استرالیا حریف اصلی ایران در رسیدن به قهرمانی است

کلهر: کی‌روش باید زوج پورعلی گنجی را پیدا کند

تیم ملی ایران با دو برد پیاپی و نمایش مقتدرانه یکی از مدعیان اصلی جام ملت ها نشان داده هرچند حریفان سرسخت و مهمی در ادامه راه وجود خواهند داشت.

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران دومین بردش را در جام ملت ها برابر ویتنام بدون گل خورده به دست آورد تا تبدیل به مدعی درجه یک قهرمانی این رقابت ها شود. محمودکلهر بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در این رابطه گفت:« به نظر من تیم ملی بازی های فوق العاده خوبی انجام داد هرچند این دومسابقه برابر یمن و ویتنام نمی تواند محک جدی برای ما به حساب بیاید.»


او در ادامه افزود:« شیوه تیم به خوبی تغییر کرده و اگر به این روش بازی کنیم حتی می توانیم برابر تیم های بزرگ دنیا هم نمایش خوبی داشته و حتی آن ها را شکست بدهیم. به نظر من این مدل بازی به درد فوتبال ما می خورد و مشخص که تیم ملی کاملا روی این شیوه تهاجمی کار کرده و با عناصر تهاجمی که دارد به خوبی آن را اجرا می کند.»


کلهر با اشاره به برخی نقطه ضعف ها هم گفت:« موضوعی که کمی باعث نگرانی می شود ساختار دفاعی ما است. ما در خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی را داریم که عالی بازی می کند اما کی روش هنوز زوج این بازیکن را در ترکیب اصلی پیدا نکرده است. این یک پست کلیدی و حساس است که اگر به حریفان موقعیت بدهیم می تواند مشکل ساز شود. »


او اضافه کرد:« با این وجود تیم ملی در کل تا این جا نمره قبولی گرفته است. خیلی خوب در حمله شرکت می کند و کانال های نفوذ از کنار به خوبی فعال هستند. مثلث خط حمله ما فوق العاده است که با اضافه شدن سامان قدوس خطرناک تر هم شده است. قدوس نشان داد هم طراح خوبی است و هم گلزن است و هم در کار دفاعی شرکت می کند. ما تمام ابزار لازم برای قهرمانی را داریم و باید معدود نقطه ضعف های تیم حل شود.»


بازیکن و مربی سابق پرسپولیس در ادامه با اشاره به دیگر مدعیان جام ملت های آسیا گفت:« من تیم استرالیا را خیلی تیم خوبی دیدم. درست است که این تیم بازی اول را باخت اما یادمان نرود این تیم در سال 2015 نیز اولین بازی اش را به کره جنوبی باخت اما در فینال همین کره جنوبی را شکست داد و قهرمان شد. استرالیا فوتبالی نزدیک به فوتبال انگلستان بازی می کند، بازیکنان خیلی باکیفیتی دارد و سطح بسیار خوبی بازی می کند. اکثر بازیکنان این تیم در لیگ های معتبر بازی می کنند. در کنار استرالیا از چین و عربستان هم نباید گذشت. چین با مارچلو لیپی خیلی تیم خطرناکی است ، آن ها لیگ پویایی دارند و بازیکنان با کیفیتی در این تیم حضور دارند.» او افزود:« تیم های کره و ژاپن هم مثل همیشه خوب هستند. من تیم ملی کره جنوبی را هم خیلی تیم خوبی دیدم و بازی منسجم و روانی انجام داد. ژاپن هم که سطح خودش را از دیگر تیم ها جدا کرده است و کماکان مدعی قهرمانی است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان