۱۰ حیوان رمانتیک دنیا

فکر می‌کنید تنها انسان‌ها هستند که می‌توانند رمانیک باشند؟ اگر جواب‌تان مثبت است از دیدن حیواناتی که به یکدیگر عقشی ناب می‌ورزند تعجب خواهید کرد. عشق و توجهی که این جانوران نثار هم می‌کنند گاهی از انسان‌ها هم فراتر می‌رود. در لیست زیر با رمانتیک‌ترین حیوانات دنیا آشنا می‌شوید.

10 حیوان رمانتیک دنیا

نه اینکه بقیه حیوانات رمانتیک نباشند، این 10 حیوان از بقیه رمانتیک‌تر اند! این مطلب را بخوانید تا نظرتان راجع به دنیای حیوانات تغییر کند.

فکر می‌کنید تنها انسان‌ها هستند که می‌توانند رمانیک باشند؟ اگر جواب‌تان مثبت است از دیدن حیواناتی که به یکدیگر عقشی ناب می‌ورزند تعجب خواهید کرد. عشق و توجهی که این جانوران نثار هم می‌کنند گاهی از انسان‌ها هم فراتر می‌رود. در لیست زیر با رمانتیک‌ترین حیوانات دنیا آشنا می‌شوید.

10- آلبراتوس

آلبراتوس‌ها پرندگان دریایی بزرگ جثه‌ای هستند که در اقیانوس جنوبی و اقیانوس آرام زندگی می‌کنند. این پرندگان بزرگ‌ترین پرندگانی هستند که قدرت پرواز دارند و فاصله بین دو بالشان 360 سانتی متر است! این پرندگان دوستداشتنی رسم و رسوماتی شبیه به ما انسان‌ها دارند که تعجب برانگیز است. تقریبا 10 سال طول می‌کشد تا یک آلبراتوس بالغ شود و یک رابطه عاشقانه را شروع کند.

پروسه انتخاب همسر در این پرندگان بسیار جالب توجه است. آنها برای داشتن رابطه عجله نمی‌کنند بلکه از روش‌های بزرگ‌ترهاشان پیروی می‌کنند. آنها رقصیدن، ستاره شناسی، خود آرایی و حرف زدن را از افراد بزرگ‌تر یاد می‌گیرند. سپس با پرنده‌های جنس مخالف زیادی می‌رقصند تا بالاخره نیمه گمشده‌شان را پیدا کنند و تا آخر عمر با او زندگی کنند.

9- فیل

تنها از روی ظاهر این پستانداران عظیم الجثه قضاوت نکنید که آنها احساس ندارند. فیل‌ها تمام احساساتی که انسان دارد را دارند. این جانداران با فردی که دوستش دارند رابطه عاشقانه طولانی مدتی برقرار می‌کنند. فیل‌ها دارای چندین حرکت رمانتیکی هستند که آنها را انجام می‌دهند. این موجودات سریعا با فیل‌های دیگری که نمی‌شناسند صمیمی می‌شوند و روابط اجتماعی قوی دارند. آنها با بقل کردن و نوازش یارشان عشق خود را به او نشان می‌دهند!

8- ماهی انگلر

این ماهی‌های عجیب و غریب به خاطر رفتارهای رمانتیکی که انجام می‌دهند شناخته شده هستند. ماهی انگلر نر از ماهی ماده خیلی کوچک‌تر است. ماهی انگلر در اعماق اقیانوس‌ها به دنبال جفت خویش می‌گردد. زمانی که ماهی نر کوچک ماهی ماده را پیدا کرد، فرمون آزاد می‌کند. زمانی که این دو ماهی به یکدیگر چسبیدند، پوست‌شان به هم رشد می‌کند. زمانی که تخم‌ها آماده هستند، ماده سیگنالی برای ماهی نر می‌فرستد و ماهی نر اسپرم را رها می‌کند و توده ژلاتینی تخم‌های ماده اسپرم را جذب می‌کند. تخم‌های بارور شده به سمت بالای اقیانوس می‌روند و چاق می‌شوند. زمانی که ماهی‌های جوان بالغ شدند به عمق اقیانوس می‌روند تا شریک زندگی‌شان را پیدا کنند.

7- لاو برد

از اسم این پرنده معلوم است چقدر عاشق جفتش است! این طوطی‌های کوچک برای محبت ورزیدن به همدیگر به دنیا می‌آیند. لاو برد معمولا به رنگ‌های نارنجی، سبز و زرد یافت می‌شود. این پرندگان کارهای رمانتیک بامزه‌ای انجام می‌دهند که قند در دل آدم آب می‌کند! پرنده ماده با پف کردن بال‌هایش برای پرنده نر سیگنالی عاشقانه می‌فرستد. پرنده نر هم در پاسخ رقصی زیبا انجام می‌دهد و درطی آن پرنده ماده را نوازش می‌کند.

6- اسب دریایی

شاید فکرش را نمی‌کردید اما اسب‌های دریایی هم موجوداتی بی‌نهایت رمانتیک هستند. این موجودات وقتی جفت مورد نظر خود را پیدا می‌کنند به او نشانه‌ای می‌دهند. اسب‌های دریایی در طول روز با هم شنا می‌کنند و در هنگام شنا دم‌های یکدیگر را نگه می‌دارند. به علاوه شنا کردن آنها برای حدود 8 ساعت رقصی عاشقانه هم انجام می‌دهند.

