ثبت بهترین عملکرد یوان در ۱۳سال اخیر

به گزارش بلومبرگ، افزایش ارزش یوان در برابر دلار طی یک هفته اخیر باعث شده است تا بورس چین و هنگ کنگ به مقاصد جذاب‌تری برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شوند و جریان نقدی ورودی به چین از ماه دسامبر بدین سوافزایشی چشمگیر داشته باشد. ارزش یوان در برابر دلار در 14 روز اخیر صعودی بوده است و تا پایان آخرین دور از معاملات، هر دلار به ازای 6.7622 یوان مبادله شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از ایسنا، کن پنگ، استراتژیست موسسه "سیتی گروپگ در همین رابطه گفت: سرمایه گذاران نسبت به یوان امیدوار شده‌اند و به لطف تضعیف دلار، چشم انداز یوان در بلندمدت مثبت‌تر شده است.

دلار اکنون در پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر سال گذشته قرار دارد و این کاهش با تداوم تعطیلی دولت آمریکا و اظهارات متناقض در خصوص سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور تشدید شده است.

به گفته بانک " مورگان استنلی" انتظار می‌رود سالانه 12 میلیارد دلار سرمایه خارجی روانه بازار سهام 12 تریلیون دلاری چین شود.

یوان بهترین عملکرد هفته گذشته را در بین ارزهای آسیایی داشت و در حال حاضر هر یورو به ازای 7.7534 یوان، هر پوند به ازای 8.6835 یوان، هر دلار استرالیا به ازای 4.8797 یوان، هر دلار کانادا به ازای 5.0975 یوان و هر دلار سنگاپور به ازای 4.9977 یوان مبادله می‌شود.

همچنین هر یوان به ازای 10.4024 روپیه هند و 16.0157 ین ژاپن مبادله می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان