خبرگزاری ایسنا: «وحید جوادی» افزود: طی تماس تلفنی که با مرکز سامانه 125 حاصل شد به محض اطلاع سریعاً یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتشنشانان به محل مورد نظر اعزام شد.
وی اظهارکرد: مأموران آتشنشانی به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی و جهت جلوگیری از انفجار ابتدا سر باطری و برق خودروی پراید را قطع کردند و با بررسی محل نشت بنزین با استفاده از خاک موجود در محل و داشتن کپسول پودر و گاز مانع از بروز خطر انفجار در محل تصادف شدند.
جوادی با بیان اینکه در این زمینه دو تن از سرنشینهای خودروی پراید مصدوم و جهت مداوا با هماهنگی نیروهای 115 به یکی از بیمارستانهای شهر انتقال داده شدند، گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان و عوامل راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی ملایر در ادامه با بیان اینکه بر اثر گرمی هوا گاهی خودروها آتش میگیرند، توضیح داد: حجم مایعات از جمله بنزین بر اثر فشار کم نمیشود، اما حجم گاز از جمله هوا بر اثر فشار کم میشود و وقتی که بنزین میزنیم باک ماشین هنوز پر نشده سر میرود و به اصطلاح باک هوا میگیرد.
جوادی با اشاره به اینکه بعد برخی افراد شروع میکنند با شاسی شیلنگ قطع و وصل کردن تا بالاخره باک کاملاً پر شود که این خطرناکترین است، چون سازنده باک خیلی راحت میتوانست آن را طوری طراحی کند که هوا نگیرد و باک کاملاً با بنزین پر و لبریز شود.
وی تصریح کرد: هوای آخر باک بهعلت این است که اگر گرمای زیاد هوا حجم بنزین را افزایش داد متراکم بشود و از ترکیدن لولهها و باک جلوگیری شود، پس بنابراین هرگز باک را حتی در زمستان لبریز از سوخت نکنید.