5- شامپانزه بونوبو

شامپانزه‌های بونوبو بیشترین شباهت را به انسان دارند. آنها تمام احساسات طبیعی مانند عصبانیت، شادی و از همه مهم‌تر عشق ورزی را تجربه می‌کنند. جفت‌های شامپانزه‌های بونوبو معمولا ریتم زندگی هماهنگی دارند. آنها بیشتر وقت خود را به انجام بازی‌های و رفتارهای عاشقانه با جفت‌شان سپری می‌کنند.

زندگی خانوادگی این شامپانزه‌ها آرام است. این قضیه به این خاطر است که در جامعه شامپانزه‌های بونوبو جنس ماده در راس جامعه قرار دارد. این رفتار حتی در قلمرو حیوانات هم نادر است. در این نوع شامپانزه جنس ماده کوچک جثه‌تر است اما ماده‌ها از طریق دوستی محکمی که با هم برقرار کرده اند توانسته اند کنترل اوضاع را به عهده بگیرند. ماده‌ها حتی از آسیب رساندن یک نر پرخاشگر به دیگران جلوگیری می‌کنند.

4- پرنده ماناکین

این پرندگان کوچک تقریبا 7 تا 15 سانتی متر هستند. این پرندگان بال‌های کوچک و گرد و نوکی ظریف دارند. پرنده ماده به رنگ سبز کدر و پرنده نر به رنگ سیاه است. این پرنده‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند و در بین آنها می‌توان به صدای متمایزشان اشاره کرد. این پرندگان رمانتیک صدایی بی‌نهایت زیبا دارند. یکی دیگر از جنبه‌های جالب رفتاری این پرندگان رقص زیبایی است که برای جفتگیری انجام می‌دهند. این پرندگان تقریبا به مدت 7 سال پیش یک استاد رقص را تمرین می‌کنند تا بهترین رقص را جلوی پرنده ماده انجام دهند.

3- پرنده نوک شاخ

این پرنده عموما در شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا زندگی می‌کند. این پرندگان در حدود 50 سال زندگی می‌کنند! انتخاب همسر در این نوع پرنده بی‌نظیر است. پرده نر پرنده ماده زیبایی انتخاب می‌کند و به زودی او را با سیلی از هدایا سورپرایز می‌کند! تا زمانی که پرنده ماده پرنده نر را قبول کند، پرنده نر به دادن هدیه ادامه می‌دهد. پرنده ماده سعی می‌کند بهترین پرنده نر را انتخاب کند که بهترین هدایا را هم می‌دهد. این هدایا شامل شاخه درخت، حیوانات مرده و حتی گاهی استخوان. زمانی که جفت ماده بله را گفت رمانس واقعی شروع می‌شود. آنها تا آخرین روز عمرشان عاشقانه با هم زندگی می‌کنند و از بغل کردن و وقت گذراندن با هم لذت می‌برند.

2- مرغ کریچ ساز

مرغ کریچ ساز پرنده‌ای است که به رمانتیک بودن معروف شده. این پرنده کار بسیار جالبی انجام می‌دهد. پرنده نر شروع به ساختن بنایی می‌کند و آن را با شاخه تزئین می‌کند. دیگر اشیا ساخته بشر مانند میخ، نی و شیشه هم در ترئین خانه به کار می‌روند، البته اگر نر بتواند چیزی پیدا کند. پرنده نر برای ساختن و تزئین خانه از شاخه‌های رنگی استفاده می‌کند تا جفت ماده را جذب کند. بعضی از پرنده‌های نر برای رنگ کردن شاخه‌ها از ترکیب بزاق‌شان با میوه و گل‌های جویده شده استفاده می‌کنند. همچنین آنها چند گیاه در نزدیکی خانه هم می‌سازند تا زیبایی محل را دو چندان کنند! توت‌هایی که برای تزئین خانه به کار برده می‌شوند بیشترین محبوبیت را نزد جانور ماده دارند.

1- بادکنک ماهی

بادکنک ماهی را رمانتیک‌ترین جانور روی کره زمین می‌دانند. این ماهی برای فرار از دست شکارگران انوع و اقسام حیله‌ها را به کار می‌برد. او با دیدن شکارگر درون معده خود را، که قابلیت ارتجاع دارد، با آب پر می‌کند تا به توپی غیر قابل خوردن تبدیل شود. بعضی گونه‌های این ماهی درون پوست خود تیغ دارند تا کمتر خوردنی به نظر برسند! همچنین این گونه‌ها سمی هستند و اندام‌های داخلی‌شان دارای سمی بسیار قوی است. البته این توانایی‌ها نقشی در زندگی رمانیتیک آنها ندارد.

ویژگی منحصر به فرد ماهی نر آن است که او برجسته‌ترین هنرمند در قلمرو حیوانات است. ماهی نر ماهی ماده را جذب می‌کند و آنها با هم لانه می‌سازند. ویژگی این خانه آن است که این دو ماهی آن را در ماسه با سبک‌های هندسی متفاوت می‌سازند. قطر لانه در حدود 180 سانتی متر خواهد بود. ویژگی خاص دیگری که این ماهی‌ها دارند این است که هر بار برای عشق بازی‌شان خانه‌ای جدید می‌سازند به جای اینکه از خانه قبلی دوباره استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان