دومین نمایشگاه کار ایران با حضور چندین شرکت بزرگ و کوچک داخلی و ایرانی از 4 تا 6 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران (بوستان گفتگو) آغاز به کار خواهد کرد. «دکتر محمد شریف خانی» عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برگزار کننده این مراسم در طی نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، ضمن اعلام این خبر افزود که آنها باور دارند بیش از 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
شریف خانی قدمت نمایشگاه کار را 9 سال خواند و گامهای آغازین این نمایشگاه را در دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد؛ جایی که هنوز هم میزبان برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ابعادی کوچکتر است:
«سال گذشته بود که دیدیم نمایشگاه داخل محیط نمایشگاه دیگر جواب نمیدهد و حد و اندازه بیشتری باید برای آن در نظر بگیریم. برای همین بود که تصمیم گرفتیم نمایشگاه بزرگی را در بوستان گفتگو برقرار کنیم و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.»
به گفته شریف خانی، نمایشگاه سال گذشته توانسته بیش از 500 نفر را به طور رسمی سر کار بفرستد و آنها امیدوارند این آمار در نمایشگاه امسال بیشتر هم بشود. او 65 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاههای کار را افرادی بین 22 تا 30 سال معرفی میکند و تاکید دارد که جوانان به شدت دنبال کار هستند:
«بسیاری از این افراد هم تحصیلکرده هستند و کارشناسی و یا کارشناسی ارشد دارند. بیست درصد تاکنون هیچ تجربه کاری نداشتند و بیست و چهار صد هم کمتر از دو سال سابقه کار داشتند. همچنین آمار نشان میدهد که سی درصد شرکت کنندگان بین دو تا پنج سال سابقه کار داشتند و بیست و شش درصد هم بیش از 5 سال کار کردهاند. این آمار حکایت از این دارد که مردم در همه مراحل کاری خود، به دنبال شغلی بهتر هستند.»
شریف خانی در پاسخ به دیجیاتو درباره ارتباط این نمایشگاه با وبسایت جاب ویژن گفت که این نمایشگاه برخاسته از همین وبسایت است و بازدیدکنندگان حاضر در نمایشگاه میتوانند با رفتن به هر غرفهای رزومه خود را از طریق دستگاههایی که تعبیه شده و از دیتابیس جاب ویژن بارگذاری کنند. او همچنین خبر داد که کارگاههای آموزشی رایگانی هم در این سه روز نمایشگاه برقرار است و بسیاری از روسای منابع انسانی شرکتها هم در این کارگاهها از تجریبات خود برای کارجویان سخنرانی خواهند کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرد که نمایشگاه کار دانشگاه شریف امسال توانسته بیش از از 200 نفر را به صورت تمام وقت و بیش از 400 نفر را به صورت پاره وقت به اشتغال در بیاورد
«هادی محمدآبادی» مدیرعامل وبسایت جاب ویژن نیز به دیجیاتو درباره امکان شرکت آنلاین در این نمایشگاه میگوید:
«چون فلسفه نمایشگاه ارتباط حضوری بین کارجو و کارفرماست ارسال رزومه بصورت حضوری و در محل نمایشگاه اتفاق میافتد. برای اینکه یک مقداری شرایط را تسهیل کنیم برای آمدن افراد زمان برگزاری نمایشگاه را آخر هفته گذاشتیم تا بازدیدکنندگان راحتتر در این رویداد حضور به هم برسانند.»
اهداف این نمایشگاه رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، کمک به بهبود ارتقا برند کارفرمایان، تسهیل فرایند جذب و استخدام،معرفی فرصتهای شغلی موجود در بازار کار، معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، ایجاد یک محیط حرفهای و با کیفیت برای تعامل بیشتر بین کارجویان و کارفرمایان،ایجاد حس مثبت مشارکت در کافرمایان و برپایی کارگاههای آموزش کار و کاریابی عنوان شده است.
وبسایت رسمی این نمایشگاه شامل اطلاعات بیشتری درباره جزییات این رویداد بوده که علاقهمندان و کارجویان میتوانند با مراجعه به آن اطلاعات بیشتری را درباره این رویداد کسب کنند.