم شکار هیولاهاست که شناسایی، رهگیری، شکار، مبارزه و از سر راه برداشتن آنها اغلب زمان زیادی طول می‌کشد. ساز و کار دشوار مانستر هانتر ورلد باعث شده گیمرهای حرفه‌ای به آن علاقه داشته باشند.

Fortnite (ایکس‌باکس وان، PS4، مک‌ اواس، ویندوز و اندروید)

فورتنایت یکی از پر سر و صداترین بازی‌های سال است که با گیم پلی و گرافیک فوق‌العاده میلیون‌ها کاربر را برای خود دست و پا کرده است. در این بازی شما وسط یک جزیره فرود می‌آیید و باید با اتخاذ استراتژی مناسب، تله گذاری، استفاده از اسلحه و ایجاد مواضع دفاعی گیمرهای دیگر را از بازی به در کنید. بهترین مزیت این بازی رایگان بودن حالت بتل رویال آن است.

Titanfall 2 (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

این شوتر اول شخص موفق به داستان شرکتی می‌پردازد که سلاحی قدرتمند و مرگبار را توسعه داده و شما باید این کمپانی و مزدورانش را نابود کنید. نسخه قبلی این بازی تنها شامل حالت چند نفره بود اما در نسخه جدید خط داستانی تک نفره نیز در نظر گرفته شده که رابطه میان یک تایتان و خلبان را به تصویر کشیده و اتمام آن چندین ساعت طول می‌کشد.

در هر مرحله ابزارها و قابلیت‌های جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که یکی از آنها به سفر در زمان مربوط می‌شود.

Halo: The Master Chief Collection (ایکس باکس وان)

گیم پلی روان، داستان فوق‌العاده و بخش چند نفره مطلوب هیلو را به یکی از برترین بازی‌های تیراندازی اول شخص تبدیل کرده است. «استودیو 343» بهترین بازی‌های هیلو از جمله سالگرد نبرد تکامل، هیلو 2، هیلو 3، هیلو 4 را در یک بسته گرد هم آورده است. ریمستر کامل این عناوین در کنار بخش چند نفره بهتر، ده‌ها مپ و محتوای بهتر و گرافیک بازسازی شده مستر چف را به کالکشنی ارزشمند بدل کرده اند.

Fifa 19 (PS4، PS3، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، ویندوز، سوییچ)

فیفا قطعا بی رقیب‌ترین بازی فوتبالی در دنیای گیم است و مدت‌هاست PES حرف چندانی برای گفتن برابر آن ندارد. گیم پلی و گرافیک بازی طبق معمول دستخوشش تغییراتی شده‌اند و لیگ قهرمانان نیز بیش از پیش گیمرها را درگیر خود می‌کند. هرچند تغییرات ایجاد شده در گیم پلی نظیر سیستم شوت Timed Finishing و درگیرانه‌تر شدن نبردهای تن‌به‌تن شاید به مذاق بعضی گیمرها خوش نیاید اما فیفا 19 یکی از بازی‌هایی است که افراد از سنین مختلف را دور هم جمع کرده و آنها را سرگرم کند.

Battlefield 1 (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز)

سری بتلفید بیشتر به خاطر مقیاس گسترده نبرد آنلاین آن شناخته می‌شود و نسخه 1 نیز عصر سیاه جنگ جهانی اول را بازسازی کرده است. زمانی که خبر شبیه سازی این دوره منتشر شد بسیاری از گیمرها ابتدا از آن ناامید شدند اما کمپانی توسعه دهنده با موفقیت هرچه تمامتر تانک‌های غول پیکر، سلاح‌های قدیمی ولی قدرتمند و تجهیزات سنگین را کنار هم گرد آورد.

بخش چند نفره این بازی حس قرار گرفتن در یک جنگ تمام عیار با زوایای ریز و درشت آن را به شما القا می‌کند. بخش چند نفره نیز شامل Scout، Assault، Support و Medic است که هر یک ویژگی و سلاح‌های ویژه‌ای دارند.

Rocket League (PS4، ایکس باکس 360، ویندوز)

استودیوی Psyonix با ترکیب دو بازی محبوب فوتبال و ماشین سواری محصولی به نام راکت لیگ را توسعه داده که خون تازه‌ای را در رگ‌های گیمرها تزریق کرده‌اند. گیم پلی روان و رنگ‌های جذاب در این بازی اعتیاد آور حرف اول را می‌زنند. برای ضربه زدن به توپ آزادی قابل توجهی دارید و می‌توانید با سرعت به سمت آن حرکت کنید، پرش کرده یا در هوا پرواز کنید.

DOOM (PS4، ایکس باکس وان، ویندوز، سوییچ)

نابود کردن صدها و حتی هزاران شیطان دوزخی به انرژی قابل توجهی نیاز دارد اما بازی دوم اینکار را آسان کرده است. گیم پلی این بازی تیراندازی اول شخص فوق‌العاده درگیر کننده و خشن است و اگر از فرار و تیراندازی ممتد لذت می‌برید، دوم احتمالا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. سلاح‌های متنوع، قابلیت شکنجه دشمنان و فضای رعب آور از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر دوم است. تنها نکته منفی این بازی کسل‌کننده بودن بخش چند نفره است و استودیوی «سِرتِین اَفینیتی» در طراحی آن ناکام مانده است.

جمع بندی

در میان این گیم‌های فوق‌العاده رد دد ردمپشن 2 بیش از هر بازی دیگری شایستگی کسب جایگاه نخست در لیست بهترین بازی‌های سال 2018 را دارد. این شاهکار «راک استار» از گیم پلی روان، خط داستانی گیرا و جلوه‌های بصری نفسگیر گرفته تا مناظر چشم نواز غرب وحشی، کاراکترهای پرتعداد و هوش مصنوعی فوق‌العاده از شاخصه‌های بسیاری برای میخکوب کردن گیمرها پای سیستم برخوردار است.

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان