کارشناس افغانستانی: قطر در موضوع طالبان، عربستان را منزوی می کند

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان معتقد است که قطر هرگز اجازه نمی دهد عربستان میزبان گفت وگوی صلح طالبان و آمریکا شود و ریاض را در این رابطه منزوی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، احمدسعیدی روز چهارشنبه در صفحه اجتماعی خود با طرح این سوال که چرا گروه طالبان از نشست با آمریکا در عربستان خودداری کرد ، جواب داد؛ علت اصلی این است که از چند سال به این طرف مناسبات قطر و عربستان خوب نیست و به دلیل اینکه دوحه نسبت به عربستان بر طالبان حاکمیت بیشتری دارد ، هرگز نمی گذارد ریاض میزبان نشست طالبان با آمریکایی ها باشد.

سعیدی اضافه کرد که قطر می خواهد با مشورت دولت پاکستان همه مسائل را حل و فصل کند تا جایی که انزوای عربستان را به دنبال داشته باشد.

قرار بود دور دوم گفت وگوی علنی آمریکا و طالبان در عربستان برگزار شود اما به دلیل این که طالبان نپذیرفت در نشستی به میزبانی عربستان حضور یابد، این نشست لغو شد و بجای آن قطر جایگزین نشست بعدی شد.

در روز گذشته رسانه های افغانستان و جهان اعلام کردند که دیروز (چهارشنبه) نشست دو روز بین طالبان و آمریکا در قطر آغاز می شود اما شامگاه گذشته «رویترز» اعلام کرد که طالبان به دلیل تغییر در موضوع گفت وگوی صلح با آمریکا این نشست را هم لغو کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان