درخواست ده‌ها سناتور آمریکایی از ترامپ مبنی بر پاسخگو کردن عربستان درباره قتل خاشقجی

جمعی از نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا ضمن درخواست از دولت این کشور مبنی بر پاسخگو کردن عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی، اعلام کردند که اگر دولت ترامپ این کار را انجام نمی‌دهد کنگره در این باره اقدام خواهد کرد.

سناتورهای آمریکا خواستار پاسخگویی عربستان درباره قتل خاشقجی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جمعی از نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا ضمن درخواست از دولت این کشور مبنی بر پاسخگو کردن عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی، اعلام کردند که اگر دولت ترامپ این کار را انجام نمی‌دهد کنگره در این باره اقدام خواهد کرد.

ده‌ها نفر از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طی مراسمی در کپیتول هیل این درخواست را بیان کردند.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این مراسم گفته است: اگر ما تصمیم بگیریم که منافع تجاری بیانیه‌های صادر شده و اقدامات اتخاذ شده ما را نقض کنند بنابراین باید بپذیریم که اقتدار اخلاقی خود را از دست داده‌ایم.

«جمال خاشقجی» روز دوم ماه اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

در پی بالا گرفتن انتقادها از مقامات سعودی در پی قتل خاشقجی اواخر ماه نوامبر 63 سناتور آمریکایی مجلس سنا شامل تمامی سناتور‌های دموکرات و 14 سناتور جمهوری‌خواه رأی به بررسی طرح دخالت آمریکا در جنگ یمن و پایان دادن به حمایت از عربستان سعودی در این جنگ دادند.

ماه دسامبر سنای آمریکا 2 قطعنامه ضد سعودی را به تصویب رساند که یکی از آن‌ها خواستار متوقف شدن حمایت آمریکا از عربستان بوده و قطعنامه دیگر «محمد بن سلمان» را عامل قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی می‌کند.

تصویب این 2 قطعنامه خشم ریاض را در پی داشته و مقامات عربستان ضمن محکوم کردن این قطعنامه‌ها، اقدام سنای آمریکا را مداخله در امور داخلی عربستان سعودی عنوان کرده‌اند.

اگرچه این قطعنامه‌ها بیشتر جنبه نمادین داشته و به نظر نمی‌رسد به قانون تبدیل شود، اما می‌تواند هشداری برای دولت ترامپ درباره خشم قانون‌گذاران آمریکایی به دلیل سیاست کاخ سفید در قبال عربستان سعودی باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان